PC start niet op / Zwartbeeld / Geen POST.

Pagina: 1
Acties:

• Syn3rgi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-01 22:14
Beste mensen van het GOT forum. M'n broer heeft vandaag besloten om een nieuw moederbord + geheugen te kopen, zo gezegd zo gedaan. We hebben het MSI P45 NEO3 -FR moederbord gekocht. We hadden ook een nieuwe kast. Moederbord erin, videokaart, voeding en geheugen. Alle kabels 2 keer gechecked, alles zit er goed in. We startte de PC op en kregen een Zwart beeld en geen POST ( piep ). We hadden de harddeschijf los gekoppelt. Weer niks, CPU gecheckt, ook niet. Videokaart, ook niet. Dvd ook niet...

BIOS is gereset.

We lazen op internet dat het moederbord kapot zou kunnen zijn, maar ik zou niet weten hoe dat kan. Want we hebben hem vanmiddag gekocht. Het inelkaar zetten van de PC ging ook vlekkeloos.

Specs PC
Moederboord : MSI P45 NEO3 -FR
CPU : Dual Core 2.7GHZ
Geheugen : A-Data DDR2 800 Dual Channel (2x2GB)
Voeding : 550 Watt ( Gister nieuw gekocht )

Weten jullie misschien wat het probleem kan zijn?

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:30
Kunnen we hier niet beter een verzamel topic van maken?

Ik kom de laatste dagen al zoveel van die topics tegen

who put a "stop payment" on my reality check

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-05 20:36
Lijkt me eerder een geheugen probleem...ga daar eens mee hobbyen

• Syn3rgi
friggler schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 22:32:
Lijkt me eerder een geheugen probleem...ga daar eens mee hobbyen
Dat hebben we al gedaan. Geheugen hadden we samen met het Moederbord gekocht., We hadden ook nog oud geheugen gebruikt van de Oude PC.

• Axeor
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-07-2023
Jezelf wel ontlaad (wrist-wrap of een kraan of verwarmingsbuis vastpakken) tijdens het in elkaar zetten van je pctje?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je geeft niet aan welke CPU precies je hebt gekocht, maar aan de CPU support list van je bord te zien zal dat een Core 2 Duo E5400 zijn. Deze wordt pas vanaf BIOS 2.3 ondersteund, welke eind december is uitgekomen. De laatste versie is 2.5. Grote kans dat jouw bord nog een oudere BIOS heeft. Je zult een oude socket775 CPU op dat bord moeten plaatsen en dan de BIOS moeten flashen, dan zal je nieuwe CPU wel werken.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

aan het lijstje met specs te zien zie ik het probleem al, je mist een videokaart :+

Maar mij lijkt dat of het mobo kapot is of het geheugen, het geheugen kun je makkelijk in een ander systeem testen dus doe dat eens.

En je zegt ook dat je _alle_ kabels het gechecked, zit daar ook de p4 stekker bij inbegrepen ?

Signature

• Syn3rgi
@_JGC_

Waar kunnen we precies die Bios vinden? Want van de Acer site werkt hij niet. Waar kunnen we hem nog meer downloaden?

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 13:05

the mod man

iets van beeldmaker

MSI site....

I can't wait to shoot!

• BGB4rn

BGB4rn

hier dus !

en hoezo ga je voor een product van msi naar de website van acer :S

Signature

• Syn3rgi
Ja ok, maar ze zeggen dat we Bios moeten updaten. Maar met het MSI moederbord krijgen we geen eens beeld of dergelijks. Hoe moeten we het dan updaten? Het is ons nog niet doorgedrongen hoe het moet. Want want we nu willen doen = MIJN ( Dell PC) CPU ( E2200 2.2GHZ ) is ouder dan die van de E5600 lijkt me? Dus kunnen we de E2200 in de Nieuwe PC stoppen? .En dat hij dan wel kan opstarten? Zou dit een mogelijk heid kunnen zijn?

@ Hierboven. We gingen naar de Acer site om daar de Bios te upgraden want we dachten dat het dan ook met de CPU meeging, maar denk niet dat het klopt :+

[ Voor 15% gewijzigd door Syn3rgi op 17-05-2009 12:21 ]

• BGB4rn

BGB4rn

Syn3rgi schreef op zondag 17 mei 2009 @ 12:20:
Ja ok, maar ze zeggen dat we Bios moeten updaten. Maar met het MSI moederbord krijgen we geen eens beeld of dergelijks. Hoe moeten we het dan updaten? Het is ons nog niet doorgedrongen hoe het moet. Want want we nu willen doen = MIJN ( Dell PC) CPU ( E2200 2.2GHZ ) is ouder dan die van de E5600 lijkt me? Dus kunnen we de E2200 in de Nieuwe PC stoppen? .En dat hij dan wel kan opstarten? Zou dit een mogelijk heid kunnen zijn?
Als het de zelfde socket is kun je het iig proberen. Als het spul dan nog niet werkt is het waarschijnlijk een kapot mobo die je op moet sturen voor RMA.

Signature

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:50
Hoe lang heb je de computer op pre-POST laten staan? De afgelopen 5 moederborden van ASUS/MSI die ik heb ingebouwd hadden bij hun allereerste boot even wat tijd nodig om naar de POST te komen (blijkbaar om de batterij van de BIOS op te laden ofzo?). Iets van 4-5 minuten..
Eerste paar keer heb ik me ook wild lopen zoeken en dingen om lopen bouwen..

Uiteraard moet je er wel zeker van zijn dat je hardware compatible is, met een niet-ondersteunde CPU ga je er niet komen...

• iClock
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-10-2023
Misschien een vreemde reactie van mij, maar heb je het mobo niet rechtstreeks in je kast gemonteerd? Dus dat je kast contact maakt met de achterkant van je mobo? Heb ik namelijk ook eens gehad en wist niet wat het was :P

• BGB4rn

BGB4rn

iClock schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:22:
Misschien een vreemde reactie van mij, maar heb je het mobo niet rechtstreeks in je kast gemonteerd? Dus dat je kast contact maakt met de achterkant van je mobo? Heb ik namelijk ook eens gehad en wist niet wat het was :P
dan moet je inderdaad ook afstandsbusjes gebruiken :P

Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2002/09/04/building_your_own_pc/schraube_abstandshalter.jpg

Signature

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
De E2200 wordt gewoon vanaf BIOS 2.0 ondersteund bij dat bord, wat gewoon de eerste BIOS is waarmee dat ding uit de fabriek is gerold. Ik ga er hierbij overigens vanuit dat je PCB 1.1 hebt en niet 1.0. Bij PCB 1.0 wordt de E2200 van begin af ook ondersteund, en heb je BIOS 1.6 nodig voor je E5400.
Kijk dus eerst even welke PCB versie je hebt. Verschil kan je herkennen aan de BIOS versies als je E2200 erin zit, de 1.0 heeft een 1.x BIOS versie, de 1.1 heeft 2.x BIOS versies.

Verwijderd

[quote]Syn3rgi schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 22:22:
Alle kabels 2 keer gechecked, alles zit er goed in. We startte de PC op en kregen een Zwart beeld en geen POST ( piep ).

Toevallig toch niet stiekum de 4 pins power kabel op de power connectors vergeten aan te sluiten?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2009 23:32 ]

• BGB4rn

BGB4rn

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 23:28:
Toevallig toch niet stiekum de 4 pins power kabel op de power connectors vergeten aan te sluiten?
oooohh, dat zei ik al :o

Signature

Pagina: 1