Reveiver aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:42
Onlangs heb ik een Onkyo tx sr 606 gekocht en nu wil ik het geluid van mij tv over de speakers hebben.

De tv die ik heb is een Samsung LE40F86 en ook heb ik een UPC digitaal tv box.

Maar hoe kan ik het geluid dan het beste aansturen, via de box van upc of via mijn tv op de versterker aansluiten en moet dit met tulp stekkers of optisch? (wat is beter?)

Stop chasing the dream, you're already living it

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:40
optisch is beter

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-02 10:20

Goku33

Ownage!

Direct van de upc box naar de receiver is het best, kan gewoon met scart of hdmi denk ik. De receiver kan dan het geluid afspelen op de speakers en het beeld+geluid doorgeven aan je tv via de hdmi out.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Van de UPC box optisch naar de versterker is het beste.

Maar ik weet niet of je ook analoge TV kijkt (vanaf je TV dus, niet vanaf je UPC box ofzo). Want dat geluid gaat dan nogsteeds over je TV speakers (of je moet nog een audio uitgang op je TV hebben die je aansluit op de versterker)

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:42
ik kijk tv via de mediabox en soms ook nog analoog.

maar als ik dan via de media box optisch op mn receiver aansluit heb ik t geluid over de speakers, maar kan ik dan ook nog geluid via de speakers van mn tv krijgen?

het gaat mij erom dat als er een concert of leuke film op tv is, dat ik dan geluid over de speakers kan krijgen.

voor praatprogramma's etc wil ik gewoon de speakers van mn tv blijven gebruiken

Stop chasing the dream, you're already living it

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 13:54
Als je de box gewoon via scart/hdmi op je tv hebt aangesloten geeft dat ook nog geluid door.
Dan kan je dus gewoon de speakers van de tv gebruiken, en als je je receiver met boxen wilt gebruiken hoef je hem alleen maar aan te zetten. Als je die dus met optisch hebt verbonden.
Pagina: 1