Verdachte router logs

Pagina: 1
Acties:

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-01 09:34
In de router forward ik de bittorrent poort van mijn keuze en dat werkt. Het gekke is dat als ik mijn torrent client afsluit en uren later (soms wel een dag later) de router logs bekijk, dan gebeuren er as we speak nog steeds connection attempts naar deze poort. Hoe kan dit? Voorziet het bittorrent protocol er niet in aan een tracker te melden dat ik afgelogd ben zodat clients geen pogingen meer hoeven te doen om via mijn pc pakketjes van de file die ik aan het downloaden was op te halen? Waarom blijven die connectie attempts gewoon uren na afloggen doorgaan? Is dit verdacht?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Neen dat klopt, je staat namelijk nog zoveel uur in de trackers.

Wissel eens van IP. Dan is dat direct weg.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-01 09:34
Hoe kan ik zomaar van publiek IP adres wisselen? Dat krijg je van je provider, dat kan ik toch niet wisselen.

Als het geen kwaad kan maakt het me niet uit, maar vreemd dat die trackers dat nog urenlang vasthouden. Dat is toch niet efficient? Al die failed connection attempts en dat dus naar miljoenen pc's op de wereld als je het allemaal optelt. Vreemd.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Snake schreef op zondag 17 mei 2009 @ 08:19:
Neen dat klopt, je staat namelijk nog zoveel uur in de trackers.

Wissel eens van IP. Dan is dat direct weg.
Logisch, dan krijgt die andere die dat ip-adres krijgt al die connectie-pogingen in zijn routerlogs.

Aan TS: is vrij logisch, je zit inderdaad nog 'in het systeem' (tracker, dht, ...) als client waarvan gedownload kan worden. Niets aantrekken dus van die routerlogs (wel van eventueel anderen die verschijnen).

wisselene van ip-adres (indien geen vat of gereserveerd ip): je modem effe laten disconnecten en terug laten connecten (via config-pagina's in router, of mbv stroomstekker: uittrekken, effe wachten en terug inpluggen)

En qua tracker-effecentie is dat toch beter dan dat elke client elke seconde zou moet 'publiseren' of ie bereikbaar is of niet (met een paar duizenden zo niet miljoenen clients op die tracker gaat je tracker-database dat serieus voelen). Dan heb je op den duur meer trafiek voor die 'bereikbaarheid' dan qua torrent-verkeer. (hangt ook wat af van instellingen op tracker, want hierdoor gaat ie ook foutieve cijfers van leechers en seeders tonen, maar dat is dan weer afweging van beheerder)

[ Voor 40% gewijzigd door soulrider op 17-05-2009 08:31 ]