Openen ICA files vanuit IE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:49

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik gebruik al een tijd voor thuiswerken de Citrix webclient, nooit problemen mee gehad in IE7.
Inloggen en openen van diverse applicaties gingen probleemloos.

Laatst overgestapt naar IE8 en toen begonnen de problemen. Ik kreeg de melding dat er geen Citrix Client gevonden kon worden, dus ik deze opnieuw (over de oude) geinstalleerd, daarna werkte het weer; Echter bij het opstarten van een Citrix applicatie krijg ik een IE dialog wat ik met deze ICA file wil doen, SAVE or CANCEL (Run/Open is niet aanwezig).

Opslaan van de ICA file en daarna openen gaat probleemloos, maar normaal gesproken moeten deze ICA files automatisch geopend worden. Citrix Client gedeinstalleerd, opnieuw geinstalleerd, helt niet.

IE8 verwijderd en weer met IE7 geprobeerd, weer geen geluk. Weer de Citrix client verwijderd maar nu krijg ik voor mijn thuiswerkpagina nog wel een melding dat de Citrix Client niet aanwezig is, maar de MSI installer vanuit de HTTPS site is niet te runnen enkel SAVE or CANCEL :? (andere sites geven geen problemen en de MSI installer van de Citrix site zelf kan ik ook gewoon runnen).

Installatie opnieuw gedaan, weer probleem met openen ICA files. Daarop alle Security settings van Windows default gemaakt volgens de MS website, lost niets op. Daarop IE7 reset gedaan; Lost niets op.

File binding staat correct bij de advanced settings staat de instellingen voor ICA files exact hetzelfde als op een andere XP SP3 bak waar nooit IE8 op heef gezeten.

Ik last op Expert Exhange ook iemand met dit probleem, maar is ook niet opgelost. Ook de stappen daar heb ik gevolgd.

Het enige vreemde wat ik kan vinden is dat in mijn Engelse XP SP3, opeens bepaalde delen bij de FOLDER OPTIONS->View in het NL staan. "Paren webpagina's en mappen beheren"

Zoals gezegd voor de IE8 update had ik nergens problemen mee en na de install van IE8 wel.
Andere PC hier getest die nooit een IE8 heeft gekregen, voor de rest zelfde config, geen problemen. Ook niet na deinstall en reinstall zelfde versie Citrix Client.

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 16-05-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Complete client (incl. Agent) of alleen web? Indien het laatste, probeer complete client eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Anoniem: 9449 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 13:55:
Complete client (incl. Agent) of alleen web? Indien het laatste, probeer complete client eens.
Maakt allemaal niets uit. Zit hem ergens in een aanpassing die IE8 heeft gedaan. Lees gaarne de startposting goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Bedoel je ("Maakt allemaal niets uit") dat je dit al lang geprobeerd hebt of denk je dat het daar niet aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Anoniem: 9449 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 17:16:
Bedoel je ("Maakt allemaal niets uit") dat je dit al lang geprobeerd hebt of denk je dat het daar niet aan ligt?
Ik heb verschillende clients geprobeerd, maar als je goed leest wat er aan de hand is en wat getest is, dan is het duidelijk dat IE8 ergens iets behoorlijk gesloopt heeft in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Heb je de allernieuwste client vanaf www.citrix.com gedownload? Ik heb hier namelijk geen enkel probleem met IE 8 + Citrix (Web Interface 5.1, Presentation Server 4.5) en de XenApp-client.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Alex) schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 17:35:
Heb je de allernieuwste client vanaf www.citrix.com gedownload? Ik heb hier namelijk geen enkel probleem met IE 8 + Citrix (Web Interface 5.1, Presentation Server 4.5) en de XenApp-client.
Yub zoals ik al geloof ik in de startpost vermeld had ;)

Heb jij ook XP SP3 32bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Nee, ik heb Windows Server 2008 en Windows 7 als OS'es.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb het probleem gisteren opgelost, door de advanced optie in IE7 "Do not save encrypted pages to disk" uit te zetten.

Ik had met de oudere Citrix versie in IE7 nooit problemen om dit zo samen te laten werken, maar blijkbaar heeft de nieuwe Citrix versie daar wel een probleem mee en ontstond dit toen ik IE8 installeerde omdat deze de oudere installatie van Citrix niet meer herkende.

Overigens blijf ik na vele IE8 problematiek bij IE7, maar dit zou dus voor IE8 users ook moeten werken.
Pagina: 1