Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista B64 Bit] noodzaak voor regedit na deinstallatie mysql

Pagina: 1
Acties:

• DocSnuggels
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb het vaker aan de hand gehad, software wat niet lekker draait of waarbij je per ongeluk het op de verkeerde partitie hebt geinstalleerd en je deinstalleerd het stukje software maar is het dan ook noodzakelijk om de het register handmatig te bewerken zoja is er een serieus goed werkend software (geen shareware) wat kan u mij aanbevelen. Ik ben zelf een leek op dit gebied maar wel een ervaren gebruiker van MS Windows NT OSses (NT4, NT5, NT5.1, NT6) en nu Vista 64 Bit Business.

Is er überhaupt een noodzaak voor het editen van het register. Op mijn laptop waar ik Vista 32 Bit Business draai gebruik ik zo nu en dan CCleaner maar er zijn 'experts' die hier op spugen. Hoeveel waarde moet ik hier aan hechten.

Alvast bedankt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DocSnuggels schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 23:35:
Maar is het dan ook noodzakelijk om de het register handmatig te bewerken ?
In principe niet.
Zo ja is er een serieus goed werkend software (geen shareware) ?
Wat is er mis met regedt32?
Wat kan u mij aanbevelen ?. Ik ben zelf een leek op dit gebied maar wel een ervaren gebruiker van MS Windows NT OSses (NT4, NT5, NT5.1, NT6) en nu Vista 64 Bit Business.
Heb je een probleem dan? Anders zou ik me echt niet druk maken.
En gezien je vermeldt een ervaren gebruiker te zijn verbaast me je vraag enigszins - je zou verwachten dat je in al die tijd toch wel eens een registry editor van dichtbij hebt gebruikt. ;)

offtopic:
Zou je zo nu en dan eens wat leestekens, hoofdletters en dergelijke op de juiste plekken willen zetten?
Correcte interpunctie is niet zo moeilijk maar maakt je verhaal wel stukken duidelijker te lezen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DocSnuggels
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Neen ik heb geen probleem nu, maar de installatie van mySQL is niet vlekkeloos verlopen, ik heb de installatie deels op een verkeerde partitie gezet en nu ben ik aan het twijfelen of ik er verstandig aan doe om wellicht handmatig de mappen die nu in onbruik zijn te verwijderen. De mappen die in de directory staan bedoel ik, overigens een handig boekje over hoe om te gaan met regedit wil ik nog graag hebben, welk naslagwerk is goed voor de leek te behappen.

Verwijderd

DocSnuggels schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 23:54:
...
De mappen die in de directory staan bedoel ik, overigens een handig boekje over hoe om te gaan met regedit wil ik nog graag hebben, welk naslagwerk is goed voor de leek te behappen.
Er is geen simpel naslagwerk over hoe om te gaan met het register, ongeacht over welke Windows-versie je het ook hebt.
Zodra je in het register iets gaat doen moet je al weten wát te doen en ben je dus een gevorderde gebruiker met de nodige kennis. Een foute handeling in het register kan desastreus zijn.

Indien je een programma uninstalled en er blijven mappen van over, kun je die handmatig verwijderen.
Een fatsoenlijke registryscanner (Registry Mechanic om maar een voorbeeldje te noemen) kan registersleutels opzoeken die niet meer gebruikt worden, omdat de bestanden er niet meer zijn.

Dat lijkt me veiliger als je niet weet hoe te zoeken in je register of hoe handmatig op te schonen.
Voor wat leesvoer als snel voorbeeldje: WikiHow ;)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:27

MsG

Forumzwerver

Toch blijven registercleaners beperkt tot sleutels die fysiek verwijzen naar locaties op de HDD die er niet meer zijn. Als jij nog een heel "mapje" (geen idee hoe dat echt heet :P) van bijvoorbeeld brandprogramma Nero welke je gedeinstalleerd hebt, in HLM\Software hebt staan met instellingen of andere sleutels, dan wordt dat niet verwijderd door zo'n registryprogramma helaas. Superveel loont het dus ook weer niet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn