[Wireless] Sennheiser RS120 met ruis problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302474

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag de (draadloze) Sennheiser RS120 gekocht, maar kan maar niet de perfecte tuning vinden. Ik hoor ruis en ook wat gekraak bij de lage frequenties. Ik heb al veel tunings geprobeerd, maar ik blijf het horen, echt heel vermoeiend om naar te luisteren. ;(

Dit hoort natuurlijk niet zo, vooral omdat het Sennheisers zijn! :'(

Wie kan me helpen?

Alvast erg bedankt. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02:13

the mod man

iets van beeldmaker

heb je dit ook emt andere afspeel apparatuur? (boxen andere koptelefoon aan de pc gekoppeld)
of als je geluid vanaf iets anders dan de pc afspeeld? (bijvoorbeeld telefoon mp3 speler)

Het kan namelijk zijn dat je pc dit zelf veroorzaakt. Gebeurt bij mij ook helaas.. (heb je vet mooi hifi setje hoor je ruis die ik neit hoor als ik bijvoorbeeld vanaf m'n ipod afspeel.)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! :)

Heb de RS120 op drie verschillende bronnen aangesloten gehad:
1) iMac
2) iPod classic
3) Hi-fi installatie

Heb ook lang gespeeld met de equalizer, maar ook geen positief effect...

Bij elke bron is het probleem vrijwel hetzelfde, bij de iMac echter wel het meest. Ik hoor vooral (vrijwel alleen) de ruis de rustige stukken van nummers een zachte maar duidelijk merkbare ruis (alsof je naar een net niet goed afgestelde FM radio luistert...). Heb 'm gek lopen tunen, maar nu ben ik er echt van overtuigd dat het daar niet aan ligt... Het lijkt wel alsof dit model het gewoon "standaard" heeft!

Is het "normaal" bij een wireless headphones dat er enige ruis aanwezig is? Is een wired headphone van Sennheiser per definitie beter? Anders ruil ik hem in voor een wired Sennheiser.

Nogmaals bedankt en alvast bedankt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:43
Ik heb de RS120 zelf ook. Er is inderdaad constant een bijzonder lichte ruis te horen. Als ik het volume verder opendraai op mijn koptelefoon kan dat inderdaad storend zijn.
Ik zorg er gewoon voor dat het ingangsvolume op de koptelefoon hoog genoeg is, zodat de koptelefoon zeker niet voor versterker ofzoiets moet spelen. Als het ingangsvolume hoog genoeg is, heb je er echt geen last van.
Hoog genoeg wil nog niet zeggen dat mijn uitgangsvolume maximaal is, op mijn pc geef ik 60-80% volume door.
Een nonkel van mij had een Sony koptelefoon gekocht en ervaarde iets gelijkaardigs. Hij kreeg niets dan ruis. Geen enkel geluidsignaal kwam door. RMA en exact hetzelfde. Mijn RS120 had dat niet. Dus hij heeft nu ook een RS120 gekocht om van de ruis van de Sony vanaf te zijn.

Wired ga je meer dan waarschijnlijk beter geluid krijgen. Dat lijkt me ook logisch. Als je niet om een speciale reden wireless nodig hebt, kan je beter wired pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Erg bedankt voor je reactie!

Dan kan ik dus beter een wired kopen... Heb de RS120 aangeschaft omdat het me wel "gaaf" leek: Een stoere gadget! Even drinken pakken/boek pakken en de muziek kan aan blijven (had/heb wel een headphone nodig in dit huis met mensen met verschillende muzieksmaken).

Helaas... Ik zal gaan voor een "betere" Sennheiser... Waarschijnlijk de HD515 of de HD555.

Bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:09

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Anoniem: 302474 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:30:
alsof je naar een net niet goed afgestelde FM radio luistert
Dat is precies wat je doet, zo'n ding maakt gebruik van FM (Frequentie Modulatie), met bijbehorend bij effect de ruis. Als je ervoor zorgt dat je hard genoeg audio instuurd, dan wordt de SNR (Signaal ruis verhouding) groter, en dus relatief minder ruis.
Daarnaast is er nog het probleem dat je de enige gebruiker niet bent van de gebruikte frequenties en ook daardoor ontstaat ruis / storing.
Is het "normaal" bij een wireless headphones dat er enige ruis aanwezig is? Is een wired headphone van Sennheiser per definitie beter? Anders ruil ik hem in voor een wired Sennheiser.

Nogmaals bedankt en alvast bedankt ;).
Je zou in een definitie op kunnen nemen dat bedraad al snel beter is dan draadloos of minstens zo goed, vooral bij goedkope analoge draadloze audio verbindingen, zoals je hoofdtelefoon.

Ps. Bedanken hoeft hier niet. :)

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 18-05-2009 14:37 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha, oké ;)

Ja precies, ik snap wat je bedoelt... Ik had ook de audio van m'n computer/etc op het luidst staan en de volume van de headphone zelf zo laag mogelijk, maar ruis blijft... Hier ben ik niet van gedient!

Dus bij deze: Wie is geïnteresseerd in een "nieuwe" Sennheiser RS120, af te halen in Elburg? ;)
Pagina: 1