Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via mijn werk heb ik een MSDN licentie. Als ik echter kijk naar Windows XP zie ik er (buiten de taalversies) erg veel verschillende. Ik zie om te beginnen de X86 en X64 versie, maar dan ook K, N en VL.
Nu meen ik ontdekt te hebben dat x86 eigenlijk de 'gewone' 32 bit versie is, x64 de 64 bit versie (maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat die minder stabiel is dan de 32 bit versie). Maar de K, N en VL ?
Ik kon N vinden via Google, dat is zo'n 'Neelie..' versie, zonder Mediaplayer (goh ..wel ERG nuttig hoor), maar K en VL, sorry: ik kon er geen info over vinden.
Kan iemand mij wegwijs maken in dit doolhof ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

VL is Volume License, dus een licentie die minder strict gecheckt wordt en op meerdere machines geinstalleerd mag zijn.
Imho is VL sowieso de beste keuze. Als je een 64bit PC hebt kan je best de x64 edition van XP nemen. Das gewoon een Windows 2003 kernel met XP er omheen. Drivers zijn daar voor tegenwoordig net zo goed beschikbaar als voor x86. Alleen oudere hardware wordt niet zo lekker ondersteund, zo weet ik uit ervaring.

Ik draai hier zelf XP x64, volledig probleemloos en met drivers voor alle hardware die ik gebruik.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een korte zoektocht levert bij mij dit al op:

http://windowsitpro.com/a...outh-korea-this-week.html
Changes to Windows XP Home Edition K and Windows XP Professional K from earlier versions of Windows XP

Speciale versie voor Zuid Korea blijkbaar :P

[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 17-05-2009 12:17 ]