Even in de
Buying Guide van dpreview gekeken. De Sony 930 zit daar (nog?) niet in. Voor mij vallen Sony's eigenlijk al af door het onstandaard Memory Stick formaat. Fuji begint gelukkig al van het xD formaat af te stappen en ondersteunt (ook) SD. Olympus is wat hardnekkiger op dat punt.
De E1 is wat mij betreft de camera met de betere specificaties. Persoonlijk vind ik ook heel belangrijk dat hij een optische zoeker heeft. Ik ben niet blij met de trend om die achterwege te laten. Ik maak het merendeel van mijn foto's door de zoeker (Electronic View Finder in mijn geval) en gebruik slechts af en toe het LCD scherm maar dat is een persoonlijke voorkeur natuurlijk.
De E1 lijkt een duurdere camera geweest te zijn volgens de gegevens bij dpreview. Misschien dat de witte kleur niet zo populair is geweest en dat die nu tegen flink gereduceerde prijs aangeboden wordt. Ik denk dat je met die prijs dus veel camera voor je geld zult krijgen.
Via pricewatch even bij
Canon zelf kijkend zie ik dat de Consumentenbond het blijkbaar met me eens is.
Prettig is ook dat ie gewone AA batterijen gebruikt en geen proprietary en onnodig dure Li-Ion. In noodgevallen kun je bij elke winkel een setje AA's kopen.
Als je ze nog niet hebt zou ik er een setje GP Recyko of Sanyo Eneloop batterijen bij aanschaffen. Het toch wat hinderlijke nadeel van de spontane zelfontlading van NiMH batterijen is hiermee weg. Ik heb zelf vorig jaar twee setjes Recyko's gekocht (mijn camera slikt 4 batterijen per keer) en die bevallen uitstekend.
De ene reviewer bij dpreview is er ook over te spreken maar heeft waarschijnlijk meer betaald dan jij zult doen. Hij heeft het ook over manual settings wat ik persoonlijk heel prettig zou vinden maar in de specs bij Canon niet zo gauw terug vond.
Ik denk dat je er geen slechte koop aan zult hebben.