Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik zit met het volgende probleem,

Ik heb een intel pentium E8400 (socket775) vandaag in mijn nieuwe moederboard (MSI p43NEO) geplaatst.
Wanneer ik deze wil opstarten, gaan wel de coolers draaien, maar krijg ik geen beeld..

Mijn computer heeft de volgende onderdelen:
- Intel pentium e8400 core 2 duo 6mb cache met stocked cooler
- MSI P43 Neo moederboard (socket 775)
- Maxtor 250 GB harddisk
- Spire 550 Watt voeding
- 4 GB geheugen (verdeeld over 4 reepjes)
- Ati radeon rx3850e 512 mb videokaart

De volgende acties zijn al uitgevoerd:
- Het resetten van de CMOS waarden (jumper en batterij)
- Voeding verwisselt met een andere (probleem bleef bestaan)
- Kabels zijn gechekt,
- Mijn moederboard piept sowieso niet, kheb ook de stappen gevolgd om het een en ander uit te sluiten.
- Koelpasta en koeler zijn netjes aangebracht

Ik snap er werkelijk geen bal van, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 23:06

Erw

Probeer het eens met 1 reepje geheugen?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
de titel is redelijk verwarrend omdat je vervolgens praat over een nieuw moederbord? Wat is er veranderd, heb je een heel nieuw systeem, moederbord en proc vervangen of alleen 1 van de twee?

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Zo te zien lijkt het of de CPU gewoon een DOA is probeer eens kaal op te starten dus zonder DVD Drive/ HDD en dergelijke.

P.s. heb je een andere videokaart om eventueel ook mee te testen mischien dat die combi niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ondersteunt je BIOS die CPU wel ?
Zo te zien lijkt het of de CPU gewoon een DOA is probeer eens kaal op te starten dus zonder DVD Drive/ HDD en dergelijke.
Is mogelijk, maar het komt maar zeer zelden voor. Ik zou er niet vanuit gaan dat er iets met de CPU mis is.

[ Voor 78% gewijzigd door PilatuS op 15-05-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zonder HDD of DVD start hij naar wat ik kan horen normaal op, maar ik krijg nog steeds geen beeld.

Ik had hem in mijn oude moederboard gedaan, (MSI p35 neo) maar daarbij komt hij niet verder dan het moederboard opstart scherm (tab of del). Er gebeurde niets als ik op de toetsen drukte..

Ik heb geen videokaart om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moederboard ondersteunt core 2 duo processoren en de processor is ook compatible met LGA775socket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik deze informatie vinden over de bios van mijn videokaart?

Waar moet ik naar kijken? de versie? of is er een lijst o,i,d,?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeor
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-07-2023
Dit had ik ook op mijn moederbord ( MSI P6NGM-FD ) ik had toen de monitor even op de onboard vga aangesloten, wel beeld, toen videokaart eruit en er weer in en hij deed het weer als ik monitor op de videokaart aansluitte ( 8600GT )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Op de site van MSI staat een hele lijst kijk daar op CPU Support en dan naar de bios versie die jij hebt.
Deze moet gelijk/hoger zijn dan wat op de site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Core 2 Duo Wolfdale SLAPL E8400 333 3.00 6M N/A C0 65 staat er op de site van msi.

Hoe moet ik beide waardes uitzoeken waar kan ik deze vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
bobsqaud schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:56:
Op de site van MSI staat een hele lijst kijk daar op CPU Support en dan naar de bios versie die jij hebt.
Deze moet gelijk/hoger zijn dan wat op de site staat.
Nog even een toevoeging.

Welke BIOS versie je moederbord standaard heeft kan je vinden op de BIOS chip op het moederbord. Daar zal opstaan met welke BIOS versie je moederbord standaard geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Let op dat er een vernieuwde stepping is van de E8400. Deze stepping vereist een BIOS update. Ik weet niet of dat MSI P43 bord out of the box al die stepping ondersteunt, maar als ie dat niet doet start het systeem niet, of blijft het systeem hangen in de POST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de sticker van mijn moederboard staat het volgendE:

686 AMI Bios WD44 9875

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik die bios update als ik geen beeld heb?

Het moederboard heb ik vorige week donderdag gekocht en de processor kwam vandaag binnen.

