[Word 2007] Chechboxen onbruikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Mijn vriendin is lerares op een basisschool. Ze moet voor de leerlingen in haar klas de rapporten schrijven. Haar school maakt hiervoor gebruik van een "interactieve" Word-template. De leerlingen krijgen de beoordelingen onvoldoende, voldoende of goed. Zo'n beoordeling kan je aanvinken door midden van een checkbox.

Ze heeft iets van 20 leerlingen en dus 20 rapporten. Echter, bij twee rapporten werken de checkboxen niet meer. De checkbox plus de waarde (bijv. "voldoende") zijn veranderd in een afbeelding. Als je de checkbox selecteert, selecteer je automatisch de checkbox én de waarde en zie je in het ribbonmenu de optie voor afbeeldingen erbij komen. De bestandsgrootte van de twee rapporten verschillen van de andere rapporten (400 ipv 550 KB). En ook het opstarten van de twee rapporten gaat aanzienlijk sneller dan de goed werkende documenten.

Heeft iemand enig idee hoe het mogelijk is dat interactieve checkboxen veranderen in afbeeldingen? Voor de duidelijkheid, ze gebruikt Word 2007 op Windows Vista Home. Google is helaas niet mijn vriend in dit geval.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Zijn die documenten toevallig niet beveiligd? Bij office 2003 deed je dit via de werkbalk 'formulieren', kon je een slotje aan en uit zetten. In 2007 werkt dit uiteraard weer compleet anders:

Klik op de Microsoft Office-knop en klik op Opties voor Word.
Klik op Populair.
Schakel het selectievakje Tabblad Ontwikkelaars op het lint weergeven in en klik op OK
Ga naar het tabblad 'Ontwikkelaars' en vergelijk de settings van de documenten die het wel doen met de documenten die het niet doen

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Systeem- of applicatiebeheerder van de school die verantwoordelijk is voor deze template hierbij in te schakelen is te voor de hand liggend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
In het geval van een basisschool zou ik er niet te hard op rekenen dat het zo eenvoudig is ;)

Nog ter info overigens:
1. Ga naar het tabblad 'Ontwikkelaars'
2. Klik op 'Document beveiligen' en vervolgens op 'Opmaak en bewerkingen beperken'
3. Schakel in het deelvenster Document beveiligen onder Bewerkingsbeperkingen het selectievakje Alleen bewerkingen van dit type toestaan in het document in.
4. Selecteer Formulieren invullen in de lijst met bewerkingsbeperkingen.
5. Klik onder Afdwingen starten op Ja, afdwingen van beveiliging starten.

Vervolgens mag je als het goed is naar hartelust boxjes aanvinken ;)

Desktop | Server | Laptop