• RM59
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 12:14
Beste mensen,

ik ben het helemaal kwijt op RAM-gebied! :(
Ik heb manuals doorgelezen en forums bezocht maar ik snap nog steeds niet hoe het nou zit met de i7 i.c.m tri-channel geheugen en de beperkingen daarvan.
De max die de i7 aan zou kunnen is 1600 MHz onder goede omstandigheden? Maar 1333 MHz zou altijd werken? Is het verschil in performance te merken tussen 1333 en 1600? Of hangt er weer iets van je OS af? Want als je een 32-bits OS zou gebruiken is het gelimiteerd op een maximale grootte van 3 gig dacht ik?
Zoals jullie nu wel snappen heb ik zat info verzameld maar krijg ik het niet helder op een rijtje 8)7
Mijn nieuwe systeem zal een Asus P6T Deluxe V2, de vernieuwde i7 950 bevatten en als OS Win XP omdat ik Vista een hel vind/vond.
Hopelijk kan iemand mij assisteren met het probleem!

grtz,

RM59

edit: Ik ben van plan zsm over te schakelen naar Win 7, dat maakt neem ik aan weer grotere RAM-geheugens mogelijk die de 3-gig-grens overschreiden?

[ Voor 12% gewijzigd door RM59 op 17-05-2009 00:38 ]

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

wat heeft dit met i7 te maken ?

maar het klopt idd wel dat je op een 32bits OS niet veel gaat merken van meer dan 3 Gb, daarvoor zul je toch echt naar een 64 bit OS over moeten stappen (ubuntu,XP 64-bit of vista 64-bit)

en die 1333Mhz, waarvan is die ? mem, cpu fsb ?? :S

Signature

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:07
Maar 1333 MHz zou altijd werken? Of hangt dat weer van je OS af? Want als je een 32-bits OS zou gebruiken is het gelimiteerd op een maximale grootte van 3 gig dacht ik?
Ik kan je niet helpen met de i7, maar ik weet wel dat het aantal MHz niks te maken heeft met het max aantal GB. 32-bit OS betekent inderdaad maximaal 3,2 GB ram.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 13:05

the mod man

iets van beeldmaker

Windows 32 bit kan maar 3,25 GB ram aanspreken. Windows 64bit veel meer (weet niet precies hoeveel)
1333MHz geheugen zal altijd werken ja. 1600MHz hangt een beetje van je moederbord af, het hangt niet van je os af hoe snel je gehuegen kan lopen.

Windows xp is wel gelimiteerd kwa drivers (als je 64Bit neemt) ik weet neit hoeverre dit is met echt nieuwe hardware maar soms is drivers vinden voor XP64bit echt een ramp. Misschien kan je windows 7 RC1 proberen. Die is gratis, kan het ook geen miskoop zijn) en hij gaat nog minstens een half jaar mee. Daarna kan je dan beslissen of je terug wil naar xp of dat je dan zo verkocht bent aan windows 7 (zoals de meesten heir denk ik ik wel iniedergeval) dat je geen xp meer hoeft

I can't wait to shoot!

• RM59
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 12:14
die 1333 en 1600 MHz zijn de clocks zover ik begrijp van het RAM-geheugen en bij de i7 schijnt het dat je 1333 MHz in de 920 en 940 kan stoppen, maar dat de 965 wel 1600 MHz geclockt geheugen aankan???

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Snelheid van geheugen heeft niets met je OS te maken.
Wat de snelheden van het geheugen zijn en dergelijke is prima te vinden in de handleiding van het moederbord. Dus kijk daar en je weet precies wat je er wel of niet in kunt zetten.

Omdat dit letterlijk in de handleiding terug te vinden is gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.