Lijkt mij dat deze dan best bij de tijd (versie) zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een andere CPU erin doen die wel ondersteund wordt en je moet het niet zien als geen beeld krijgen.
Als je het moederbord door midden breekt krijg je ook geen beeld, zie het als een PC die gewoon helemaal niet aan gaat. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
houd dit in dat als ik een ander moederboard zou kopen, deze CPU wel zou werken?

Aangezien die CPU meer kost dan dat moederboard, lijkt het mij uiteindelijk dan verstandigerd om het moederboard wederom te vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 23:15:
houd dit in dat als ik een ander moederboard zou kopen, deze CPU wel zou werken?

Aangezien die CPU meer kost dan dat moederboard, lijkt het mij uiteindelijk dan verstandigerd om het moederboard wederom te vervangen!
Als de BIOS een probleem is werkt een ander moederbord kopen wel ja. Kost alleen een beetje veel geld als je alleen even voor 10 min een andere CPU nodig hebt.

Om nu gelijk een ander moederbord te gaan kopen lijkt mij niet verstandig, en het is niet eens zeker dat het moederbord/BIOS het probleem is. Het kan het probleem zijn, maar dat hoeft niet.

Wij geven hier alleen tips wat het zou kunnen zijn. Alleen jij kan uitzoeken wat het probleem precies is.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 15-05-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee idd, dat was ook niet mijn opzet, maar meer voor de beeldvorming.

Bedoel je dat ik met die andere cpu weer mijn computer kan opstarten, een eventuele biosupdate kan uitvoeren om zo die e8400 aan de praat te krijgen in die P43?

Nou zijn er verder geen mensen die ik ken, met een processor ter beschikking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, met een oudere CPU zou je heb aan moeten kunnen slingeren en bios update kunnen uitvoeren, tenminste als dit het probleem is.
Maar wij kunnen wel van alles roepen het is beter dat je zelf begint te testen aan de hand van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zoek anders eerst eens uit welke BIOS je nu hebt, en welke je minimaal nodig hebt voor een E8400. Hoe je hier achter komt is al verteld.

Mocht je BIOS het probleem zijn zou je eventueel even langs een PC zaak kunnen gaan, en vragen of hun de BIOS even kunnen flashen met een andere CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Biosversie controleren gaat nogal moeilijk met een systeem dat niet opstart ;)

Volgens de CPU support table van dat bord wordt de E8400 C0 stepping sinds BIOS 1.4 ondersteund, en de E0 stepping pas vanaf 1.6. De nieuwste versie is 1.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_JGC_ schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 23:56:
Biosversie controleren gaat nogal moeilijk met een systeem dat niet opstart ;)
Zoals gezegt staat vaak op de chip zelf. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

bobsqaud schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:47:

P.s. heb je een andere videokaart om eventueel ook mee te testen mischien dat die combi niet goed werkt.
CPU's zijn zelden DOA. Kan uiteraard wel, maar ik gok dat hier inderdaad sprake is van een (te) nieuwe revisie CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Uit de opdruk van zijn BIOS chip is anders geen versie te halen. Wat betreft het oude bord, de P35 Neo die blijft hangen in het POST scherm: dat klopt, die moet ook een nieuw BIOS voor deze E8400. Als ik dat symptoom bekijk is het 100% zeker dat je een E0 stepping hebt. Druk je oude CPU in het nieuwe bord en flash je BIOS, vervolgens zou alles moeten werken.
Wat is overigens de reden dat je van een P35 naar een P43 gaat? Zoveel verschil zit er niet tussen die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk geheugen gebruik je? Heb je de mogelijkheid om met ander geheugen te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Uit de opdruk van zijn BIOS chip is anders geen versie te halen
Bij Asus moederborden staat altijd netjes op de chip gedrukt welke versie er in zit. Geen idee of dit bij MSI ook zo is, maar Asus heeft het 100% zeker wel. Vandaar dat ik denk dat MSI dit ook wel heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 16-05-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 14:31
Wat voor geheugen heb je? Misschien wil dat geheugen wat meer voltage, maar dan hoor je volgens mij wel piepjes of een foutcode te krijgen enzo. Ik gok ook op een verouderde BIOS, kijk eens bij vrienden of je met wat hardware van hun mag testen.

