Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:22
Mijn 2 jaar oude Ixus 900Ti reageert nergens meer op, wat ik ook doe hij geeft geen enkel teken van leven. Dit klinkt natuurlijk als een accu probleem, maar mijn accu doet het uitstekend in een andere ixus. De accu is dus niet leeg of kapot. Iemand een idee waar ik nog naar zou kunnen kijken?

Daar de garantie al is verlopen heeft het denk ik weinig zin om hem ter reparatie aan te bieden, dan kan ik ws beter een nieuwe kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je conclusie (zie titel) juist is.

Hebben er voor het overlijden enige tekenen van ziekte de kop opgedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
Nou nee dus, de camera heeft nooit problemen gegeven tot het moment dat ie niet meer aanging.

Toch raar voor een camera die pas 2 jaar oud is. Heeft het nog zin om hem open te schroeven en bepaalde dingen te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

pimlie schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:57:
Nou nee dus, de camera heeft nooit problemen gegeven tot het moment dat ie niet meer aanging.

Toch raar voor een camera die pas 2 jaar oud is. Heeft het nog zin om hem open te schroeven en bepaalde dingen te checken?
je kan allicht proberen even met Canon te bellen. Ongeacht garantie ofzo. Misschien zijn ze wel coulant.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 14:30
openschroeven, dan zit er rechts onder een knoopcel batterij, eruit halen, erin stoppen, storing is hiermee opgelost.

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of wegbrengen naar Rofa repair. Beter en goedkoper dan ETBass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
ETBass?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ja, die handelt reparaties binnen de garantietermijn altijd af voor Canon. Winkels sturen het daarna toe.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
SparkOne schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:41:
openschroeven, dan zit er rechts onder een knoopcel batterij, eruit halen, erin stoppen, storing is hiermee opgelost.
Zou het ook kunnen dat die knoopcel leeg is na 2 jaar middelmatig gebruik? Eruit & erin heeft iig niet geholpen helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat zou natuurlijk goed kunnen. Als je een multimeter in huis hebt kun je dat controleren. Anders even een nieuwe halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
Wijnands schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:35:
Dat zou natuurlijk goed kunnen. Als je een multimeter in huis hebt kun je dat controleren. Anders even een nieuwe halen.
Wat ik eigenlijk met die vraag bedoelde is of die knoopcel ook echt noodzakelijk is om de camera aan te laten gaan? Zo ja, waar dient ie dan precies voor? Niet alleen om een paar instellingen te onthouden blijkbaar..

Edit: Heb even gekeken en het is een MS614S 3V Li-ION oplaadbare knoopcel. Hij geeft netjes 3,2V, dus hij is niet kapot ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door pimlie op 18-05-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat beantwoord meteen de vraag. Ik vermoed dat die batterij voor de realtime clock is en om de instellingen te bewaren. Als dat ding dood is, en dat zal best wel 's voorkomen, dan kan ik me voorstellen dat de camera niet wil booten. blijkbaar is er wat anders aan de hand. Je kan canon 's bellen en vragen, wellicht heb je "mazzel" en is dit een model wat onder de een of andere terugroep actie of coulance regeling valt. anders is het tijd voor vervanging.

Pagina: 1