Dell zet dozijn VIA Nano-cpu's [...]

Pagina: 1
Acties:

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:51

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Topicstarter
nieuws: Dell zet dozijn VIA Nano-cpu's in voor serversysteem
3de Alinea (inleiding meegerekend), 2de en 3de zin:
Allereerst is deze energiezuinig. In de idle-stand verbruikt elke Nano-servermodule slechts 15W, terwijl onder piekbelasting het opgenomen vermogen stijgt naar maximaal 30W.
Dit loopt niet helemaal lekker, imho zou het beter zijn deze zinnen samen te voegen, zoals dit:
Allereerst is deze energiezuinig, in de idle-stand verbruikt elke Nano-servermodule slechts 15W, terwijl onder piekbelasting het opgenomen vermogen stijgt naar maximaal 30W.
De punt na de eerste zin is vervangen door een komma en dan verandert de hoofdletter van het volgende woord natuurlijk in een kleine letter.

Dit heb ik niet in Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 32 gezet, aangezien ik dit zie als een stijlfout en niet zozeer een spel- en/of tikfout :)

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Glaanieboy schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:28:
nieuws: Dell zet dozijn VIA Nano-cpu's in voor serversysteem
3de Alinea (inleiding meegerekend), 2de en 3de zin:

[...]

Dit loopt niet helemaal lekker, imho zou het beter zijn deze zinnen samen te voegen, zoals dit:

[...]

De punt na de eerste zin is vervangen door een komma en dan verandert de hoofdletter van het volgende woord natuurlijk in een kleine letter.

Dit heb ik niet in Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 32 gezet, aangezien ik dit zie als een stijlfout en niet zozeer een spel- en/of tikfout :)
Er lijkt me niets mis met onze constructie. Door jouw suggestie te volgen zou de zin een compleet andere betekenis krijgen en zelfs fout zijn.
Allereerst is deze energiezuinig, in de idle-stand verbruikt elke Nano-servermodule slechts 15W, terwijl onder piekbelasting het opgenomen vermogen stijgt naar maximaal 30W.
Het deel tussen de komma's zou in deze constructie een uitbreidende bijvoeglijke bijzin zijn (als mijn geheugen me niet in de steek laat). Dat betekent dat dat deel van de informatie dan probleemloos achterwege moet kunnen worden gelaten, waardoor de volledige zin, dus zonder bijzin, als volgt zou worden:
Allereerst is deze energiezuinig, terwijl onder piekbelasting het opgenomen vermogen stijgt naar maximaal 30W.
Zoals je ziet loopt de zin dan niet helemaal lekker :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Wilbert de Vries schreef op zondag 17 mei 2009 @ 08:32:
Het deel tussen de komma's zou in deze constructie een uitbreidende bijvoeglijke bijzin zijn (als mijn geheugen me niet in de steek laat).
Niet per definitie, maar hij kan dan wel degelijk als zodanig gelezen worden en daar wordt de zin inderdaad niet beter van ;) Ik heb even wat aan de woordvolgorde gesleuteld, hopelijk tot tevredenheid :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.