Voor een kennis hebben we een soort van film/muziek dump download doos gemaakt. Performance is niet zo heel belangrijk, als ie maar een beetje mee kon komen, usenet downloads en uitpakken.
Vandaar dat de Raid5 op de ICHR gepland was.
Wat hebben we gebouwd:
Asus P5Q-E, Q8200, 4GB
6x 1TB WD AV-GP Green
1x 250GB WD Blue op de Sil5723 als boot disk
Windows2008 standard edition
Mainbord heeft laatste bios,OS bijgewerkt met laatste patches, alle drivers up to date.
Raid5 gemaakt in OS met Intel Matrix software, 6 disken in R5, stripesize 128KB.
Na zo'n 24~48uur was de Raid5 klaar voor gebruik.
1 grote GPT disk gemaakt, 1 grote partitie gemaakt, NFTS clustersize 64k.
Resultaat: max 2.5MB/sec write performance.
Om benchmarks etc. niet te beinvloeden, zowel in OS als in Intel Matrix de caching uitgezet.
Atto, filecopy, etc.etc. de Raid5 piekt soms naar 3MB/sec write maar meer is er echt niet uit te halen.
Read performance gaat 200MB/sec+
Wat is er daarna nog geprobeert:
Nieuwe partitie gemaakt met allign op 1280, hierna allign geprobeert op 2560
Alle NFTS cluster sizes getest vanaf 4K
Disken afzonderlijk getest op bad sectors en performance. Disken halen allemaal identieke performance ~80-100mb/sec write (getest met HD Tune PRO)
De OS disk op de SIL controller doet overigens verder prima. Geen issues daar mee.
Okay, nu weet ik het ff niet meer...
Ik weet dat er geen wonderen van een softraid5 op een ICHR te verwachten zijn. Maar had minimaal toch wel op zo'n 40MB/sec verwacht (wat ook genoeg zou zijn). Echter <3mb/sec is echt niet goed.
Ja ik weet dat je met een losse HW raid controller veel betere prestaties zal krijgen, maar we hebben aan 40Mb/sec write performance al voldoende.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ?
Vandaar dat de Raid5 op de ICHR gepland was.
Wat hebben we gebouwd:
Asus P5Q-E, Q8200, 4GB
6x 1TB WD AV-GP Green
1x 250GB WD Blue op de Sil5723 als boot disk
Windows2008 standard edition
Mainbord heeft laatste bios,OS bijgewerkt met laatste patches, alle drivers up to date.
Raid5 gemaakt in OS met Intel Matrix software, 6 disken in R5, stripesize 128KB.
Na zo'n 24~48uur was de Raid5 klaar voor gebruik.
1 grote GPT disk gemaakt, 1 grote partitie gemaakt, NFTS clustersize 64k.
Resultaat: max 2.5MB/sec write performance.
Om benchmarks etc. niet te beinvloeden, zowel in OS als in Intel Matrix de caching uitgezet.
Atto, filecopy, etc.etc. de Raid5 piekt soms naar 3MB/sec write maar meer is er echt niet uit te halen.
Read performance gaat 200MB/sec+
Wat is er daarna nog geprobeert:
Nieuwe partitie gemaakt met allign op 1280, hierna allign geprobeert op 2560
Alle NFTS cluster sizes getest vanaf 4K
Disken afzonderlijk getest op bad sectors en performance. Disken halen allemaal identieke performance ~80-100mb/sec write (getest met HD Tune PRO)
De OS disk op de SIL controller doet overigens verder prima. Geen issues daar mee.
Okay, nu weet ik het ff niet meer...
Ik weet dat er geen wonderen van een softraid5 op een ICHR te verwachten zijn. Maar had minimaal toch wel op zo'n 40MB/sec verwacht (wat ook genoeg zou zijn). Echter <3mb/sec is echt niet goed.
Ja ik weet dat je met een losse HW raid controller veel betere prestaties zal krijgen, maar we hebben aan 40Mb/sec write performance al voldoende.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ?