[XP Pro] Automatisch aanmelden op een bepaalde tijd

Pagina: 1
Acties:

• Eim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-12-2025
Beste mede-tweakers,

Om backups te maken heb ik een windows xp prof. "server", met flink wat opslagcapaciteit. Ik heb twee gedeelde mappen daarop, waar de backups van drie computers op komen 8).

Ik wil op de "huiscomputer" xp pro (die beneden staat) graag het volgende:
- Om 0.00 uur 's nachts start hij op (is al geregeld in de bios)
- Er zijn meerdere gebruikers accounts, en ik wil dat mijn account automatisch wordt aangemeld.
- Hierna start de scheduled incremental backup (Acronis True Image Home 2009).

Weet iemand hoe ik mijn account (met ww) automatisch laat aanmelden?
Het moet alleen op dat ene tijdstip, en ik wil niet dat de pc altijd aanmeld op mijn account.

De huidige situatie is dat mijn broertje de pc om 21.00 uur uitgooide terwijl de backup bezig was |:(

Misschien iets met geplande taken en dan uitvoeren "als windows wordt gestart"?! :?

[ Voor 5% gewijzigd door Eim op 15-05-2009 22:54 ]

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 21:53
Even een logisch beredenering, maar ik denk niet dat dit mogelijk is. Automatisch aanmelden met ww ondersteuning lijkt me niet echt de bedoeling i.v.m. misbruik van spyware etc.

• jeroenvtec
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-02 15:23
hoi

waarom "moet" er worder inglogt?
heb je nog een pc die altijd aan staat? wellicht kan je dan via bv vnc ofzo erin, paar scrips her en der..

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:04
Draait TrueImage niet als service, zodat er geen user ingelogt hoeft te zijn om backups te maken?

• Eim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-12-2025
Nielson schreef op maandag 18 mei 2009 @ 08:52:
Draait TrueImage niet als service, zodat er geen user ingelogt hoeft te zijn om backups te maken?
Daar dacht ik zelf ook al aan, zal het eens testen... dan laat ik de hem bij het loginscherm staan, op de tijd dat de backup geschudeled staat :)

Edit: ik heb het getest, maar het blijkt niet succesvol; er gebeurd niets, conclusie de acronis service is dus nog niet actief bij het inlogscherm. Eerst inloggen dus, maar hoe? ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Eim op 23-05-2009 10:27 ]

Pagina: 1