Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-01 08:22
GoT'ers, ik kom er niet uit. Wat is het geval?

Ik werk op verschillende plaatsen, en op verschillende platvormen (Windows/Ubuntu).
Omdat ik werk en prive gescheiden wil houden, gebruik ik sinds 3 jaar sticks met de applicaties van PortableApps binnen de Windows omgeving. De bestanden op de stick gebruik in zowel Windows als Ubuntu.
Inmiddels dreigt ook mijn 4gb stick vol te raken, dus moet ik iets nieuws.

Maar, ik ben begonnen met 256mb Transcend, toen 512mb Freecom, toen 1gb Freecom Pro, toen 2gb Intuix, en nu heb ik een 4gb merk onbekend, en heb ik nog veel meer sticks getest, w.o. Sandisk Cruzer Micro 4gb, Sandisk 16gb, en als laatste 2 de Lacie Itsakey 4gb en Dane-Elec 16gb.
Eigenlijk is mijn conclusie altijd geweest: hoe groter de stick, hoe langzamer!

Het kan niet aan mijn systeem liggen, want dan zou het aan zo'n 5 veel-gebruikte systemen liggen, en dat lijkt me sterk.

Wat zoek ik?
Ik zoek een stick die snel genoeg is om applicaties van te draaien zonder dat ik de neiging krijg om een rijsttafel te gaan koken (van iedere stick kun je wel een applicatie draaien, maar snel....).
Ik zoek een stick die ook in mijn broekzak past (extreem rubber of scherpe metalen randjes zijn niet fijn).
Ik heb een voorkeur voor een dopje, dat wel goed/stevig op de stick moet zitten.
Ik wil wel een oogje (voor een keycord) aan de stick hebben, en niet aan het dopje.
En als laatste: minimaal 4gb, maar liever 8.

Gebruik? Standaard, voor de applicaties, en bestanden die zeker nooit groter zijn dan pakweg 1gb.

Budget? Tja, die zijn altijd strak, maar stel 4gb max 25euro, en 8gb max 35euro.

Wie zegt hier iets zinnigs over? Op GoT kan ik alleen iets ouds vinden uit 2006, en op internet staan vergelijkingen die erg vreemd zijn, of modellen die hier in NL niet te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sja ik heb zo'n sandisk 8 gig u3 microdrive gekocht bij de mediamarkt. voor 9 euro, gewoon even goed naar de reclames kijken

geen dop wel inschuifbaar. voor de rest voldoet ie aan de specs en past 4 keer in je budget

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sandisk Cruzer Micro U3, lekker snel, U3 pre-installed en was pas nog voor 8.88 in de aanbieding bij Mediamarkt. (misschien nogsteeds, lekker goedkoop).

Stekker schuift weg naar binnen toe, 100% plastic en een oogje waar je hem aan kan ophangen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De resultaten van die microdrives zijn naar verluid wel zeer wisselend. Ik heb geluk en heb een exemplaar dat aan 26MB/s kan lezen, maar er zijn op fora veel tragere resultaten te vinden. Sandisk vermeldt voor dat model dan ook nergens harde cijfers.

U3 vind ik persoonlijk maar niets. Ja, het kan automatisch opstarten, maar het installeren van de stick voor de eerste keer duurt erg lang. En op de computers van de universiteit wordt je stick elke keer volledig opnieuw geïnstalleerd. Bovendien verschijnt er ook een geëmuleerde CD-ROM drive, en Windows opent deze dan automatisch. Je kan U3 er wel van verwijderen, dus daarna is het een gewone stick.

Ik heb overigens de 16GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:03
Er is ook een ander U3 look a like programmatje dat je opelke usb stick kan installeren.

http://portableapps.com/

Zijn best veel programma's voor tevinden en het is nog gratis ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik vraag me af of je geen geile ipod kan gebruiken daarvoor, heb je nog muziek voor onderweg ook
iets groter budget dat wel

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 17-05-2009 10:57 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Admiral Freebee schreef op zondag 17 mei 2009 @ 10:52:
De resultaten van die microdrives zijn naar verluid wel zeer wisselend. Ik heb geluk en heb een exemplaar dat aan 26MB/s kan lezen, maar er zijn op fora veel tragere resultaten te vinden. Sandisk vermeldt voor dat model dan ook nergens harde cijfers.

U3 vind ik persoonlijk maar niets. Ja, het kan automatisch opstarten, maar het installeren van de stick voor de eerste keer duurt erg lang. En op de computers van de universiteit wordt je stick elke keer volledig opnieuw geïnstalleerd. Bovendien verschijnt er ook een geëmuleerde CD-ROM drive, en Windows opent deze dan automatisch. Je kan U3 er wel van verwijderen, dus daarna is het een gewone stick.

