Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Op zoek naar de juiste muis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, bedankt voor het aanklikken van mijn topic. _/-\o_

Ik heb gisteren een heel nieuw systeem besteld. Fantastisch ding (op papier in elk geval). Het enige wat aan mijn geluk nu nog ontbreekt is een goede muis. Nu hoor ik je denken: "definieer goed". Welnu:
  • Ik ben een groot fan van logitech muizen
  • Heb nu een mx310, en die heeft me altijd goed voldaan, maar ik wil nu toch een nieuwe.
  • Naar aanleiding van bovenstaande wil ik dus een muis met een aantal extra knoppen.
  • Muis moet scrollwiel hebben
  • Bedraad, dus niet zo'n rotding op batterijen
  • Ik ben linkshandig, mijn vriendin rechtshandig, dus het moet niet te ergonomisch worden allemaal. Daarbij geldt natuurlijk wel dat ik iets meer hardcore gebruik maak van de muis dan zij, dus als de ergonomie linkshandigen iets meer zou bevoordelen dan is dat geen ramp.
  • De muis moet een beetje betaalbaar zijn, dus bij €50 houdt het echt wel op.
Nu zou je denken dat met zo'n specifieke eisenlijst ik er wel uit zou moeten komen. Helaas, niets is minder waar. Ik heb de logitecht site al een aantal malen nageplozen, dynabyte en norrod ook, maar ik kom er nog niet helemaal uit.

Mijn vraag is: kan iemand hier mij adviseren welke muis voor mij de juiste is? Ik heb gezegd dat ik een groot fan van logitech ben, maar als iemand mij aanraadt een ander merk te kiezen dan hoor ik dat ook graag. Dan natuurlijk wel goed beargumenteerd.

Alvast bedankt voor de moeite.

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
(jarig!)
de mx310 is gewoon een '"up to date" muis. de mx510/mx518 is zn grote broer maar die is niet links en rechtshandig te gebruiken. je zou kunnen kijken naar de razer muizen maar die moet je wel even in je hand hebben gehad voor je ze koopt en ze zijn niet goedkoop.

Dit artikel kan je misschien verder helpen
http://www.esreality.com/...ongpost&id=1265679&page=1

en dit is de site van de razer fabrikant
www.razerzone.com

• Matushki
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 09:26
Hi,

ik heb zelf een Logitech G5 laser mouse (blauw-zwarte uitvoering), en ik moet zeggen dat ik daar erg tevreden over ben. Ligt lekker in de hand, is met draad, kan je zelf door het insteken van een cassette zwaarder maken naar je zin, diverse gewichtjes zijn meegeleverd. Resolutie is in te stellen (3 standen): 400 dpi, 800 dpi en 2000 dpi. Staat nu voor €37 in de pricewatch.

Of deze fijn te gebruiken is voor linkshandigen weet ik niet. Ik ben linkshandig, maar ik muis toch rechts :)
Hij is redelijk naar je hand gevormd, dus ik denk eigenlijk voor linkshandig gebruik minder fijn.

Verwijderd

OM --> OH

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
Als linkshandige zweer ik bij de Copperhead van Razer. Ik heb vrij grote handen en dit is geen enkel probleem. Wel is het een muis die wat gewenning nodig heeft. Door zijn symetrie is hij geen probleem voor andershandige gebruikers. Ook is de gevoeligheid 'on the fly' met een knop op de zijkant in te stellen.
qua prijs zit hij best redelijk:
http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0
en je kan nog kleurtjes kiezen ook ;)

PC gameplay geen multiplatform!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:54

g0tanks

Moderator CSA
Razer muizen zijn erg goede muizen voor linkshandigen. Net zoals krakbracket heb ik ook een Copperhead, en aangezien hij erg goed werkt voor mij (rechtshandig) en symmetrisch is zou hij dus net zo goed moeten werken voor een linkshandige.

Als ik jou was zou ik even langs de winkel gaan om daar een paar muizen uit te proberen, bij de Media Markt hebben ze bijvoorbeeld een rij muizen staan.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er is helemaal niks mis om 2 ! muizen aan te sluiten. dus koop allebei de muis die je fijn vind en sluit ze gewoon allebei aan !

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Jeetje, bedankt voor de geweldige reacties. Ik heb hier veel aan. Vlak na het posten ben ik toch nog even gaan kijken naar microsoft muizen, maar nu ik de website van razer even zit te bekijken, en alle goeie reacties daar en hier lees over de razer muizen denk ik dat ik toch redelijk om ben.

Bedankt ook voor de optie om twee muizen aan te sluiten. Ik zat daar zelf ook al een beetje aan te denken, gewoon mijn mx310 houden voor de vriendin en dan toch maar een linkshandige muis voor mezelf, maar nu ik zie dat razer ook best betaalbare muizen heeft en die nog symmetrisch zijn ook denk ik toch dat ik daar voor ga.

Enig idee of de mediamarkt ook razer muizen heeft staan, en zo nee, waar ik ze dan even zou kunnen testen? Ik ga uiteindelijk wel proberen om de muis nog bij mijn systeem te bestellen. Dat loopt namelijk via een oude vriend van me. Dat is voor mij goedkoper en ik gun hem de omzet heel erg.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ze liggen wel bij de Mediamarkt, de Razer muizen.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:54

g0tanks

Moderator CSA
Van de Media Markt in Arnhem weet ik dat ze daar meerdere muizen hebben liggen (inclusief de Copperhead).

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
(jarig!)
de copperhead bevalt mij ook erg goed. ik ben linkshandig maar muis rechts.
Pagina: 1