Hotmail IMAP/POP3

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06

Saven

Administrator

Topicstarter
Hellow..
Ik wil voor het eerst (nja voor mezelf althans) eens met een e-mail client gaan werken. Omdat dat misschien toch handiger is en je meerdere accounts kan beheren etc..

Nu wil ik echter voor mijn Hotmail account het liefst van IMAP gebruik maken. Maar die poeperds bij Microsoft weigeren blijkbaar om dit te ondersteunen.
Het gaat mij er vooral om dat de berichten (ook) op de server van MS blijft staan, zodat ik bij een crash niet alles kwijt ben.

POP3 downloadt naar mijn weten alles van de server waarna het e-mailtje niet meer op de server van MS staat.

Is er een oplossing voor mijn probleem? Of ben ik gedoemd om de berichten alleen op mijn PC te hebben ;(

Ik hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan heb je "Outlook configureren voor gebruik met Windows Live Hotmail" zeker gemist toen je ging [google=Hotmail Outlook]?*

* Ik ga uit van Outlook, omdat je niet aangeeft welke client je gebruikt.

En [google=Hotmail Thunderbird] brengt je bijvoorbeeld hier, al heb ik dit niet getest, ben geen Thunderbird gebruiker.

[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 16-05-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Jeps gaat over outlook. Ik heb alleen gezocht op hotmail imap en toen vond ik dat imap niet ondersteund werd.
Even je link checken :) thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Saven schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 17:31:
Jeps gaat over outlook. Ik heb alleen gezocht op hotmail imap en toen vond ik dat imap niet ondersteund werd.
Even je link checken :) thx
Zou maar zo kunnen dat Hotmail en Windows Live Mail niet werken met IMAP, maar met MAPI. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anubis_offline
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 21:33
Saven,

ik zeg gmail, idd ben je verder met hotmail gedoemd zo ver ik weet.

B@n@@n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Wil je specifiek hotmail?

Ik werk al jaren met gmail. Ik heb op mijn gmail een auto-forward ingesteld naar het "gewone" e-mail adres van mijn provider. Dat kan ja, en is gratis. Ik haal de mails vervolgens binnen gewoon via mijn eigen provider. Dat is handig omdat je, als je ooit naar een andere provider gaat wat ik al een paar keer heb gedaan, slechts de forward in de gmail settings hoeft aan te passen. :)

Uiteraard moet je wel even zorgen dat je stuurt "vanaf" je gmail adres in Outlook... je stuurt gewoon via de smtp van je eigen provider maar als afzendadres staat er gmail. :D

Alle berichten die je krijgt, blijven gewoon in je gmail staan... als backupje. ;)

Ik ben destijds van hotmail afgestapt omdat men toen stopte met het bieden van "pop3 functionaliteit" plus een auto-forward was (en is volgens mij) niet mogelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Barca op 16-05-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

In de meeste mailclients kan je ook gewoon instellen dat POP3 email op de server gelaten moet worden ;)
Dan worden er wel RETR commands gestuurd maar geen opvolgende DELE commands, zodat email op de server bewaard blijft.
Maak in Outlook b.v. eens een onzinaccountje aan en check welke opties je hebt bij de geavanceerde settings van het account. Tabblad Geavanceerd, onderaan moet het staan ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Ik werk ook al lang met gmail met andere adressen :P maar mijn persoonlijke msn (xx@hotmail.com) adres zegmaar daar sturen mensen mij allemaal mailjes op.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij gmail ook had geprobeerd met IMAP, alleen adar kreeg ik uitgaande mail niet goed. smtp.gmail.com op poort 587 gaf steeds error terwijl ik ontvangen dan wel weer goed kreeg :P

En als ik die mailjes laat bewaren als mijn e-mail client dat instelt voor POP3 (outlook 2007) worden ze dan wel gemarkeerd als gelezen in de webmail zegmaar? Want anders doe ik dat wel :)
Barca schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 17:35:
....
Uiteraard moet je wel even zorgen dat je stuurt "vanaf" je gmail adres in Outlook... je stuurt gewoon via de smtp van je eigen provider maar als afzendadres staat er gmail. :D
...
Omg meen je niet :P Vandaar dat die smtp bij gmail niet werkte :') Ja ik ben een beetje noobie wat dat betreft :$

