Probleem Macbook Pro mini dvi extern beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Topicstarter
Voor diegene die het nog weten.
Mijn scherm van mijn MBP gaf een zwarte flikkering (soms om de paar minuten en soms 1 keer per uur), daarnaast stoorde het externe scherm ook, gaf een grijze ruis. Ik heb toen uren met de technische dienst aan de lijn gezeten, meerdere keren opnieuw geinstalleerd en alles gedaan maar og steeds geen geluk. Mijn computer is toen terug gegaan naar Apple, en kreeg een maand later een bericht van de technische dienst dat ik m kon ophalen en ze niks konden vinden. Ik kwam thuis en het scherm gaf al gelijk een zwarte flikkerimng (het externe grijze ruis probleem op de monitor was wel opgekost zover ik dacht want ik kocht een neiwue mini display adapter naar dvo em toen had ik wel weer beeld)

Ik heb toen een mail gestuurd dat ik jet schandalig vind dat ze zeggen dat ze niks kunnen vinden, ik zet thuis de ocmputer aan en zie het al gelijk. Ik kreeg als reactie van apple eindhoven terug dat ze het aan de technische dienst zouden voorleggen. Nu 4 weken later nog steeds niks gehoord.

(en ja ik weet dat ik zelf nu al had moeten bellen maa ben verschrikkelijk druk geweest)

Nu was ik gewoon delaatste weken weer bezig op mijn aple maar het schemr leip steeds vaak vats, deed niks meer en moest rebooten. Daarnaast was het opeens dat ik 3 dagen geleden mn mini display erin deed naar mn scherm en opeens het bee;ld van het extreen scherm zwart werd, deed helemaal niks meer. Toen op mn andere scherm geporobeerd en deed ok niks meer . (gaat om samsung 24 inch monitor en 37 inch samsung tv allebei dvi)

En wat gebeurde er sindsdien, als ik mn computer aanzet (of wanneer dan ook) herkent ie geen extern scherm meer... helemaal niet meer. Het gewone scherm wordt wel even blauw (omdat hij dus wel iets herkent) maar er wordt verder geen 2e scherm herkent, haal d ekable eruit en weer erin, weer wordt m mbp scherm even blauw maar dan gebeurt er niks, maakt maar geen verbinding. Heb toen mijn mini displa adapter weggebracht en een nieuwe gekrgeen omdat dat vroige keer het probleem was. Nu zet ik die er vanochtend in, en ja hij herkent mijn extrene monitor. Maar 3 seconde later toen ik mn tv erop wilde testen, was het weer terug bij af: even blauw scherm en niks, ik deed m toen weer teriug op mijn gewone monitor en deze herkende hij dus ook niet meer. Dus het lit niket aan de mini display blijkbaar... de kabel zijn verder prima want vanaf nn pc heb ik alle kabels getest en dat gaat top.

Ik dacht nou ik installeer wel opnieuw alles, dus net weer osx helemaal opnieuw erop geztd maar dit maakt geen verschil/. De MBP herkent dus helemaal geen scherm, even blauw alsof ie iets herklent maar dan niks. Om gek van te worden.

Heeft iemand tips of weet iemand wat ik het beste kan doen? apple bellen, winkel bellen waar die is weggebracht... zelf nog iets proberen?

ik sta voor alles open.
Dank

EDIT:
MAARRRRRR
ik heb nu net de macbook vanmn huisgenoot geleend, hij heeft een nieuwe macbook, en als ik bij hem de mini display adapter aanzet, op mijn kabels dan is er hetzelfde probeem!!! Dan moet mijn mini display adapter toch alsnog KAPOT zijn... het leek me heel sterk dat ik weer een kapotte zou hebben gekregen maar dit is toch het enige wat kan? of zie ik dat nou verkeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door ThePupD op 16-05-2009 13:03 ]

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
is er helemaal niemand die mij enigzins kan helpen... zodat als ik naar de winkel ga ik meer een idee heb wat het eventueel kan zijn? want ze zeggen als ze m weer innemen en ze vinden weer niks, kost het 150 euro of whatever.
Graag hulp op welke manier dan ook

Verwijderd

Nu je een duidelijk probleem hebt MET historie kan je misschien vragen om vervanging? licht er aan of je een beetje een vriendelijke retailer hebt...

