Toon posts:

Geen geluid meer bij te hoog volume

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de radio in mijn auto te hard zet dan doen alleen mijn speakers voor het nog maar. Mijn installatie bestaat uit: 2 speakers voor, 2 speakers in de hoedeplank, versterker en een subwoofer. De subwoofer en 2 hoedeplankspeakers vallen dus uit, maar als ik het volume zachter zet dan springen ze weer aan. De subwoofer en achterspeakers zitten via de versterker aan mijn radio aangesloten. De 2 voor speakers zitten wel direct aangesloten op mijn radio. Zou iemand mij hiermee willen helpen? Misschien is het een domme vraag maar ik kom er echt niet uit :P

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 19:14:
Als ik de radio in mijn auto te hard zet dan doen alleen mijn speakers voor het nog maar. Mijn installatie bestaat uit: 2 speakers voor, 2 speakers in de hoedeplank, versterker en een subwoofer. De subwoofer en 2 hoedeplankspeakers vallen dus uit, maar als ik het volume zachter zet dan springen ze weer aan. De subwoofer en achterspeakers zitten via de versterker aan mijn radio aangesloten. De 2 voor speakers zitten wel direct aangesloten op mijn radio. Zou iemand mij hiermee willen helpen? Misschien is het een domme vraag maar ik kom er echt niet uit :P
Heeft je radio/versterker wel genoeg vermogen voor al die speakers? :)
En wat heb je zelf al geprobeerd? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Waarschijnlijk wordt er teveel vermogen gevraagd en wordt de versterker automatisch uitgeschakeld om schade te voorkomen.

Misschien handig om meer info te geven. Bijvoorbeeld hoeveel watt je speakers en versterker zijn.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En loopt je motor dan? Of daalt je accuspanning dan en schakelt de amp zichzelf uit?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is, is dat ik de installatie voor een deel een tijd niet aangesloten heb gehad. De speakers in de hoedeplank zijn er een tijd uitgeweest en daarvoor had ik nergens problemen mee. Maar even ter verdere informatie ik heb een:

Pioneer DEH-4000UB radio
http://www.pioneer.nl/nl/...ive/DEH-4000UB/index.html

speakers achter: infinity kappa 693i

» 6"x9" - 3 Way Speaker System
» Power Capacity: 110 Watts
» Frequency Response: 38 - 21K Hz
» Mounting Depth: 3.125"
» Emit-R Planar Tweeter
» High Fidelity Silk Dome Midrange
» IMQ Woofer Cone

Sub: Sony Xplod 1000W

Vesterker: Kenwood KAC 8404
http://www.kenwoodusa.com...nment/Amplifiers/KAC-8404
teacher schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 19:22:
En loopt je motor dan? Of daalt je accuspanning dan en schakelt de amp zichzelf uit?
De motor loopt dan en ik zag net dat de versterker zichzelf uitschakeld. Voordat ik die speakers achter los had gehaald deed de installatie het ook altijd als de motor uit stond gewoon zo hard mogelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2009 19:44 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kabels komen door de trillingen niet tegen elkaar ofzo?
Wat zorgt voor kortsluiting waardoor de versterker zichzelf uitschakeld ? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 19:14:
De subwoofer en 2 hoedeplankspeakers vallen dus uit, maar als ik het volume zachter zet dan springen ze weer aan. De subwoofer en achterspeakers zitten via de versterker aan mijn radio aangesloten.
Klinkt inderdaad alsof de versterker teveel vermogen vraagt en het niet krijgt. Als het voorheen wel gewoon goed heeft gewerkt, dan is er waarschijnlijk iets met de dynamo. Mijn installatie deed het ook altijd goed tot een bepaald volume, tot hij op een gegeven moment ook deels weg begon te vallen. Was net de versterker waar 2 subs en 4 speakers aangesloten zaten en dus het meeste vermogen vroeg. Nog geen maand later was de dynamo dood. Toen deze vervangen was was het weer helemaal goed.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:49
Geen geluid meer bij te hoog volume
Bij een te hoog volume? Dan is de oplossing simpel, toch? Zet de boel wat zachter. ;)

Het klinkt alsof je versterker overbelast wordt en in een of andere beveiliging springt. Heb je al eens getest of het weer werkt als je die 2 achterspeakers, of je sub, even tijdelijk loshaalt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Idd, kijk eens naar de impedantie van de speakers, en hoe stabiel je amp is. Wellicht springt ie in beveiliging?

Verder zou ik eens de voeding checken:
- hoe dik is je + kabel
- hoe dik is je massa kabel
- goed massa punt?
- zekering nog goed? vervang hem eens voor een ander? *(soms lijken ze goed, maar zijn het niet...)

Wise enough to play the fool

Pagina: 1