[ Voor 47% gewijzigd door Saven op 16-05-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

POP is eigenlijk niet meer van deze tijd. Als ik jou was zou ik overstappen op GMail. Hier heb je gratis fatsoenlijke IMAP ondersteuning. Met POP heb je of alleen de berichten lokaal (niet ideaal), of je vinkt aan dat hij ze op de server moet laten. Maar als je bij een nieuwe PC/installatie dit vinkje ooit eens vergeet voordat je voor het eerst je mail ophaalt dan ben je alles kwijt (en heb je alles alleen nog lokaal).
Barca schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 17:35:
Wil je specifiek hotmail?

Ik werk al jaren met gmail. Ik heb op mijn gmail een auto-forward ingesteld naar het "gewone" e-mail adres van mijn provider. Daarnaast hebben de meeste provider meende ik alleen maar POP ondersteuning (en ga je er dus ook nog op achteruit).
Waarom stuur je de mailtjes door naar die van je provider? GMail heeft zelf ook prima IMAP ondersteuning, dus wat is het voordeel van het doorsturen?
Saven schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:43:
Omg meen je niet :P Vandaar dat die smtp bij gmail niet werkte :') Ja ik ben een beetje noobie wat dat betreft :$
De SMTP server van GMail werkt prima. Je moet het alleen wel even goed instellen. De website van GMail heeft een handleiding voor de meeste e-mail programma's voor het instellen van zowel in als uitgaande mail.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 21:00:
POP is eigenlijk niet meer van deze tijd. Als ik jou was zou ik overstappen op GMail. Hier heb je gratis fatsoenlijke IMAP ondersteuning. Met POP heb je of alleen de berichten lokaal (niet ideaal), of je vinkt aan dat hij ze op de server moet laten. Maar als je bij een nieuwe PC/installatie dit vinkje ooit eens vergeet voordat je voor het eerst je mail ophaalt dan ben je alles kwijt (en heb je alles alleen nog lokaal).

[...]

Waarom stuur je de mailtjes door naar die van je provider? GMail heeft zelf ook prima IMAP ondersteuning, dus wat is het voordeel van het doorsturen?

[...]

De SMTP server van GMail werkt prima. Je moet het alleen wel even goed instellen. De website van GMail heeft een handleiding voor de meeste e-mail programma's voor het instellen van zowel in als uitgaande mail.
Geloof me ik heb alle mogelijke pogingen geprobeerd qua smtp van gmail, maar hij blijft foutmelding geven.
gegoogled naar de juiste waardes etc. maar ik krijg gezeur dat ik mn username/password na moet kijken of contact op moet nemen met mn ISP :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Het kan zomaar dat je ISP poort 25 blokkeert. Als je via een andere poort een SMTP connectie kan maken zou dat helpen, anders moet je de SMTP server van je ISP gebruiken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Nou omdat die smtp server van google ergens op de 548 ofzo zit (weet niet uit mn hoofd) zou dat geen problemen mogen opleveren.
Maar ik ben de hoop een beetje verloren :'(

https://mail.google.com/s...wer.py?hl=nl&answer=77689

Het stomste vind ik nog dat google niet eens zelf de imap,pop3 en smtp adressen daar neer zet. Verwachten ze dat je gaat googlen daar naar ofzo :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

McKaamos schreef op zondag 17 mei 2009 @ 00:09:
Het kan zomaar dat je ISP poort 25 blokkeert. Als je via een andere poort een SMTP connectie kan maken zou dat helpen, anders moet je de SMTP server van je ISP gebruiken.
Inderdaad... en waarom moeilijk doen? Gebruik gewoon de SMTP server van je eigen provider. Zolang je goed in stelt dat je stuurt vanaf het gmail adres, is daar niks mis mee.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 21:00:
Omdat ik er tot nu toe van uit ben gegaan dat, als je gebruik maakt van de IMAP functionaliteit van gmail, de mails WEL van de server van gmail gehaald worden als je ze binnenharkt. Maar nu je dit zegt; eigenlijk weet ik niet of dat zo is. Ik wil gewoon een backup houden in mijn gmail van ontvangen mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
Je kan met hotmail via een truckje (kost je 1 smsje) je mail laten forwarden naar waar je maar wilt (het zelfde als bij gmail dus). Ik zal even kijken of ik het voor je kan vinden en dan edit ik m'n post wel.

