Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Overstappen ander provider

Pagina: 1
Acties:
  • 531 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond :)

Ik heb sinds 7 maand Alice en heb bij Alice alleen maar problemen gehad met telefonie. Wij bellen om de week Alice op voor een interen reset zodat onze telefoon het weer doet. Dus nu hebben wij besloten om naar Online te gaan "verhuizen". Maar nu zit ik met een paar vragen. Ik las op de site van online dat je geen nieuwe lijn kosten hoeft te betalen en dat ze je naadloos helpen verhuizen.

Dus ik ben gisteren naar T-For-Telecom gegaan waar ik Alice heb afgesloten. Ik heb daar mijn verhaal gedaan toen zei de verkoopmedewerker dat je sowieso kosten van 80 euro krijgt voor het verhuizen. Dus ik zit met een vraag, waar hij niet echt antwoord op had. Stel ik zeg Alice op en wacht op bevestiging van opzegging. En ik gebruik die eind datum van Alice als aansluit datum van online. Dan heb ik als ik het goed is geen kosten voor het verhuizen (Wel een nieuw telefoon nummer).

Nu hoop ik dat iemand mij hier wat meer informatie kan geven over hoe ik dit dus het beste kan doen. Want ik wil niet dat ik straks contractbreuk pleegt of iets in die richting.

Alvast bedankt voor tips

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik al gevonden tsurany :). Maar ik wil niet dat Alice straks kosten in rekening brengt voor het verhuizen naar een ander provider. Aangezien Alice mij al duur genoeg was met telkens 0900 nummers te moeten bellen (en 10 minuten in de wacht te staan)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je verhuisd niet naar een provider, je zegt Alice gewoon op en gaat een nieuw contract aan. Ja ze rekenen je misschien verhuiskosten, dat is als je gaat verhuizen naar een ander huis. Jij zegt gewoon op.

Zijn er kosten bij het beëindigen van het abonnement?
Nee, er zijn geen kosten bij het beëindigen van het abonnement.

Wat is mijn contractduur en opzegtermijn?
Bij Alice heeft u geen vast contract. Het Alice abonnement is per kalendermaand opzegbaar.

Staat gewoon op hun website.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Echter, indien je alice zelf opzegt, dan kun je tussendoor zonder internet komen te zitten.
Als je online je opzegging laat regelen, dan zal er niks aan de hand zijn.

PSN: djmurcielago

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 19:47

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

Bestelt u Telefonie van Online en...

* Wilt u uw huidige telefoonnummer behouden? Zeg uw huidige telefonieabonnement dan niet op, Online regelt dit voor u.

Volgens site val Online, er staat niets over aansluitkosten bij overstappen. Dus mogen ze die niet in rekening brengen. Als je dat bij T-for-telecom doet kan het zijn dat die dat wel in rekening brengen. Dat is puur een verkooppunt dat los staat van Online. Het kan dus zijn dat zij wel kosten in rekening brengen en Online dat niet doet. Het beste kun je dus bellen met online (0900-1480) en vragen hoe het zit en meteen overstappen.

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

Verwijderd

Topicstarter
kramerty88 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:15:
Bestelt u Telefonie van Online en...

* Wilt u uw huidige telefoonnummer behouden? Zeg uw huidige telefonieabonnement dan niet op, Online regelt dit voor u.

Volgens site val Online, er staat niets over aansluitkosten bij overstappen. Dus mogen ze die niet in rekening brengen. Als je dat bij T-for-telecom doet kan het zijn dat die dat wel in rekening brengen. Dat is puur een verkooppunt dat los staat van Online. Het kan dus zijn dat zij wel kosten in rekening brengen en Online dat niet doet. Het beste kun je dus bellen met online (0900-1480) en vragen hoe het zit en meteen overstappen.
Weet jij toevallig of Online ook een vestiging heeft ? Aangezien ik persoonlijk contact beter vind dan via telefoon (die call center gassie begrijpen de meeste dingen niet en ben je meer tijd en geld kwijt dan dat je bent geholpen)

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 19:47

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

Klopt ben ik met je eens dat callcenters vaak veel tijd en energie kosten voordat je het juiste product krijgt, maar online heeft geen verkooppunten, alleen tussenhandelaren als o.a. t-for-telecom. Dus ik raad je aan het toch via de telefoon te doen.

Nog wel een tip, als je via de telefoon besteld krijg je altijd een bevestiging per mail of brief. Controleer deze goed!
Vaak gebeurd het dat er iets verkeerd wordt aangeklikt bij een callcenter waardoor bijvoorbeeld het vaste nummer niet wordt meegenomen er een verkeerde optie wordt aangevinkt etc.

Ik werk zelf bij KPN en weet hoeveel moeite het kost om bijvoorbeeld een telefoonnummer weer terug te krijgen, zeker als "het van een andere provider is". Hier gaat meestal een 3-6 week overheen voordat je dat oude nummer weer terug hebt, dus let goed op wat er in die brief staat en bel desnoods nog een keer op om een andere medewerker het te laten voorlezen, zodat je het zeker weet. De brief ontvang je binnen de wettelijke opzegperiode van 7 dagen, wat inhoud dat je kosteloos met een druk op de knop alles annuleert mocht er een fout in het contract staan. Hierna kun je opnieuw een aanvraag doen die wel klopt.

Mocht je dat inderdaad te gevaarlijk vinden, dan zou ik toch naar een vast verkooppunt gaan.

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

Verwijderd

Topicstarter
kramerty88 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 08:29:
Klopt ben ik met je eens dat callcenters vaak veel tijd en energie kosten voordat je het juiste product krijgt, maar online heeft geen verkooppunten, alleen tussenhandelaren als o.a. t-for-telecom. Dus ik raad je aan het toch via de telefoon te doen.

Nog wel een tip, als je via de telefoon besteld krijg je altijd een bevestiging per mail of brief. Controleer deze goed!
Vaak gebeurd het dat er iets verkeerd wordt aangeklikt bij een callcenter waardoor bijvoorbeeld het vaste nummer niet wordt meegenomen er een verkeerde optie wordt aangevinkt etc.

Ik werk zelf bij KPN en weet hoeveel moeite het kost om bijvoorbeeld een telefoonnummer weer terug te krijgen, zeker als "het van een andere provider is". Hier gaat meestal een 3-6 week overheen voordat je dat oude nummer weer terug hebt, dus let goed op wat er in die brief staat en bel desnoods nog een keer op om een andere medewerker het te laten voorlezen, zodat je het zeker weet. De brief ontvang je binnen de wettelijke opzegperiode van 7 dagen, wat inhoud dat je kosteloos met een druk op de knop alles annuleert mocht er een fout in het contract staan. Hierna kun je opnieuw een aanvraag doen die wel klopt.

Mocht je dat inderdaad te gevaarlijk vinden, dan zou ik toch naar een vast verkooppunt gaan.
Bedankt voor de tips, maar ik ben sowieso voorzichtig met kpn. Heb een ex collega gehad die bij KPN werkte. Ze zij tegen mij als kpn je op belt om een product aan te prijzen.Hang dan direct de telefoon op als je niet geïnteresseerd bent. Aangezien de gesprekken worden opgenomen en voor je het weet zit je bij kpn aan een contract (mondeling contract). Dus ben al gewaarschuwd ;P. Maar ik zou van de week eens contact op nemen met Online voor verder informatie :)

Nogmaals bedankt voor de tips:)

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-11 20:34
is tele2 niks?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
En dit is waarom we dit soort topics juist sluiten, de zoektocht en keuze van een nieuwe ISP zijn mogelijkheden genoeg voor dan een opsom/discussie topic.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.