Nieuwe versterker : Harman Kardon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:39
Luidsprekers : Driade 103MKII
CD- speler : Denon DCD- 615
Draaitafel : Thorens TD-320 + Grado Gold
Intelink + bekabeling : Monster, Progold

Goedendag,

Deze hobby zit voor verassingen dat bleek maar weer. Ik had altijd al het gevoel dat de combinatie Marantz pm7001k.i en driade geen goede combinatie is. Alleen dat het zo erg was !
Had namelijk voor de grap een harman/kardon 6300 die ik eens voor 75 euro had gekocht aangesloten. En die speelde de marantz er echt totaal,compleet uit !
Heb ze nu ook niet meer in bi-wire aangesloten en heb gewoon de schroef klemmen gebruikt (aan de versterker kant). Eindelijk weer snelheid en passie in me luidsprekers.

Alleen je kan wel begrijpen dat als ik geld heb liggen (van de verkoop van de marantz) dat ik daar natuurlijk meteen iets mee wil doen. Ik had al een eindversterker van HK (gekocht) alleen de verkoper kwam niet opdagen (aan iemand anders verkocht, Terwijl het al was afgesproken).

Ik weet dat hier niet zo veel Harman Kardon fan's zijn. Maar waarom dan HK ?
Dit komt omdat ik met verschillende mensen in de productielijn van driade heb gemaild. En die wisten mij te melden dat driade luidsprekers ALTIJD op een HK aangesloten werden (bedacht door harold, ontwerper). Waarom het wiel opnieuw uitvinden ? (Engelse merken schijnen het ook goed te doen, Ik heb ze eens heel goed gehoord op een rotel)

Op zoek naar een nieuwe tweedehands versterker, Alleen het tweedehands aanbod is enorm hoog en eigenlijk weet ik niets over HK.
Leeftijd maakt niet zoveel uit. Liefst uit de jaren 90 alleen 70's en 80's is allemaal prima.

Ik weet dus eigenlijk niets over HK of wat de goede type nummers zijn. Moet namelijk best wel wat vermogen inzitten, Voor als de buren weg zijn.

Deze combinatie permanent houden voel ik ook niet zo veel voor, Het blijft maar een best licht versterkertje met weinig reserve. (het is eigenlijk maar een klein op dondertje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hoeveel wil je uitgeven?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
E500,- en als ik 2 maanden wacht E800,-

[ Voor 73% gewijzigd door Roderiktweaker op 17-05-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-07 20:14

13art

Moderator Mobile
Ga eens op zoek naar een HK AVR 8500.
Maar kan nog lastig worden want ze zouden zeer geliefd zijn.
Heb ook geen idee wat ze zouden moeten opbrengen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Roderiktweaker schreef op zondag 17 mei 2009 @ 12:39:
E500,- en als ik 2 maanden wacht E800,-
dan zou ik wachten en sparen ;) Die 2 maanden geven je 2 voordelen:
je hebt een groter budget
je kan onderzoek doen

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 18:18
Kijk anders ook eens verder, er zijn nog zoveel meer merken dan Harman Kardon en Rotel. Cambridge, Arcam, Sugden, NAD etc.

Zijn dat oudere Harmans waar jij het over hebt?

Als je het toch alleen voor 2.0 audio gebruikt zou ik niet zo'n AVR ding halen maar gewoon een goede stereoversterker.

[ Voor 26% gewijzigd door Saab op 17-05-2009 15:39 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:51

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

En daarbij: leuk dat die lui van de productielijn HK adviseren. Het gaat er echter om wat jíj van het geluid vindt, niet wat die lui het liefste horen.
Doordat klankkleur e.d. heel erg subjectief is gaat het erom wat jij het lekkerste vindt klinken. Ga daarom in de twee maanden die je nu hebt voordat je budget is gestegen lekker luisteren in verscheidene winkels/probeer de versterkers thuis uit.
Kijk eens wat je aan aansluitingen allemaal nodig hebt. Waarschijnlijk kom je op een stereoversterker uit. (beter dan een 5.1 receiver als het gaat om geluidkwaliteit binnen een bepaald budget)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
5.1 vind ik een ramp. Het zijn de oudere HK's

Die uit begin jaren 90 (de HK6900's). Maar eind jaren 80 is ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Zit er over te denken om een : Denon POA 2200 eindversterker aan te schaffen. Wat zal een redelijke prijs daar voor zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69742

Ik heb al een jaartje of 10 een HK AVR85 met B&W P9 (geloof ik) zuiltjes, en ben er nog steeds errrrg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

hoihoi,

Ik heb sinds kort een harman kardon cinefortune, bestaande uit een dvd39, avr 255 en hkts11 speakers. Is het standaard dat bij een complete set (zoals deze) de calibration microphone inbegrepen is? Of is dit niet altijd het geval?

Ik had hem er niet bij zitten.

Greets

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:00

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

DJ Chicken schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:34:
hoihoi,

Ik heb sinds kort een harman kardon cinefortune, bestaande uit een dvd39, avr 255 en hkts11 speakers. Is het standaard dat bij een complete set (zoals deze) de calibration microphone inbegrepen is? Of is dit niet altijd het geval?

Ik had hem er niet bij zitten.

Greets
volgens mij hoort deze standaard bij de receiver te zitten, of de receiver nou in een set zit of niet. Ik kreeg em ook bij mijn losse AVR355.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
nvm...

