Hybrid Crossfire 4850 + IG

Pagina: 1
Acties:

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:14
* Tomino is bezig met ATI Hybrid Crossfire.
In mijn ogen een geweldige optie! Je kan zo op je Interne graphics een monitor aansluiten, buiten je videokaart om. Oftewel, drie displays!

Een onderdeel van deze technologie is dit:
ATI PowerPlay(tm) is a power management technology enabling power saving profiles to help reduce electricity consumption when the graphics processor is idle or in minimal use. This dynamic power management technology enables the GPU to automatically adjust power between low, medium and high states for a tremendous power efficiency advantage producing low heat, low system temperatures and reduced fan noise.
Dit wil ik dus gebruiken!
In mijn bios van mijn ( A7DA-S Foxconn) zitten die opties er wel, alleen ik krijg het niet helemaal voor elkaar.
Ik wil dus de onboard chip het normale werk over laten nemen tijdens surfen, maar dat mijn 4850 pas aangaat als ik ga gamen!
Na wat frutselen kreeg ik dit voor elkaar na reboot:

Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/Untitled-11.png

Dit betekent dat er dus wel iets gebeurd is.. Mijn DVI kabel van mijn monitor zit nog steeds in mijn 4850.
Maar het werkt nog niet volkomen!

Is er iemand bekend met deze mogelijkheden? Hoe kan ik er voor zorgen dat m'n videokaart idle gaat als ik niet game? :)

Dit staat in mn manual:
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/2-2.png

[ Voor 3% gewijzigd door Tomino op 17-05-2009 14:06 ]

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:14
Pff, beter lezen.

Mijn 4850 ondersteund het niet eens! :D

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 16:21
Tomino schreef op zondag 17 mei 2009 @ 14:04:
* Tomino is bezig met ATI Hybrid Crossfire.
In mijn ogen een geweldige optie! Je kan zo op je Interne graphics een monitor aansluiten, buiten je videokaart om. Oftewel, drie displays!

...

Ik wil dus de onboard chip het normale werk over laten nemen tijdens surfen, maar dat mijn 4850 pas aangaat als ik ga gamen!
Hybrid Crossfire werkt alleen met 24xx en 34xx serie voor zover ik weet, en zelfs dan alleen als performance boost. nVidia heeft wel een soort power-saving techniek gehad met hybrid-SLI. Meerdere monitoren kan dacht ik soms wel dmv surroundview, maar weet niet precies hoe dat aan de praat te krijgen.