Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 12:28
Hallo allemaal! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn probleem. Sorry als het in het verkeerde gedeelte van het forum is.

Ik heb momenteel mijn laptop aangesloten op mijn lcd tv, maar nu is mijn probleem dat ik de resolutie van het externe beeld (de tv) niet kan aanpassen. Deze blijft staan op 800 bij 600, terwijl hij 1920 bij 1080 (full-hd) aan kan. Ik heb het via beeldscherm->instellingen geprobeerd, en via het Nvidia configuratie scherm, maar het lukt me niet. Ik heb ze met elkaar gekoppeld via een vga->vga kabeltje.

Wat zie ik over het hoofd?

Alvast bedankt!

Tomas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01:55

the mod man

iets van beeldmaker

Speccies.... verder weet ik niet cker of je over vga wel 1080P kan versturen. (het kan)

Zonder specs komen we niet verder

[ Voor 7% gewijzigd door the mod man op 17-05-2009 00:45 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
Heb je geen DVI aansluiting op je laptop?
Dan kan je via DVI naar HDMI heb je digitaal signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe wordt je externe monitor herkend? De resoluties beschikbaar voor de monitor worden via die driver geregeld, 'standaard monitor op VGA' geeft denk ik die bekende 800x600.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
En mocht het met je nvidea driver niet lukken kan je het altijd nog proberen met Powerstrip.
Hiermee is het bij mij wel gelukt via VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
Bedankt voor jullie reacties.

Compaq Presario V6530ED
Windows XP PRO SP2, 32-bit
Geforce 7150M/630m (heb de nieuwste drivers en chipset geinstalleerd)
S-video en VGA aansluiting, (dus geen DVI).

TV:
Samsung LE32A552, Full-hd.
VGA, HDMI, DVI, Component, S-Video.
SinergyX schreef op zondag 17 mei 2009 @ 00:56:
Hoe wordt je externe monitor herkend? De resoluties beschikbaar voor de monitor worden via die driver geregeld, 'standaard monitor op VGA' geeft denk ik die bekende 800x600.
Volgens mij als een analoog beeldscherm. Ik heb in het configuratie scherm van Nvidia wel wat lopen klooien met de extra beeldscherm wizard enzo. Dat was ook de manier waarop ik beeld kreeg. Ik kon toen kiezen uit Analoog beeldscherm, laptop beeldscherm en HDTV. Volgens mij kreeg ik toen beeld toen ik voor analoog beeldscherm koos. Het rare is ook dat ik geen gekloond beeld krijg, maar alleen beeld op mijn tv. Het zou toch mogelijk moeten zijn dat ik op mijn laptop tegelijk hetzelfde zie als op mijn tv?
Phasis schreef op zondag 17 mei 2009 @ 00:59:
En mocht het met je nvidea driver niet lukken kan je het altijd nog proberen met Powerstrip.
Hiermee is het bij mij wel gelukt via VGA.
Ja hier vond ik ook al iets over via google. In het boekje van mijn tv staan allerlei resoluties en de bijbehoorende frequenties. Kan ik die via dit programma veranderen ofzo? Kun je misschien wat meer uitleg geven over dit programma?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrobinson41
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-02 21:20
ik heb een zelfde soort laptop / graphicscard. mn nieuwe philips fullhd 32inch lcd tv geeft na aansluiten vga-vga en booten laptop WEL 1920x1080 res maar kan ook bij mij het buroblad niet KLONEN NAAR ZOWEL LAPtop als lcd-tv.
(re)boot jij je laptop wel NADAT je hem op de tv hebt aangesloten? dat werkt meetal wel.
ik moest op de philips wel de beelzoom instelling aanpassen om geheel beeldvullend burobblad te krijgen, maar das easy met de afstandsbediening....

ik heb ook al een vraag gesteld voor dat klonen gedoe.... ben daar nog niet uit!

voor jouw resolutie probleem: booten laptop na aansluiten, en klik fdan Scherm 2 aan in de windows beeldscernminstellingn en kijk of je DAN de resolutie van de tv op 1920x1080 kan verzetten...
Pagina: 1