PS3 + Arcam 250 + optische = geen digitaal

Pagina: 1
Acties:

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 11:33
Ik bezit een ARCAM AVR250, hierop heb ik een PS3 aangesloten middels een optische kabel.
Deze combinatie krijg ik dus niet aan de praat (5.1 sound niet)

Ik heb voor alle outputs bitstream geselecteerd en in het audio setup de audio uitvoer op optisch gezet. Nu heb ik de (volgens mij) juiste invoerbron geselecteerd op me Arcam, maar deze ziet mijn PS3 niet als bron, de LED analog verspringt niet naar digital en er is ook geen sound te bekennen.

Heb veel fora al gelezen, en hoop dat er hier arcam mensen icm met een ps3 zijn.

ik ben momenteel de laatste firmware aan het downloaden.

PVoutput

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Da's vreemd. Ik heb zelf een Arcam AVP700 (preamp) en die werkt perfect met m'n PS3. Heb je al andere bronnen via TOSLINK aan je Arcam aangesloten gehad? En heb je de PS3 al op andere apparaten aangesloten gehad? Ik weet dat Arcam een tijdje problemen heeft gehad met sommige TOSLINK aansluitingen die tikjes in het geluid gaven of sync verloren, maar dat waren incidenten.

Kijk eens in het menu van je Arcam op TV en kijk of de assignments van je inputs wel kloppen. Anders komt de input niet overeen met het device label dat je als input selecteert.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Voor de duidelijkheid:

Je hebt op de PS3 bij instellingen -> Audio -> dolby digital etc. geselecteerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 01:12 ]

• knights16
asssignments kloppen, tenminste ik gebruik de SAT in - SAT button... met TOSLINK bedoelen jullie toch de optische kabel ? Er zijn nog geen andere optische aansluitingen op de ARCAM aangesloten.. heb geen optical out devices in huis.

kep wel een hele simpele kabel gekocht bij de mediamarkt voor 20E.. maar dat mag geen verschil maken toch. Verder, als ik me kabel aan me PS3 hang, moet ik dan ook letterlijk licht zien aan het andere eind?

ik heb dolby digital, dts en aac geselecteerd.. verder staat pcm 44.1 khz ook gewoon aan... maar het vreemde vind ik dus als ik me arcam sat kanaal kies, me modus op ANALOG blijft... geen digital iets ;(

ben er al een paar uur mee aan het prutsen geweest, voordat ik deze topic opende.
heb ook al HDMI -> SAMUNG LCD - OPTISCH UIT SAMSUNG - PS3

[ Voor 28% gewijzigd door knights16 op 17-05-2009 01:21 ]

PVoutput

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

knights16 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 01:20:
ik heb dolby digital, dts en aac geselecteerd.. verder staat pcm 44.1 khz ook gewoon aan... maar het vreemde vind ik dus als ik me arcam sat kanaal kies, me modus op ANALOG blijft... geen digital iets ;(
Lees de handleiding van je Arcam even door. Er staat goed uitgelegd hoe je voor een label (SAT) kunt bepalen of je analoog of digitaal wil gebruiken, of allebei (digitaal als er een digitale bron is, en anders analoog). Blijkbaar gebruikt ie nu alleen analoog op je SAT input.

Je moet ook aangeven welke input je als digitale input wil gebruiken. Dat kan elke van de coax en optische inputs zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Exirion op 17-05-2009 01:29 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• knights16
No luck, de ARCAM 250 detecteert automatisch de bron, waarbij de voorkeur digitaal is, wanneer er geen digitaal signaal wordt aangetroffen gaat deze in stereo (analoge) bron.. suggesties?

straks misschien maar even me pc connecten aan de arcam, die heeft optical uit zie ik net.

PVoutput

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 02:34
knights16 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 01:20:
Verder, als ik me kabel aan me PS3 hang, moet ik dan ook letterlijk licht zien aan het andere eind?
Ja, zelfs als je de kabel niet aangesloten hebt moet je rood licht zien bij de uitgang, zo niet heb je niet bij audio voor optical gekozen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hoe is dit nou afgelopen?

Pagina: 1