Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MP3bestanden: bestandsnaam & ID3titel mixed up

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo brave mensen van GOT,

Nu heb ik iets extreem raar aan de hand, had er nog nooit van gehoord.
Schets van de situatie:
Van een heel aantal (ik denk iets van een 400 MP3bestanden, van de 4000ong in die map) is de bestandsnaam nog steeds de juiste van het bijhorende liedje, maar de zogenaamde titel,artist,album etc is van een ander liedje ingevuld.

Ik zie echt geen aanleiding hoe dit zou kunnen gebeuren, voor de rest merk ik niets speciaal.
Via Google vind ik ook niet direct gelijkaardige scenario of dergelijke..dus betwijfel dat het een virus zal zijn ofzo..

Herkent iemand dit probleem, en wat de oorzaak ervan kan zijn?
Maar vooral hoe op te lossen ofc _/-\o_

Alvast bedankt
Thomas

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2009 19:23 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Gebruik je een bepaald programma waar die mp3's in staan? Waarmee speel je de af?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Songbird in Windows, Rythmbox in Ubuntu.;)

Edit: alshet de schuld is van een van die programma's is het Songbird, Ubuntu niet gebruikt deze week.
Het lijkt me sterk though dat Songbird de schuldige zou zijn..

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2009 19:38 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

>> CSA want het Windows specifieke zie ik er niet aan af.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 19:36:
>> CSA want het Windows specifieke zie ik er niet aan af.
Mja, het is zeker in Windows gebeurd hoor.
Sorry, die Rythmbox was hier eigenlijk overbodig denk ik dan.;)

Verwijderd

Topicstarter
Btw, ik zie nu juist:
Als ik eigenschappen van de map bekijk staan er in in de 4783bestanden, maar alsik gewoon de map open en alles selecteer, zijn het er 3795..
En er zijn geen verborgen bestanden, kvind het allemaal heel raar aja.^^

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wat je zou kunnen doen is alle nummers naar een andere locatie verplaatsen en als enige die map in laten lezen/scannen door je muziekspeelprogramma.

Verder zou je met MP3Tag kunnen controleren of elk nummer wel de juiste ID3-tag info bevat (je kunt in een kolom links de bestandsnaam zien en in een kolom rechts de artiest en titel (en nummer)) en eventueel aanpassen aan de hand van de bestandsnaam, of van de tag om zo de boel weer kloppend te krijgen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, bedankt voor de tips Wiethoofd, die MP3Tag is wel n handig programmaatje.
Ik heb nu met een backup zo goed als al men muziek terug kunnen halen, dus het is ook opgelost.
Maar ik vraag me toch nog wel af hoe het is kunnen gebeuren hoor, twas iets raar.;)

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Waren het echt de tags die opeens verkeerd waren of was het enkel dat deze verkeerd werden weer gegeven bij het afspelen in een mediaplayer?
Wat ik hier wel heb gehad is als WMP een map, die over SAMBA gedeeld is, geïndexeerd heeft en je vervolgens 1 track verwijderd en die dan via WMP af probeert te spelen, WMP een ander nummer afspeelt (geen idee hoe WMP kiest) met de tags van het nummer dat je fysiek verwijderd of verplaatst had.

Verwijderd

Topicstarter
Tags verkeerd, in verschillende programma's kwamen ze er verkeerd op, en in Windows onder eigenschappen ook incorrect..

Verwijderd

Topicstarter
En het is weer van dat..
Nu maar even melden dat ik nu weet dat de fout bij WMP zit, was na mn syncronisatie was alles weer door elkaar.
Tis maar dat als iemand dit ook eens zou hebben ze weten dat ze WMP moeten mijden, het zou mij dan geen tweede keer overkomen zijn.;)

Ik vind echter nog steeds geen logica in de gewijzigde gegevens, dus met behulp van backup zoveel mogelijk proberen recoveren vrees ik. :(
Pagina: 1