[MacBook] mb + 30" dell + minidisplayport -> duallink dvi

Pagina: 1
Acties:

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 06:29

LyP0

it is I , you worst nightmare

Topicstarter
zoals je uit de titel kunt halen ben ik bezitter van een macbook late 2008, deze dacht ik een aantal weken terug te combineren met mijn 30" dell.
Door de hoge resolutie was ik genoodzaakt om een speciale ( dure ) kabel aan te schaffen.

deze dus

deze word aangesloten op dit scherm

in eerste instantie werkt dit perfect. Het scherm word netjes herkent, alles is ingesteld en gecalibreerd echter na een onbepaalde tijd ( kan 5 minuten zijn, kan ook een uur of 3 zijn ) begint het scherm kuren te vertonen.
Het beeld word heel erg wazig en ziet uit alsof het trilt, vergelijkbaar met een oude crt die ingesteld is op een te hoge verversingsfrequentie.
De verversingsfrequentie van het scherm kan ik helaas niet instellen bij systeemvoorkeuren/beeldschermen.

Wat ik al geprobeer heb om op te lossen is

de kabel in en uit trekken ( niet echt een goede oplossing )
laptop aansluiten op een 22" viewsonic, hierbij treed het probleem niet op
bij een reseller gevraagd of hun er wat van wisten ( kreeg als antwoord dat ik dan maar een 30" cinema display had moeten kopen )
op internet gezocht naar andere mensen met het zelfde probleem, heb er 1 weten te vinden op een forum maar daar stond geen oplossing bij, topic was ook aan de oude kant.

als iemand hier meer van weet, een hint zou kunnen geven of zelfs de oplossing zou ik dit ontzettend fijn vinden _/-\o_

ik voel me lekkaah !!!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Worst Apple Product Ever

Written by SJ from Clinton

May 14, 2009

I've had two of these so far...I tried them both with a 30" Apple display and a 30" Dell display driven from three different computers - a 24" iMac, a 13" Unibody MacBook, and a 15" Unibody MacBook. In every case the end result produced either a flickering display or a display image that had no depth (i.e. it looked shallow and out of phase).

To begin with, it's disappointing that Apple forces you to buy this for their new line of MacBooks and iMacs. But to produce a product this lacking in quality, it's ridiculous.

I'm so disappointed with this product, that I've just downgraded to a 2.5 GHz MacBook Pro so that I can run my 30" display without problems.

Apple needs to fix this or design a new product! I'm not buying a Unibody MacBook Pro again until you do.

(6 of 7 people found this review useful)
Lijkt er op dat Apple toch niet altijd perfecte producten maakt. Absurde prijs trouwens.

LinkedIn
BlackIntel

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Bekend probleem met tot dusver de enige echte oplossing: mini displayport plugje eruit en er weer in. Een aantal mensen gaf als verklaring dat dit te maken had met de bandbreedte die tijdelijk even heel beperkt zou zijn waardoor niet alles bij het scherm aan kwam. Door de stekker eruit te halen en er weer in te stoppen reset je dat dus weer.
Wat misschien ook helpt is zorgen dat je die usb kabel van die adapter in een poort prikt waar genoeg stroom op staat welke ook stabiel is en vooral niet de doorlus mogelijkheid op die adapter gebruiken. Je kunt proberen om de adapter om te ruilen, dat wil soms nog wel eens helpen.

Ik heb hier een Mac mini met diezelfde adapter en een Dell 3008WFP maar hier eigenlijk geen problemen. Ik heb tot dusver maar 2x gehad dat het beeld nogal dubbel was, scherm uit en aan zetten loste dat al op. Dat is echter al een tijdje geleden en is sindsdien ook niet meer voor gekomen. Of het nou echt aan mijn adapter ligt of dat dit meer een incident was kan ik dus niet met zekerheid zeggen.

Die prijs van 99 euro is inderdaad van de zotte, dat had hoogstens de helft van die prijs mogen zijn. Overigens is het misschien handig om te wachten tot juni/juli omdat er in die periode de nodige mini displayport - displayport kabels uit komen. Misschien dat wanneer het gewoon allemaal native gaat het een stuk beter werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door ppl op 16-05-2009 19:00 ]

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 06:29

LyP0

it is I , you worst nightmare

Topicstarter
De usb heb ik niet verder door gelust.
Er is voor de rest ook niks ingeprikt op usb, geen muis tobo ofzo
stroom zou ie dus genoeg moeten krijgen omdat voor de rest niks ingeplugt is.scherm aan/uit helpt niet, moet echt het plugje er uit en weer opnieuw in prikken.
vind dit een belachelijk probleem, dit zou niet moeten kunnen. Apple geeft zelf aan dat deze resoluties en schermen ondersteund worden maar dit vind k dus absurd.

Had er inderdaad nooit zoveel geld voor uitgegeven wanneer ik dit geweten had. Helaas hebben niet veel mensen dit prob en heb ik er niks over kunnen vinden voordat ik deze kabel kocht.

ik voel me lekkaah !!!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Ik kwam het ook eigenlijk op een of twee Engelse Mac fora tegen waarbij men weer naar discussions.apple.com verwees. Erg veel komt het probleem dus inderdaad niet voor waarbij je dus het e.e.a. kunt afvragen: zijn er veel of weinig mensen met de adapter/komt het probleem dan zo weinig voor? Ik zag dat een aantal mensen het ding hadden omgeruild waarbij een aantal het probleem niet opgelost kreeg en een aantal er veel minder last van had. Ik gok er dan ook maar op dat het probleem lang niet altijd ontstaat en dus kleinschalig is. Maar ja, dat maakt het voor mensen die er last van hebben dus niet minder vervelend om.

Je kunt dus nog altijd proberen of je die adapter voor een andere kunt omruilen om te checken of het probleem niet domweg je adapter is. Niet geschoten is in ieder geval altijd mis.

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01-2025

WoBaDijk

Aapje

LyP0 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 19:47:
De usb heb ik niet verder door gelust.
Er is voor de rest ook niks ingeprikt op usb, geen muis tobo ofzo
stroom zou ie dus genoeg moeten krijgen omdat voor de rest niks ingeplugt is.scherm aan/uit helpt niet, moet echt het plugje er uit en weer opnieuw in prikken.
vind dit een belachelijk probleem, dit zou niet moeten kunnen. Apple geeft zelf aan dat deze resoluties en schermen ondersteund worden maar dit vind k dus absurd.

Had er inderdaad nooit zoveel geld voor uitgegeven wanneer ik dit geweten had. Helaas hebben niet veel mensen dit prob en heb ik er niks over kunnen vinden voordat ik deze kabel kocht.
Zeker omdat het probleem niet altijd lijkt voor te komen zou ik je kabel terug sturen naar Apple en een nieuwe eisen. Ze hebben gewoon een niet goed werkend product afgeleverd en dienen je daar garantie over te geven.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Pagina: 1