dell optiplex gx280 SMT socket en max?

Pagina: 1
Acties:

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-02 20:16
Heb onlangs deze Dell optiplex gx280 SMT overgenomen van een tweaker en probeer uit te vogelen wat er eigenlijk allemaal in zit om de OS (XP pro) optimaal erop te kunnen zetten en eventueel upgrades uit te voeren.

Kheb al heel veel op de dell site gevonden en via google, maar een paar dingen blijven me onzeker.

Is deze socket 478 of 775? Er zit nu een P4 2.80Ghz (800 mhz HT, L2 1MB, Proc ID 0F41) in.
Denk dat hij 775 is. Enig idee wat de snelste proc hiervoor zou kunnen zijn. Waarschijnlijk kan ik ondanks de socket 775 geen C2D erin doen :+

Is dus S775, alleen welke procs kunnen er in?

-------------------------------------------------------

Nog iets (hoort eigenlijk niet hier): Er zit een 160GB Sata HDD in, maar heb nergens de F6 drivers kunnen vinden die je bij XP install moet doen. (Dacht eerst altijd dat het 1 standaard Sata driver was :/)

Nog een beetje zitten rondzoeken en er zei iemand, ga gewoon installeren en missch heb je die "F6 sata driver install diskette" helemaal niet nodig. Mocht het wel lukken lever ik dan performance in?
Of is het dan gewoon ok?

@edit: Inmiddels achtergekomen met voldoende zekerheid dat het een S775 is en welke procs compatible zijn.
Sata drivervraag is alleen over!

[ Voor 9% gewijzigd door Saiya op 17-05-2009 02:38 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je de Dell-tag nog hebt (meestal een 7-letter/cijfer combinatie), dan kan je aan de hand van die code precies de juiste drivers op de website vinden. De moederborden zijn vaak aangepast, je zal dus moeten uitvinden welke chipset erop zit, maar ik zou er zelf afblijven; het is toch vaak specifiek aangepast voor Dell.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Saiya
Ik heb de drivers daar ook al vandaan, alleen niet de F6 sata driver diskette ding die je tijdens XP install nodig hebt voor het installeren van sata drivers. Nergens op die site kunnen vinden :/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan pluk je die driver toch even bij de Intel site vandaan? Het zal met 99,99% zekerheid een ICHx of ICHxR zijn. Daar kun je gewoon de drivers van wegplukken bij de Intel website. Even zoeken bij de downloads van de chipset die je gebruikt (hoewel de ICH drivers doorgaans vrij compatible zijn, of je nu een ICH7R of ICH10R hebt, werkt meestel gewoon met elkaar).

En trapje richting OM, dit heeft immers niet veel met PMG te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 17-05-2009 11:48 ]

• Saiya
Dank voor het trapje :)
Na een tijd zoeken op de intel site heb ik de nieuwste chipset drivers gevonden voor de 915G chipset. Zijn een stuk nieuwer dan die ik op de dell site had gevonden :/ bestwel stom.. voortaan maar bij de productmakerssites checken voor nieuwere drivers...

Alleen is mij de F6 disk nog niet helemaal duidelijk. Kheb de floppy disk config utility gevonden op de volgende link

Alleen staat mijn chipset de 915G er niet (expliciet) bij. Is deze dan te gebruiken hiervoor?

Verder als deze te gebruiken is moet ik volgens intel kiezen bij de F6 uit een aantal opties alleen niet kunnen vinden welke ik moet hebben.

Logischerwijs lijkt het me de ICH6R desktop sata ahci (heb ik even dikgedrukt). Ik kan me namelijk nog herinneren dat ik ICH7R voor m'n P5W DH deluxe heb gebruikt, dus hij moet een stuk ouder zijn dan deze en de oudste die er bij staat is ICH6R....

Kga overigens geen RAID gebruiken..

Opties:
- Intel(R) 82801HEM SATA RAID Controller (Mobile ICH8M-E)
- Intel(R) 82801HEM SATA AHCI Controller (Mobile ICH8M-E)
- Intel(R) 82801HBM SATA AHCI Controller (Mobile ICH8M)
- Intel(R) 82801HR/HH/HO SATA RAID Controller (Desktop ICH8R)
- Intel(R) 82801HR/HH/HO SATA AHCI Controller (Desktop ICH8R)
- Intel(R) 631xESB/632xESB SATA RAID Controller (Workstation ESB2)
- Intel(R) 82801GHM SATA RAID Controller (Mobile ICH7RM)
- Intel(R) 82801GBM SATA AHCI Controller (Mobile ICH7M)
- Intel(R) 82801GR/GH SATA RAID Controller (Desktop ICH7R/DH)
- Intel(R) 82801GR/GH SATA AHCI Controller (Desktop ICH7R/DH)
- Intel(R) 82801FR SATA RAID Controller (Desktop ICH6R)
- Intel(R) 82801FR SATA AHCI Controller (Desktop ICH6R)
- Intel(R) 82801FBM SATA AHCI Controller (Mobile ICH6M)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Let even op, de 915 chipset is de northbridge, je S-ATApoorten worden vanuit de southbridge aangestuurd, dus je moet kijken welke dat is (ik durf zo niet te zeggen of dat nu de ICH6 of ICH7 is). In principe gebruikt iedere driver dezelfde bestanden, dus het maakt weinig uit welke je selecteert.

• Saiya
Heh thnx, weer wat duidelijker.

I give up, nergens staat of het ICH6R of 7R is, maar ik gok op ICH6R.
En zoals Terw_dan al zei maakt het blijkbaar niet zoveel uit.

Thanx all!

@edit: Inmiddels werkt de pc nu goed :) pff was ff aardig wat nachtwerk, maar iig bijna alle software etc. er weer op staan.
Hij herkende de sata hdd overigens niet, en heb stuk of 15 floppys langs moeten gaan en 2 floppydrives om uiteindelijk een werkende te vinden :D
Binnenkort toch maar es uitvogelen hoe ik een unattended xp cd kan maken... zou me iig heel veel tijd schelen denk ik :+

[ Voor 52% gewijzigd door Saiya op 18-05-2009 07:42 ]

Pagina: 1