Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista 64 bit] Update failed, niet meer corrigeerbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:42
Windows Vista Home Premium, 64 Bit, schone homebuilders installatie. Meeste updates gefailed (partitie vol). Partitie vergroot, maar krijg het op geen enkele manier voor elkaar om de updates opnieuw te installeren. Wat nu?

Op google veelvuldig rondgespookt, maar daar krijg je eigenlijk alleen XP-oplossingen of oplossingen die niet werken. Ik word in Vista iedere keer weer terug verwezen naar Windows Update en die weigert nog nieuwe (of hernieuwd installeerbare) updates te laten zien, is opnieuw installeren dan echt de enige optie?

Just for clarity:

In Review your update history staan alle updates, de meesten met een failed erbij. Foutcode is 80070070 (te weinig ruimte op de partitie). Rechtsklikken of klikken lijdt niet tot de mogelijkheid om de update te deinstalleren.

Bij Installed updates staan geen updates.

Windows update blijft eindeloos zoeken naar nieuwe updates en vind er geen, an sich logisch aangezien ze een uurtje geleden nog geupdate zijn..

Onacceptabele alternatieven
* Terug naar een eerder herstelpunt (verse install)
*3rd party scripts (er moet toch een Windows oplossing zijn)

Een linkje naar de volledige log van de updates komt er aan, maar die is niet erg relevant, de updates zijn immers gefailed op een gebrek aan schijfruimte en dat probleem is opgelost. Nu is het probleem puur hoe ik gefailde updates verwijder en dat zonder een zaag >:)
*

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 17:10
heb in de tussentijd ook even gezocht :)

http://www.microsoft.com/...ware_windowsupdate.aspx#2

Offtopic microsoft heeft ook leuke workarounds :Klik op Start en vervolgens op Zoekopdracht starten.
Typ slui 4 in het invoerveld en druk op Enter.
Volg de stappen waarbij u kiest voor telefonische activatie.
Bel 0800 023 3487 en kies een aantal maal voor optie 5. Deze optie bestaat niet, waardoor u met een medewerker wordt doorverbonden. Vervolgens kunt u dan aan de medewerker uitleggen dat uw notebook is gaan melden dat uw versie van Windows niet legitiem is.

Trial and error zullen we maar zeggen ;) /Offtopic

[ Voor 67% gewijzigd door muppet99 op 15-05-2009 22:57 ]

Carpe Diem

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een Failed update is niet geinstalleerd - anders zou ie niet failed zijn toch? :)
Kun je zo'n failed update bijvoorbeeld wel handmatig installeren?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Autoreply
alt-92 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:54:
Een Failed update is niet geinstalleerd - anders zou ie niet failed zijn toch? :)
Kun je zo'n failed update bijvoorbeeld wel handmatig installeren?
Nee, ik heb geen enkele mogelijkheid om er iets mee te doen, behalve de status zien en de MS site over de foutmelding te bekijken. Wat nog raarder is, dit geldt ook voor de updates die volgens WUP wel goed geinstalleerd zijn :? Dus, ook deze staan niet bij "installed updates"

• muppet99
Bij die link die ik gaf was ook een stukkie over BITS. Misschien dat je die update even handmatig erdoorheen moet drukken.

Nadat ik updates heb gedownload via Windows Update, worden de updates niet geïnstalleerd en wordt een foutmelding getoond

Dit probleem treedt op omdat de Background Intelligent Transfer Service (BITS) is vastgelopen. Dit onderdeel is vereist voor een goede werking. Er is een update beschikbaar om het probleem te verhelpen.

link

Carpe Diem

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Autoreply schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:57:
[...]

Nee, ik heb geen enkele mogelijkheid om er iets mee te doen, behalve de status zien en de MS site over de foutmelding te bekijken.
Ehm - ik bedoel echt de update in kwestie los downloaden bij MS en dan installeren.
Als dat namelijk wel werkt doet WUSA z'n werk nog, maar werkt het via BITS downloaden niet.

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 15-05-2009 23:05 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Autoreply
alt-92 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 23:04:
[...]

Ehm - ik bedoel echt de update in kwestie los downloaden bij MS en dan installeren.
Als dat namelijk wel werkt doet WUSA z'n werk nog, maar werkt het via BITS downloaden niet.
Ah, sorry, dan begreep ik je eerste post niet goed. As we speak ben ik het aan 't proberen :)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-11 13:15
muppet99 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:52:
heb in de tussentijd ook even gezocht :)

http://www.microsoft.com/...ware_windowsupdate.aspx#2

Offtopic microsoft heeft ook leuke workarounds :Klik op Start en vervolgens op Zoekopdracht starten.
Typ slui 4 in het invoerveld en druk op Enter.
Volg de stappen waarbij u kiest voor telefonische activatie.
Bel 0800 023 3487 en kies een aantal maal voor optie 5. Deze optie bestaat niet, waardoor u met een medewerker wordt doorverbonden. Vervolgens kunt u dan aan de medewerker uitleggen dat uw notebook is gaan melden dat uw versie van Windows niet legitiem is.

Trial and error zullen we maar zeggen ;) /Offtopic
Hij heeft het over updaten, niet over activeren....

• muppet99
dat tweede deel was dan ook offtopic :)

Carpe Diem

Pagina: 1