Gevonden (qoutes van een "hoe krijg ik hotmail op m'n iphone forum"):
Zo ga je te werk
1. ga naar Microsoft Online Services Home http://www.gowindowslive....Default.aspx?Locale=en-US
2. Klik op "Hotmail voor mobiele telefoons". Sign Up to receive text messaging
3. Lees de informatie goed door! Ook het deel over de prijzen.
4. Klik op "nu aanmelden" en daarna nog een keer op "nu aanmelden".
Inloggen op je hotmail account
5. Kies je mobiele operator en vul je mobiele nummer in zonder 0 ervoor. Een T-Mobile nummer werkt niet! Zorg dat je iemand bij je hebt die niet T-Mobile als provider heeft! Op het ingegeven telefoonnummer krijg je het bevestigings SMSje. Ikzelf heb nog een Vodafone nummer langs mijn T-Mobile nummer en het werkte perfect. Via het T-Mobile nummer krijg je namelijk geen bevestigings SMS
Voer de bevestigingscode in!
6. Doorloop de rest van het aanmeldproces. Vink bij Hotmail alerts of MSN alerts niks aan!
7. Zet in de settings meteen aan dat je geen SMS alerts voor Hotmail wilt ontvangen en dat de rest van je hotmail instellingen moeten blijven zoals ze zijn
8. Rond de aanmelding af. Nu ontvang je een SMS met een 4-cijferige code om de service te activeren. Dit is de enige SMS die je krijgt en moet betalen via je mobiele operator! (heb je al eerder ingevoerd)
9. Na de aanmelding ga je in je Hotmail naar "opties"=>"meer opties".
10. Nu in de sectie "Je hotmail aanpassen" naar de optie "Mobile alerts voor nieuwe berichten" en controleer of daar de optie "Geen. Stuur mij nooit Mobile alerts" aan staat. Je ontvangt hierdoor dus nooit een SMS en maakt dus ook geen verdere kosten. Klik op opslaan
11. Ga nu in de sectie "je account beheren" naar "E-mail naar een ander e-mailaccount doorsturen".
12. Nu vul je ieder gewenst e-mail adres in, bijvoorbeeld je Gmail adres of een andere mailaccount van je. Je zult zien dat Hotmail dit adres nu wel accepteert!
13. Stel je iPhone in voor het ontvangen van Gmail of via het pop of IMAP account van je andere emailaccount en ontvang je hotmailtjes!

[ Voor 83% gewijzigd door fsve op 17-05-2009 11:12 ]

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Barca schreef op zondag 17 mei 2009 @ 11:04:
Omdat ik er tot nu toe van uit ben gegaan dat, als je gebruik maakt van de IMAP functionaliteit van gmail, de mails WEL van de server van gmail gehaald worden als je ze binnenharkt. Maar nu je dit zegt; eigenlijk weet ik niet of dat zo is. Ik wil gewoon een backup houden in mijn gmail van ontvangen mails.
Gebeurt niet mits je het goed instelt. Mijn mobiel gebruikt ook IMAP en dat werkt perfect.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Saven, is het openen van Hotmail inmiddels gelukt met de Microsoft Office Outlook Connector voor Windows Live Hotmail?

