Mening laten doorschemeren

Pagina: 1
Acties:

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
In nieuws: 'Kansspelsite' Goudkoortsveiling weigert offline te gaan staat
De minister is overigens ook nog eens van mening dat [..]
Dat vind ik qua stijl niet zo mooi, want volgens mij is het spreektaal, maar bovendien suggereert het dat de redacteur het sterk met de minster eens, of juist oneens, is. 'Dat ook nog eens' is typisch zoiets dat je in een gesprek zegt als een ander je punt met een extra argument ondersteunt. De vraag is of je het niet neutraler wilt brengen, omdat dit sterkere reacties uitlokt van mensen die denken dat de redacteur een andere mening heeft dan zij hebben.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik vind het eigenlijk prima gepast: er wordt in het artikel uitgebreid ingegaan op de wet op de kansspelen en hoe Goudkoortsveiling deze volgens de minister overtreedt. Dan blijkt aan het einde van de tweede alinea dat de minister nóg een probleem heeft, met een overtreding van de reclameregels. "De minister is overigens ook van mening dat" had ook gekund, maar de huidige constructie laat mijns inziens iets duidelijker zien dat de twee klachten ondanks hun inhoudelijke verschil, toch verwant zijn (want beide zijn aan het adres van GKV gericht).

Dat het iets frivool is geformuleerd, wellicht; dat de mening van de redacteur eruit spreekt, neen. Afhankelijk van mijn politieke voorkeur kan ik kan dit zowel lezen als 'die minister had ook nog wat te zeiken over' als als 'de minister heeft trouwens nog een stok achter de deur om die oplichters aan te pakken' - maar een eventuele keuze daartussen zou meer over mij zeggen dan over het artikel :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.