Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er was een legale versie van Windows XP Professional op mijn SONY VAIO voorgeinstalleerd. Na vervanging van de 80 GB HD door een 250 GB HD is die originele versie niet terugezet. Nu heb ik steeds de melding dat ik slachtoffer ben van computerpiraterij. De oorspronkelijke productcode heb ik uiteraard nog wel. Is dit te herstellen? en hoe doe ik dat? Windows helpt mij niet verder, die wil mij een nieuwe versie verkopen. Graag een deskundig advies, ik ben slechts een veelgebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
Er zijn tools waarmee je de productcode kunt veranderen maar ik ben bang dat ik je daar niet verder mee kan helpen hier op GoT, beetje eigen initiatief en je komt daar wel mee verder :)

Enige wat ik kan zeggen is naar het bedrijf terug gaan waar je je harde schijf hebt vervangen en daar vragen voor een legale Windows XP versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de harddisk laten vervangen bij sony zelf, of heb je dit laten doen door een computerbedrijf of "buurman"?

Het enige wat je hoeft te doen is een windows Xp pro OEM cd in de speler te steken en windows opnieuw te installeren. Bij Sony zitten als het goed is ook recovery cd's geleverd, al weet ik niet of die werken zonder de recovery partitie op je nieuwe harddisk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 10:12
ik heb het zelfde probleem gehad en de oplossing hier op Tweakers gevonden.
iemand had zelf een programma geschreven om een andere key in te kunnen voeren.
dat programma heet XPPID en is 81kb groot.
als je me mailt kan ik het je toesturen.

[ Voor 16% gewijzigd door hensdesk op 17-05-2009 09:57 . Reden: tekst wijzigen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dankbaar

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Meneer FrankOonk die laatste post van je is een hele goede manier om een heleboel SPAM te krijgen. :( >:) |:(
Ik zou hem dus snel veranderen en je email op een andere manier versturen.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:21
misschien een rare vraag maar heb je al gebeld met microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
programma RockXP, werkt ook in Vista (wel even je virusscanner uitzetten anders word het bestand meteen verwijderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat dacht van zonder rare programma's

lees dit gewoon even
http://www.microsoft.com/...help/PKUInstructions.aspx

@hieronder nana nana nana na .. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 17-05-2009 10:42 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Sjengcity schreef op zondag 17 mei 2009 @ 09:34:
Er zijn tools waarmee je de productcode kunt veranderen maar ik ben bang dat ik je daar niet verder mee kan helpen hier op GoT
Ik zou niet weten waarom niet, Er is toch een tooltje van MS zelf dat is toch legaal...?

http://www.microsoft.com/...help/PKUInstructions.aspx
hensdesk schreef op zondag 17 mei 2009 @ 09:54:
dat programma heet XPPID en is 81kb groot.
als je me mailt kan ik het je toesturen.
Is dat dit tooltje: http://michaelstevenstech.com/xppid.zip

[ Voor 24% gewijzigd door crack_en_hack op 17-05-2009 10:40 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hensdesk
  • Laatst online: 08-07 10:12
Is dat dit tooltje: http://michaelstevenstech.com/xppid.zip
[/quote]

ja, dat ik het tooltje wat ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig, het is gelukt via de link

http://www.microsoft.com/...82-405b-911c-563aa1f47eed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:40
Indien je inderdaad een originele Windows XP Pro versie had is onderop de laptop een sticker geplakt met product-code geplakt. Je kunt 2 dingen doen;

1) Programma zoeken en gebruiken om het voornoemde product-code te gebruiken om je nieuwe installatie aan te passen.

2) Opnieuw Windows installeren met gebruik van voornoemde product-code.

Vertel "de handige buurman" die je schijf heeft vervangen dat hij de productie-code gebruikt je bij de laptop is geleverd.

Als het probleem zich blijft voordoen is "jouw" product-code door een ander illegaal gebruikt en dat kun je aantonen doordat jij de sticker hebt. Belletje naar MS in dat geval.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kleefding schreef op zondag 17 mei 2009 @ 10:16:
misschien een rare vraag maar heb je al gebeld met microsoft?
MS zal hier geen support opgeven, het is immers een OEMversie en met een OEMversie mag je aankloppen bij de betreffende OEM voor support.

Dit topic krijgt trouwens een schopje naar WOS, 't heeft weinig van doen met OM.
Pagina: 1