Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop scherm naar S-video aansluiting.

Pagina: 1
Acties:
  • 481 views

• WrongWalnut
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-11 12:42
Hallo,

Ik heb laatst me oude laptop uitelkaar gehaald voor de tft scherm die er in zat.
Wat ik er nou mee wil gaan doen is er een s-video aansluiting aan maken is dat mogelijk?
En zo ja hoe?
:?

WrongWalnut ;)

Verwijderd

Wat voor een aansluiting zit er nu aan. Geef het merk/type is of een goede foto.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aan de laptop of aan het scherm? Wat heb je zelf al bedacht eigenlijk?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Is niet mogelijk.

Enige wat mogelijk is, is dit: Laptop LCD aan VGA-kaart

P.S Groeten hoeft hier niet.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Er zijn veel vragen die je eerst moet beantwoorden, zoals wat voor scherm het was, en op welke manier het aangesloten was.

In de meeste gevallen is het antwoord een volmondig 'nee', je kan een dergelijk scherm niet (zomaar) aan S-Video hangen. Al was het maar omdat S-Video een analoog gebeuren is, en dergelijke schermen meestal volledig digitaal en 'dom' aangesloten worden op een laptop IGP. Je zult dus een stuk hardware moeten hebben die een S-video signaal omzet in een voor dat scherm begrijpbaar geheel, en aangezien je niet echt specificaties van dat scherm hebt neergezet, is op het moment te stellen:

Een laptop/PC met TV-kaart met een S-Video in is je goedkoopste keuze. En dan moet je alsnog een manier vinden om dat TFT scherm aan een DVI/HDMI poortje van die PC zijn videokaart te knopen, als dat specifieke LCD scherm al gemaakt was om DVI compatible te zijn.
ThinkPadd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 14:11:
Is niet mogelijk.

Enige wat mogelijk is, is dit: Laptop LCD aan VGA-kaart

P.S Groeten hoeft hier niet.
Moderne LCD's worden intern digitaal aangesloten, en kunnen vaak niets bakken van een VGA signaal.

[ Voor 16% gewijzigd door Umbrah op 17-05-2009 14:16 ]

• WrongWalnut
Nou ik was van plan om een laptop te maken van me oude PS2 .
Dus daar aan zou die aan geslooten moeten woorden.

• WrongWalnut
Scherm:QUANTA DISPLAY INC. QD141x1lho3

http://www.cpmatrix.com/o.../products/qd141x1lh03.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door WrongWalnut op 17-05-2009 14:20 ]

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-11 23:54

Phalox

Solar Powerrrd

Zoek jezelf een ander scherm waar je al die ingang op hebt, en mod dat.
Hier kan je echt niet zomaar aan beginnen, en je zal waarschijnlijk duurder uitkomen dan wanneer je een aangepast scherm zou kopen.

Het spijt me zeer, maar het antwoord is nee.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Over het algemeen zit de controller voor het aansturen van het scherm, in de chipset van het moederbord. Zonder controller kan je met het scherm dus niets.

Je kan zelfs niet zomaar een laptop TFT aan je VGA/DVI hangen. En dus al helemaal geen S-video zonder extra knutselwerk er tussen te zetten.

Ik vermoed dat wat je wil prima mogelijk is, maar is de aanschaf van een 15" LCD TV (met S-video ingang) goedkoper.

Ey!! Macarena \o/

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zie bovengenoemd topic: Laptop LCD aan VGA-kaart

Gaat dus niet zonder een uitgebreide kennis+veel tijd. Koop gewoon een scherm met s-video ben je in 1x klaar. Daarnaast had je dat al snel via de search kunnen vinden, er zijn al vaker mensen geweest die het scherm voor wat anders wilde gebruiken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.