Voor de server adressen van GMail kun je het beste de handleiding volgen voor Outlook 2003 (in 2007 is het toch niet anders). Die is uitgebreider, met screenshots ook en geeft adressen en poorten.
Maar hou er rekening mee dat je als uitgaande (SMTP) dus je eigen ISP invult.
Zo heb ik het werkend gekregen bij mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:40

itarix

404 soul not found

Op mijn telefoon gebruik ik ook gmail via imap.
Ik gebruik ook gewoon de smtp server van gmail.
Je moet eigenlijk altijd als username <username>@gmail.com invullen.
SSL moet aan staan op binnenkomende en uitgaande email.
Tevens moet SMTP authorisatie aanstaan.
Ik gebruik de volgende adresen en portnummers:
imap.gmail.com:993
smtp.gmail.com:465

Maargoed als het al niet lukt met de handleiding van google zelf....

Als je hotmail wil gebruiken kun je ook gewoon de live mail client gebruiken van microsoft.
Tenzij je persee outlook functionaliteit wil gebruiken

[ Voor 15% gewijzigd door itarix op 17-05-2009 11:54 ]

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Mij is het nog niet helemaal duidelijk, daarom vraag ik het hier.
Mocht het al voorbij gekomen zijn, mijn excuses en hopelijk wil iemand mij dan helpen d.m.v. hier naar te verwijzen.

Recent heb ik mijn hotmail account werkende in Outlook 2003, maar nu worden alle emails die in 'postvak in' stonden, via www.hotmail.com, verplaatst naar 'verwijderde items'. Voor outlook opzich geen probleem, maar wanneer ik mijn email wil ophalen op mijn telefoon (HTC HD2) via mijn hotmail account krijg ik dus de melding 'geen email'.
Graag zou ik dit veranderen zodat ik zowel op mijn telefoon de email kan zien, en ook op andere plaatsen gewoon gebruik kan maken van www.hotmail.com om mijn email te bekijken.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je moet zorgen dat er een kopie achtergelaten wordt op de server, dan worden ze niet naar de verwijderde items verplaatst.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
job schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:07:
Dat komt omdat je nu met pop3 werkt.

Wat jij wilt werkt alleen met imap, en dat ondersteund hotmail nou net niet.
Misschien dat het je wel lukt dmv de plugins die vroeger (voordat hotmail pop3 ondersteunde) gebruikt werden.

Verzenden kan gewoon nog steeds via de smtp van je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
@wiethoofd, ja dat lijkt me een goede oplossing.
Maar hoe stel ik dat in?

@Noork, je bedoeld oude connector plugins voor outlook 2003?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Iemand die mij hierbij kan helpen hoe als dat ik dit in kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

De stappen opvolgen die hier genoemd worden: http://ca.huji.ac.il/serv...ail/leave/outlookxp.shtml
Gevonden via [google=outlook 2003 leave copy on server]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Erg eenvoudig dus, raar dat ik dat over het hoofd gezien heb. Wel heel erg bedankt voor het meedenken.

• Novadecasa
Inmiddels heb ik het zo ingesteld, werkt goed!
Alleen nu ziet outlook ze nog steeds als nieuwe mailtjes, omdat ze niet geopend worden in hotmail.
Dus bij elke controle op nieuwe emails komen de mailtjes opnieuw binnen, soms 3 a 4 x.

Edit: Ook als ik de emails als 'gelezen' markeer in hotmail haalt outlook ze op als 'nieuwe bericht' omdat ze waarschijnlijk nog in 'postvak in' staan?

Hoe stel ik nu in,dat wanneer ik ze in outlook gelezen heb ze ook in hotmail als gelezen gemarkeerd worden.
Of is er een andere manier om dit te omzeilen?

[ Voor 16% gewijzigd door Novadecasa op 24-12-2009 15:33 . Reden: Gelezen emails worden ook nog als 'nieuw' ontvangen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Iemand die mij hierbij kan helpen? Met de wat goede moed in 2010 moet het toch lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom niet upgraden naar outlook 2007 en de hotmail connector gebruiken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Hoe werkt die hotmail connector dan, is dan het probleem wat ik als laaste hier aangeef ook verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hotmail connector gebruikt het sync protocol van Microsoft, zou een stuk beter moeten werken. Neem aan dat daarmee alles opgelost is tussen Outlook en Hotmail.

Pagina: 1