Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[xs4all] kan abo niet verhuizen naar nieuwbouw

Pagina: 1
Acties:

• zhoreb
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 10:14
Probeer al een paar weken een oplossing te vinden met de XS4all en KPN helpdesk. Het probleem is dat volgens XS4all er geen aansluitpunt is voor ADSL in mijn nieuwbouwhuis. Een andere keer waren er juist weer meerdere aansluitpunten. Volgens KPN moet xs4all zelf in dat systeem kunnen. Ik ben overigens VoIP klant van XS4all (only) en ben dus geen KPN abonnee.
Maar om een lang verhaal kort te maken, het advies van XS4all is:

Neem een belbudget abonnement bij KPN, dan kunnen wij via het telefoonnummer ADSL aansluiten. Dan kun je na een jaar het belbudget abonnement weer opzeggen.
Kosten bovenop de standaard 'administratie' kosten: €131,40 En dat terwijl het IS/RA punt netjes afgemonteerd is in de meterkast (maar er zit uiteraard nog niets op aangesloten).

Is dit de normale gang van zaken? En is het KPN of dochter XS4All bij wie ik (nogmaals) aan de bel moet trekken? Ruim 131 euro extra verhuiskosten om gebruik te kunnen blijven maken van de diensten van XS4All vind ik zelf namelijk vrij absurd en uiterst klantonvriendelijk.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Tja, alternatief is om je adsl pas over een tijdje te verhuizen, maar ja, dan heb je niets..

probleem met nieuwbouw is dat de systemen van KPN vaak achterlopen, en het adres dus niet of niet correct bestaat...

Door een analoge lijn aan te vragen, moet dit wel goed in het systeem komen, en wordt kpn dus 'geforceerd' om het betreffende adres correct in hun systeem te hebben (en heeft xs4all gewoon een nr/lijn om de verhuizing op te zetten)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Aan dit soort administratieve onzin doe je helaas niet veel bij KPN en haar dochters. Het enige wat je kan doen is eieren voor je geld kiezen, dus of die belbudget lijn nemen, of overstappen naar kabelinternet...

Hier stond een dode link.

• zhoreb
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 10:14
strandbal schreef op zondag 17 mei 2009 @ 10:43:
Aan dit soort administratieve onzin doe je helaas niet veel bij KPN en haar dochters. Het enige wat je kan doen is eieren voor je geld kiezen, dus of die belbudget lijn nemen, of overstappen naar kabelinternet...
Zit er inderdaad ernstig over na te denken om over te stappen op Ziggo alles in 1. Die aangekondigde snelheden bevallen me wel.
Geldt nummerbehoud ook voor VoIP nummers?