Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 17:29
Ik heb een redelijk vreemd probleem...

Ik heb mijn xbox 360 via hdmi op mijn televisie aangesloten, en via een audio dongle met een toslink spdif kabel digitaal geluid naar mijn logitech Z-5500 speakerset.

Alles werkt perfect; altijd prima beeld en digitaal dolby geluid tijdens games en dvd's.

Behalve tijdens Guitar Hero 4: World Tour. Tijdens de intro's geeft de Z-5500 nog aan gewoon Dolby Digital te ontvangen, en dat hoor je ook wel aan de surround effecten. Na de intro's start een achtergrond nummer in Dolby, maar zo gauw als die eerste tutorial met dat huisvrouwtje en de knoppen in beeld komt, switched alles naar gewoon Stereo geluid... weg surround.

Waar kan dit aan liggen? Ik heb er nergens anders last mee, alleen met GH:WT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je nergens anders hinder mee ondervindt, zou het wellicht aan het spel kunnen liggen.
Heb je toevallig een vriend met een 360 en een DD set waar je het zou kunnen proberen?

Instellingen zullen het niet zijn; in je dashboard geef je aan wat je sound settings zijn namelijk.

/toch instelling:

"Go into the game options for audio...there's a button on the screen that says Dolby....select it, and you'll hear it kick in."

Gevonden op http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=606881

Zou goed kunnen dat DD 5.1 niet default is omdat sommige mensen geluid van dit soort spellen liever stereo hebben om het reëler te laten klinken.

[ Voor 40% gewijzigd door Exorcist op 17-05-2009 21:14 ]