Toon posts:

[Exch2007SP1] Standaard verbindingssettings Outlook Anywhere

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een server hier draait Windows 2003 met Outlook 2007 SP1. Clients maken van buitenaf verbinding via Outlook Anywhere. Sinds een herinstallatie van Office op een pc ben ik er echter achtergekomen dat Outlook na het automatisch binnenhalen van de instellingen eerst via TCP/IP verbinding probeert te maken. Het blijkt dat een belangrijke optie niet aangevinkt is:

Afbeeldingslocatie: http://smit.me/images/outlookanywhere.gif

Handmatig aanvinken van de optie om standaard HTTP te gebruiken op snelle netwerken verhelpt gelukkig het probleem. Ik kan echter nergens op internet vinden hoe ik ervoor zorg dat deze optie vanzelf aangezet wordt bij het binnenhalen van de settings door de Outlook wizard.

Middels het commando Get-OutlookAnywhere op de Exchange server kan ik nergens relevante verbindingsopties terugvinden en dus ook gebruik van HTTP niet by default aanzetten. Zie ik hier iets over het hoofd of is dit simpelweg niet mogelijk? Het zou wel enorm handig zijn want dan hoef ik gebruikers geen ingewikkelde technische step-by-step te geven hoe ze Outlook aan de praat kunnen krijgen.

Verwijderd

Kun je dat niet in een PRF file verwerken?
Registerkey in script?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas blijkt het niet mogelijk te zijn om Outlook deze instelling automatisch aan te laten zetten. Nu maar hopen dat Exchange 2010 hier verandering in brengt. Het is wel vreemd dat Outlook zo lang eerst via TCP/IP verbinding probeert te maken. Lijkt mij dat Outlook veel sneller door moet kunnen hebben dat alleen poort 80 openstaat en het via RPC over HTTP moet verbinden. Dat is het hele doel van Outlook Anywhere zodat je geen VPN meer nodig hebt om in te kunnen loggen. Vreemd dus dat de niet aangevinkte optie bestaat en dus standaard uit staat.

@Arnorom: Dat is natuurlijk een goede workaround maar het doel was om alles volautomatisch te laten lopen. Jammer dat dat blijkbaar niet kan.