[ Voor 98% gewijzigd door Chevy454 op 19-05-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Heb een Denon POA 2200 eindversterker gekocht. Als het goed is hem ik hem morgen

[ Voor 10% gewijzigd door Roderiktweaker op 19-05-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 18:18
En wat ga je als voor versterker gebruiken? Of heeft die HK pre outs.

Overigens zit je hobby hopelijk vol verrassingen en geen verassingen!!

[ Voor 57% gewijzigd door Saab op 19-05-2009 21:58 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Ik ga 2 maand de HK als voorversterker gebruiken. Dit omdat ik als (nog net) 15 jarige geen geld heb om het allemaal in een keer te kopen.

Over 2 maand ga ik kijken naar buizen voorversterkers.
Ik denk dat ik mijn driade's nu wel aan het zingen krijg ! Ik moet zeggen de 103 MKII heeft echt fabuleuse kwaliteiten die je diep raken

[ Voor 13% gewijzigd door Roderiktweaker op 19-05-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:34
Zo'n 103 lust wel wat vermogen hoor, ik zou eerder denken in de richting van een Primare I30, Arcam A38, dat werk. Of een tweedehands Marantz PM14 ofzo (meer binnen je budget).

[edit]Ik zie dat je al voorzien bent ;) Ben benieuwd hoe ze het daarop doen.

[ Voor 30% gewijzigd door Gluten Parody op 19-05-2009 21:44 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Als het goed is komt de (verkoper, Jan uit delden) hem morgen brengen.
Als de Denon niet voldoende '' sap'' kan leveren weet ik het ook niet meer!.
E349,- is niet heel erg goedkoop alleen ook niet erg duur. Schijnt geen krasje op te zitten er hij komt met 3maand garantie !

De driade's hebben tenminste eens snelle versterker nodig. En volgens mij gaat het vroegere denon sound wel passen. Ze worden veel op een HK aangesloten alleen HK versterkers is toch niet echt mijn ding.

De 6300 houd zich prima. Alleen verder dan 12 uur moet je niet gaan. Word dan ook flink warm... Maar hij weet het beter te leveren dan de 7001k.i die toch echt wat sloom was

Sound is belangrijker dan volume. Alleen het is ook mooi mee genomen als het toch goed '' hard'' kan zonder clippen

[ Voor 50% gewijzigd door Roderiktweaker op 19-05-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 19:56
En??? Hoe doet de Denon POA 2200 eindversterker het?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Wow echt heel goed. Zal er als ik morgen veel meer heb geluisterd er wel een resentie over schrijven. De HK werkt toch niet als voorversterker dus morgen ga ik als het een beetje meezit een YBA 3 pre er bij kopen. (mede een perfecte MC trap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:53

Laguna

Connaisseur

Jammer dat er geen algemeen topic over Harman/Kardon is, is verder ook nog weinig te vinden over nieuwe modellen van HK. Als het goed is komen van de zomer de AVR 660 en AVR 760 beschikbaar.

Ik zat zelf te kijken naar de Onkyo TX-SR577 icm KEF 2005.3 of KEF 3005SE, maar aangezien een versterker wel een tijd mee moet gaan misschien verstandig om wat meer te investeren. Alleen de adviesprijs van de AVR 660 is 1300 pond en van de AVR 760 1700 pond. Ik kan verder ook nog niets vinden over eventuele nieuwe wat goedkopere modellen (als die uberhaupt dit jaar nog uit gaan komen).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Hoi,

Mijn harman kardon cinefortune, bestaande uit een dvd39, avr 255 en hkts11, geeft rariteiten in het geluid wanneer deze op LOGIC 7 MUSIC staat.

Het probleem:
Uit de 2 rear speakers is het volume niet stabiel maar wisselt sterk. Dit hoor je bij het ene muziek nummer veel beter dan bij de ander. Maar het is iig wel heel irritant. Het lijk erop als of iemand ineens het volume voor een seconde hard zet.

Hierdoor maak ik nu gene gebruik van LOGIC 7 MUSIC optie. Dit is erg jammer omdat dit verder wel een fijne heldere muziek weergave geeft. Ik heb in de winkel bij een exact het zelfde HK cinefortune het zelfde probleem vastgesteld.

Iemand ervaring of kennis van dit probleem. En hoel os ik dit op.

Gr

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 20:48
Ik ben bang dat het een gevolg id van het gebruikte algoritme in Logic7, aangezien het niet alleen bij jouw setje zo is. Je kunt er dan ook weinig aan doen, behalve een andere surroundmodus kiezen (Logic7 Cinema, Dolby ProLogic II Music, DTS Neo:6 Music, 7-channel stereo, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Wow, Wat een oud topic...

Ben inmiddels wel voorzien.. (met Van Medevoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104659

Roderiktweaker schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:28:
Wow, Wat een oud topic...

Ben inmiddels wel voorzien.. (met Van Medevoort)
Heel oud :) .

Welke Van Medevoort versterker heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Een gemodificeerde MA220. De Phono trap vond ik niet krankzinnig goed (brom op hoge volume's) en daar staat momenteel een Hormann 2.0G

2X100 watt maar onvoorwaardelijk stabiel. Ook de beste combinatie die ik tot dus ver gehoord heb met Driade..
Pagina: 1