Voor de rest, kapotte hardware lijkt me stug, zeker een kapotte CPU, das het onderdeel wat volgens mij het minst vaak stuk is, tenzij je hem echt heel zwaar overklokt. In ieder geval, zoek een andere CPU en ga daar even mee testen, desnoods koop je nieuwe CPU en gooi je em daarna in de V&A, beter dan een moederbord dat misschien niet werkt in de verkoop gooien.

Edit: Als je snel bent mag je de CPU binnen 1 week zonder reden naar de winkel terugsturen, zonder opgaaf van reden, kost je alleen verzendkosten.

[ Voor 10% gewijzigd door DjDuivert op 16-05-2009 21:09 ]

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:43
DjDuivert schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 21:08:
Wat voor geheugen heb je? Misschien wil dat geheugen wat meer voltage, maar dan hoor je volgens mij wel piepjes of een foutcode te krijgen enzo. Ik gok ook op een verouderde BIOS, kijk eens bij vrienden of je met wat hardware van hun mag testen.

Voor de rest, kapotte hardware lijkt me stug, zeker een kapotte CPU, das het onderdeel wat volgens mij het minst vaak stuk is, tenzij je hem echt heel zwaar overklokt. In ieder geval, zoek een andere CPU en ga daar even mee testen, desnoods koop je nieuwe CPU en gooi je em daarna in de V&A, beter dan een moederbord dat misschien niet werkt in de verkoop gooien.

Edit: Als je snel bent mag je de CPU binnen 1 week zonder reden naar de winkel terugsturen, zonder opgaaf van reden, kost je alleen verzendkosten.
Nee daarvoor hebben ze wet Kopen op Afstand uitgevonden. Lekkere fijne gozer ben je :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mad-dog schreef op zondag 17 mei 2009 @ 00:46:
[...]

Nee daarvoor hebben ze wet Kopen op Afstand uitgevonden. Lekkere fijne gozer ben je :r :r
Die hebben ze gemaakt voor als je niet te vreden bent en het lijkt me niet dat de TS tevreden is. Dus ja daar hebben ze hem ook voor uitgevonden. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 14:31
mad-dog schreef op zondag 17 mei 2009 @ 00:46:
[...]

Nou ja, het is niet helemaal zoals de wet bedoeld is, maar ja, we doen allemaal wel eens wat verkeerd (denk niet dat elke tweaker puur legale muziek heeft of whatever). Maar de wet is zo dat je zonder reden een werkend product mag terugsturen, dat is wat de TS in dat geval en als je je daar niet prettig bij voelt kun je ook bij een lokale PC boer vragen of je een CPUtje mag lenen, ze repareren daar ook systemen, dus mag hopen dat er ergens wel een processortje rondslingert. Ik wil niemand dwingen iets te doen waar hij/zij zich niet prettig bij voelt en nu je het zegt, weet niet of ik het zelf ook zomaar zou terugsturen, was misschien beetje te snel 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door DjDuivert op 17-05-2009 12:41 ]

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Met die CPU is niks mis, enige wat de TS hoeft te doen is een BIOS upgrade. Als de TS nu deze CPU terugstuurt en een andere aanschaft loopt de TS tegen hetzelfde probleem aan. De E0 stepping van de E8xxx series is nu gewoon standaard in winkels, de C0 zal je nergens nieuw meer kunnen kopen.
Aangezien de TS meldt dat de CPU ook niet werkt in een ander systeem met P35 moederbord ga ik ervanuit dat de TS wel een 2e CPU heeft om het nieuwe bord mee te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips tot nu toe, ik ga er vandaag/ morgen mee aan de gang om een bios upgrade uit te voeren!

Ik hou jullie op de hoogte of dit effect heeft gehad!

Goed weekend allemaal..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is verholpen!

Het lag niet aan een te nieuwe versie van de CPU of het mobo, maar het moederboard was een DOA.

Dit is uiteindelijk vastgesteld door de plaatselijke computerzaak en deze heeft alles netjes geregeld.
Zo heb ik door de garantie een nieuw moederboard gekregen en hoefde ik niets te betalen!

Bedankt voor jullie tijd en moeite!

Groet
Pagina: 1