Ik heb overigens de 16GB versie.
Klopt, U3 kan soms niet het meest geweldig zijn, maar sommige mensen vinden het handig.
Ik heb het vermeld, maar inderdaad, het kan er af. Heb ik ook gedaan. Liever die paar MB extra dan een auto start feature.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-05 23:50
fish schreef op zondag 17 mei 2009 @ 10:56:
ik vraag me af of je geen geile ipod kan gebruiken daarvoor, heb je nog muziek voor onderweg ook
iets groter budget dat wel
Ik denk niet dat een iPod binnen zijn voorgesteld budget valt ;)
Daarnaast, misschien een klein formaat, externe hdd?

[ Voor 8% gewijzigd door Kishi op 17-05-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:50
ik heb ook een sandisk u3 en die is lekker snel zoals MCkamos al zei

Hier vind je een grote usb vergelijkingstest:
http://www.hardware.info/...ijkingstest_42_USBsticks/

suc6 met je verdere keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
Zoals in de OP al gezegd, ik gebruik inderdaad PortableApps, omdat in Linux/Ubuntu de data-partitie niet zichtbaar is. Dus U3-sticks krijgen bij mij meteen te maken met de tool UninstallU3.

Een externe HD is niet werkbaar: zelfs de kleine schijven zijn nog te groot, te langzaam en te gevoelig, tenzij het een SSD is. Maar dan nog.

Dat er veel verschil is tussen verschillende merken is begrijpelijk, maar tussen dezelfde modellen van een merk, dat is gewoonweg een teken van onbetrouwbaarheid. Het lijkt wel zeker te worden dat de fabrikanten chips in de stick stoppen die op de dag van productie het goedkoopste waren, en niet die het beste waren, of die de duurtest goed doorstonden. Je vaart wel blind op het feit dat je je gegevens gewoon eraf kunt halen. Bij een stick is dat dus niet zo zeker.

Ipod is zeker geen optie: ik zoek geen muziekspeler, ik vind Ipod mooi maar te eigenwijs. Daar gaat een ander topic over.

Ik ga nu die test van Ghostface9000 doorfietsen. Kijken wat ik daar wijzer van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
Wat een test, zeer veel sticks getest en best wel wat verschillende tests om tot een resultaat te komen. Wat ik belangrijk vindt resulteert in de volgende Top-7-sticks, in willekeurige volgorde:
  1. Emtec S400 16gb
  2. Kingston HyperX 8gb
  3. OCZ ATV Turbo 8gb
  4. OCZ Rally2 Turbo 8gb
  5. Peak Xtreme2 200x 8gb
  6. PNY Optima Attaché 16gb
  7. Sandisk Cruzer Titanium 4gb
En dan komt het budget om de hoek kijken, of beter gezegd: wie levert de beste stick tegen de leukste prijs?
In mijn zoektocht kwam ik Joko Automatisering tegen, in Sliedrecht. Volgens hun eigen zeggen al 12 jaar bezig, o.a. met console-reparaties. Maar helaas is er geen shop-review, sterker nog, ik kom nergens iets tegen, geen reviews, geen verwijzingen in topics, niets. Zit overal,... Marktplaats, Kapaza, Marktgigant, 2dehands, Tweedehands etc etc. Maar meningen, ervaingen, reviews, niets.

Waarom zoveel aandacht voor deze toko? Omdat ze 4 van de 7 bovenstaande sticks kan leveren, en tegen prijzen die m.i. scherp zijn. Wat is wijsheid? 8)7

Ik vraag hier dus nog 3 dingen, namelijk:
  • welke van deze 7 sticks heeft jullie voorkeur, en waarom?
  • ben ik (en hardware-info) een belangrijke stick vergeten, en waarom?
  • zou je de gok wagen bij Joko, of welke andere leverancier zou je adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:50
website ziet er nogal cheap uit
maar ik denk wel dat het betrouwbaar is ... en ik zou het proberen

[ Voor 20% gewijzigd door Ghostface9000 op 17-05-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ghostface9000 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:26:
website ziet er nogal cheap uit
maar ik denk wel dat het betrouwbaar is ... en ik zou het proberen
Ik ben even snel door de algemene voorwaarden van deze webwinkel gegaan, en op basis van wat ik daarin gelezen heb zou ik als consument én als zakelijke partij niets bij deze webwinkel kopen.
Keuze is aan TS natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
Lounge Deluxe schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:04:
[...]
Ik ben even snel door de algemene voorwaarden van deze webwinkel gegaan, en op basis van wat ik daarin gelezen heb zou ik als consument én als zakelijke partij niets bij deze webwinkel kopen.
Keuze is aan TS natuurlijk.
Wat heb je daar dan gezien? De AV zijn toch vaak gewoon standaard documenten, die je hier-en-daar een beetje aanpast aan je eigen smaak, zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
LOL , als je er zo over denkt dan kun je gewoon bestellen! :P

Ik heb een juridisch beroep maar heb geen zin om die algemene voorwaarden hier te gaan toelichten. Nogmaals de keuze is aan jou, misschien is het ondanks de avw een fantastische webwinkel. Maar een wat meer kritische houding jegens de 'spelregels' waaronder je gaat kopen kan zo nu en dan goed van pas komen.

