Toon posts:

Sony TA-AV 561 linksvoor uitgang gaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben sinds kort in het bezit van een complete stereoset van het merk Sony, met daarbij o.a. een tuner, 5cd changer en bijhorende 6 speakers.
Deze set is ooit 8 jaar geleden nieuw gekocht door me pa, echter stond hij de laatste 3 jaar meer uit dan aan en besloot de complete set over te nemen, en met succes.

Echter is mij opgevallen dat de speaker linksvoor niet naar behoren werkt, en om uit te sluiten dat het niet aan de speaker zou liggen heb ik er 4 verschillende op aangesloten, en het blijft linksvoor die niet lekker werkt, als volgt:

Ongeacht welke speaker ik op de 'frontleft' uitgang aansluit, doet ie het volgende:

- Linksvoor geeft ongeveer 50% minder vermogen in vergelijking met rechtsvoor
- Bij het volume veranderen kraakt linksvoor, opzich niet zo'n probleem zou je zeggen, maar dit gebeurd ook wanneer ik het volume via de afstandbediening verander.

Nu heb ik voor mijn doen alles geprobeerd, en kom met de conclusie dat de uitgang linksvoor niet naar behoren werkt, maar voordat ik als een kip zonder kop een elektroboer inloop, zou ik toch wel graag willen weten wat het probleem kan zijn en of ik het misschien zelf zou kunnen fixen...

Het betreft de versterker Sony TA-AV 561 met alle originele Sony speakers