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Heb m online gekochtt... en heb Ifactors breda waar ik naar toe bengeweest en 1 in eindhoven. Ga zometeenlangs Ifactors (enige in de buurt) en daar laten zien wat tis. Misschin is het wel toeval, en heb ik weer een kapottekabel... die zwarte flikkering even weggelaten want die is er nog steeds.

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Hallo nogmaals... ik heb een update van mijn probleem... zou alsjeblieft iemand mij willen helpen want ik weet het nu echt niet meer.

OUDE TEKST UIT EERSTE POST:
Voor diegene die het nog weten.
Mijn scherm van mijn MBP gaf een zwarte flikkering (soms om de paar minuten en soms 1 keer per uur), daarnaast stoorde het externe scherm ook, gaf een grijze ruis. Ik heb toen uren met de technische dienst aan de lijn gezeten, meerdere keren opnieuw geinstalleerd en alles gedaan maar og steeds geen geluk. Mijn computer is toen terug gegaan naar Apple, en kreeg een maand later een bericht van de technische dienst dat ik m kon ophalen en ze niks konden vinden. Ik kwam thuis en het scherm gaf al gelijk een zwarte flikkerimng (het externe grijze ruis probleem op de monitor was wel opgekost zover ik dacht want ik kocht een neiwue mini display adapter naar dvo em toen had ik wel weer beeld)

Ik heb toen een mail gestuurd dat ik jet schandalig vind dat ze zeggen dat ze niks kunnen vinden, ik zet thuis de ocmputer aan en zie het al gelijk. Ik kreeg als reactie van apple eindhoven terug dat ze het aan de technische dienst zouden voorleggen. Nu 4 weken later nog steeds niks gehoord.

(en ja ik weet dat ik zelf nu al had moeten bellen maa ben verschrikkelijk druk geweest)

Nu was ik gewoon delaatste weken weer bezig op mijn aple maar het schemr leip steeds vaak vats, deed niks meer en moest rebooten. Daarnaast was het opeens dat ik 3 dagen geleden mn mini display erin deed naar mn scherm en opeens het bee;ld van het extreen scherm zwart werd, deed helemaal niks meer. Toen op mn andere scherm geporobeerd en deed ok niks meer . (gaat om samsung 24 inch monitor en 37 inch samsung tv allebei dvi)

En wat gebeurde er sindsdien, als ik mn computer aanzet (of wanneer dan ook) herkent ie geen extern scherm meer... helemaal niet meer. Het gewone scherm wordt wel even blauw (omdat hij dus wel iets herkent) maar er wordt verder geen 2e scherm herkent, haal d ekable eruit en weer erin, weer wordt m mbp scherm even blauw maar dan gebeurt er niks, maakt maar geen verbinding. Heb toen mijn mini displa adapter weggebracht en een nieuwe gekrgeen omdat dat vroige keer het probleem was. Nu zet ik die er vanochtend in, en ja hij herkent mijn extrene monitor. Maar 3 seconde later toen ik mn tv erop wilde testen, was het weer terug bij af: even blauw scherm en niks, ik deed m toen weer teriug op mijn gewone monitor en deze herkende hij dus ook niet meer. Dus het lit niket aan de mini display blijkbaar... de kabel zijn verder prima want vanaf nn pc heb ik alle kabels getest en dat gaat top.

Ik dacht nou ik installeer wel opnieuw alles, dus net weer osx helemaal opnieuw erop geztd maar dit maakt geen verschil/. De MBP herkent dus helemaal geen scherm, even blauw alsof ie iets herklent maar dan niks. Om gek van te worden.