Merken zoals OCZ, SanDisk en Kingston worden bij talloze webwinkels verkocht die in de pricewatch staan, inclusief reviews van die winkels, dus je zou het jezelf makkelijk kunnen maken.

Ga overigens niet voor de Corsair Voyager GT, want die heb ik vorige week gekocht en van de beloofde write-snelheid van 17MB/s komt in praktijk maar max zo'n 7MB/s terecht (16GB stick voor € 38).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
Lounge Deluxe schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:27:
LOL , als je er zo over denkt dan kun je gewoon bestellen! :P

Ik heb een juridisch beroep maar heb geen zin om die algemene voorwaarden hier te gaan toelichten. Nogmaals de keuze is aan jou, misschien is het ondanks de avw een fantastische webwinkel. Maar een wat meer kritische houding jegens de 'spelregels' waaronder je gaat kopen kan zo nu en dan goed van pas komen.

Merken zoals OCZ, SanDisk en Kingston worden bij talloze webwinkels verkocht die in de pricewatch staan, inclusief reviews van die winkels, dus je zou het jezelf makkelijk kunnen maken.

Ga overigens niet voor de Corsair Voyager GT, want die heb ik vorige week gekocht en van de beloofde write-snelheid van 17MB/s komt in praktijk maar max zo'n 7MB/s terecht (16GB stick voor € 38).
Dat bedoelde ik nou net: zie je bij de "goed beoordeelde shops" dan geheel andere AVW's?

En inderdaad, ik zou een cross-tabelletje kunnen maken van drie merken en X-webshops. Overigens, 42 sticks getest en ik dacht: wauw! Maar ik mis bijvoorbeeld Transcend. Dat is toch opmerkelijk.

Als laatste: stel ik koop een, beoogde, snelle stick die toch onder de maat presteert. Volgens mij heb ik dan geen poot om op te staan, tenzij de fabrikant een snelheids-claim op de verpakking zet.
Dus, een hele boel sticks vallen dan af. Dat is in een woord: KAT! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
Misschien willen mensen met sticks vanaf 4gb en uitzonderlijke prestaties (bijvoorbeeld bij het draaien van applicaties van af de stick, of het draaien van een heel OS van af stick, dus bootable) even reageren met hun merk en type stick. Of uitzonderlijke negatieve zaken mogen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:56

g0tanks

Moderator CSA
Ik gebruik een Sandisk Cruzer Contour 4GB op PortableApps te draaien, ik heb er ook een keer Ubuntu vanaf geboot. Het liep allemaal erg soepel. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-05 15:12
Voor degenen die een Corsair Flash Voyager GT (of niet GT) overwegen: Zojuist is bij mij de GT 8GB overleden. Dit was al de tweede. De eerste teruggestuurd nadat bleek dat het metalen connectordeel kon bewegen t.o.v. de rubberen behuizing (werkte nog okee). De huidige is van februari 2008, dus ruim een jaar, en wordt nu niet meer herkend in twee PCs, en ook formatteren gaat niet meer.

Naar mijn idee geeft die rubberen behuizing te veel mogelijkheid op speling, zodat na een tijdje het printje gaat bewegen t.o.v. de connector en contacten stuk gaan. Voor mij dus geen Voyager meer, en hopen dat ik - en 4Launch - nog iets kan met de "10 year guarantee"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat je misschien ook nog kunt overwegen is een cardreader in de vorm van een usb-stick met een 'ultrasnel' SD-kaartje erin. Ik heb geen idee welke snel zijn en hoe snel ze zijn, maar je ziet in de winkel wel eens van die wat duurdere SD-kaarten liggen voor fotografie. Misschien dat dat sneller is dan een usb-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
@Palomar: heb ik ok aan gedacht, maar de kaartlezer is dan de zwakste schakel denk ik.

Ik heb een Sandisk Cruzer Titanium 4gb besteld, en ben zeker niet ontevreden. Supersnel kost meer, en deze performed goed t.o.v. de LaCie en de bijv. een Dane-Elec. Is ook veeeeeel sneller dan de Sandisk Cruzer Micro die ik had geleend van mijn werk.

Voor de opslagfreaks, dus niet voor de snelheid: deze week bij Office Centre een Lexar Firefly 8gb voor 12 euro excl. BTW.
Pagina: 1