Ik ben een eigen CMS aan het schrijven voor klanten van mijn ontwerp- en hostingbedrijfje, met het oogpunt op simpelheid.
Hiervoor moet ik op een bepaald ogenblik remote (over FTP) checken of een bepaald item in een map een submap of een file is. Onder linux werkte de code (van de help-pagina's op php.net) gewoon als ik het me goed herinner, maar windows server lijkt problemen te geven.
$dir wordt weldegelijk correct gepassed (gecontroleerd met echo's). In plaats van in het geval van een return false terug te krijgen, krijg ik de foutmelding
Hiervoor moet ik op een bepaald ogenblik remote (over FTP) checken of een bepaald item in een map een submap of een file is. Onder linux werkte de code (van de help-pagina's op php.net) gewoon als ik het me goed herinner, maar windows server lijkt problemen te geven.
PHP:
760
761
762
763
764
765
766
767
768
769
| // Controleren of item een dir of file is via FTP function ftp_is_dir($dir) { global $ftp_conn; if (ftp_chdir($ftp_conn, basename($dir))) { ftp_chdir($ftp_conn, '..'); return true; } else { return false; } } |
$dir wordt weldegelijk correct gepassed (gecontroleerd met echo's). In plaats van in het geval van een return false terug te krijgen, krijg ik de foutmelding
Heeft iemand een idee hoe dit probleem eventueel opgelost zou kunnen worden? Bij voorbaat dankWarning: ftp_chdir() expects parameter 1 to be resource, null given in C:\xampp\htdocs\cms\cms_backend\functions.php on line 763