Heeft iemand tips of weet iemand wat ik het beste kan doen? apple bellen, winkel bellen waar die is weggebracht... zelf nog iets proberen?

ik sta voor alles open.
Dank

EDIT:
MAARRRRRR
ik heb nu net de macbook vanmn huisgenoot geleend, hij heeft een nieuwe macbook, en als ik bij hem de mini display adapter aanzet, op mijn kabels dan is er hetzelfde probeem!!! Dan moet mijn mini display adapter toch alsnog KAPOT zijn... het leek me heel sterk dat ik weer een kapotte zou hebben gekregen maar dit is toch het enige wat kan? of zie ik dat nou verkeerd?

NIEUWE TEKST VAN VANDAAG 26 MEI:
Ik ben naar de winkel gegaan vorige week, na lang overleg teste die manager ofzo ook van alles, maar hun hadden daar geen schermen met dvi staan, maar hij heeft wel van alles getest. Computer ook meegenomen. Hij wist het ook niet, maar hij vond het wel vreemd dat dit al de 3e "kapotte" mini display adapter zou moeten zijn. Maar goed, hij heeft me verder wel prima geholpen. Uiteindelijk zei hij dat hij t ook niet wist, en heb een 4e mini display meegekregen. En blij was ik dat die het thuis deed, beeld werkte goed blablabla.
Paar dagen gebruikt, en gisteravond, wil ik m switchen van monitor naar tv, en hetzelfde probleem als eerst GELIJK. Dus blauw scherm alsof ie het herken, maar dan weer niks. Dus even blauw en gewoon weer 1scher,m. Dus ik snel weer de andere kabel erin van mn monitor maar ook daar niks meer. Dus weer helemaal geen beeld en geen bruikbare laptop in mijn geval. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je de kabel eruit haaalt terwijl de mac aanstaat en dat zorgt voor een storing of iets dergelijks. Maar wel heel vreemd dat die eerste kabel gewoon 4 maanden heeft gewerkt met op deze manier tussen kabels switchen. Maar goped gelijk die storing en dus hij herkentw eerniks. Ook voor zekerheid osx geinstalleerd opnieuw, maar zoals verwacht geen resultaat.
Nu heb ik net mijn MBP meegenomen naar mijn werk om daar de computer op een ander scherm te testen van een ander merk. En ook hier hetzelfde probleem, herkent niks, gewoon even blauwe scherm en klaar.

Voor diegene die niet het hele verhaal hebben gelezen, mijn huisgenoot heeft de nieuwe Macbook en op zijn computer heb ik met kabels hetzelfde resultaat, ligt dus niet aan de computer maar waarschijnlijk ergens tussen adapter en kabels in.

Maar wat moet ik nu doen??? weer teruggaan naar de winkel en vragen om een 5e kabel? m op laten sturen zodat apple m zelf kan testen??? ik weet het echt niet meer... en bij de store zelf hebben ze m ook getest zonder iets te kunnen bedenken dus dat heeftgeen zin.

Ik sta echt open voor al het advies want ik heb nu niks aan mn computer.
Ik kan wel een nieuwe mini display kopen maar hoelang duurt t voordat die weer kapot gaat.
Bedankt voor het lezen.

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-02 09:14
Volgens mij wordt over het algemeen geadviseerd om bij het aansluiten of loskoppelen van bekabeling alle apperatuur uit te schakelen. Naar ik heb bergrepen bestaat anders het risico dat door piekspanning of iets dergelijks beschadiging aan de apparatuur optreedt. In die zin kun je eigenlijk nog geluk spreken dat bij jou de kabel en niet de aansluiting/interface op de computer of het beeldscherm is beschadigd...

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Wel een beetje vreemd opzich, aangezien ik iedereen om mij heen de kabels zie loshalen zonder uit te schakelen. Het is misschien niet gewenst maar daarvan hoort ie toch niet na 1 keer kapot te gaan.
Ik dat dat zoiezo met mijn pc al jaren zonder ooit problemen.

Maar goed zoals ik al zei, dit is het enige wat ik kan bedenken, dat het eventueel is. Lijkt me trouwens wel raar dat echt iedereen die zowel tv als scherm op zijn computer heeft aangesloten steeds de hele computer uitzet voordat die va kabels wisselen.
maar goed, ik heb liever dat apple r zelf naar kijkt... zonder dat ik ga gokken wat het waarschijnlijk is
Pagina: 1