Toon posts:

Opstart problemen door nieuwe videokaart.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het volgende probleem.
Onlangs is mijn Geforce8600GT overleden (oververhitting vrees ik). Nu heb ik een nieuwe videokaart gekocht namelijk de XFX geforce 9800 GT. Mijn huidige voeding bleek niet voldoende Amp. te leveren op de +12V rails.
Dus vandaag ook maar een nieuwe voeding gekocht (Coolermaster silent 500W). Alles opnieuw aangesloten, en wat blijkt. Als ik de PCI-e (6-pins) connector aansluit op mijn 9800GT start de computer niet eens op, de netspanningslampjes aan mijn front branden wel overigens. Als ik de 6-pins connector eraf haal start hij wel op, maar brand het rode ledje op mijn 9800GT (geen juiste voeding). Windows XP herkent de kaart vervolgens ook niet, hij ziet hem niet eens. Dus voorlopig maar gamen via de onboard videokaart :(.

Heeft iemand een idee waar dit aan ligt.

Alvast bedankt.

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04-2025

xp7amrkr

De enige echte!

Mischien wat gegevens van de rest van je systeem? Zo kunnen we er weinig mee.

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Verwijderd

Kan je de videokaart in een andere PC testen, want hij kan DOA zijn. ;)

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

SUD

Misschien is de PCI-E slot brak geworden doordat je kaart kapot ging, probeer hem in een andere slot te steken?

En anders de videokaart testen of hij DOA is.

Verwijderd

Topicstarter
xp7amrkr schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 21:35:
Mischien wat gegevens van de rest van je systeem? Zo kunnen we er weinig mee.
Ik heb een AMD Athlon 62 X2 dual core processor 5200+.
3 GB DDRII geheugen
1 S-ATA schijf 320GB
1 S-ATA schijf 500GB
en 1 dvd brander.

Al met al geen Hi-end systeem. Dus het zou kunnen dat als de videokaart kapot is de computer helemaal niet op start?
Ik zal vanmiddag mijn oude 8600GT eens proberen. Als die het nog (streperig) doet is het niet mijn PCI-E slot, maar mijn nieuwe kaart denk ik.

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04-2025

xp7amrkr

De enige echte!

Het type moederbord is ook wel handig!

Normaal gezien zou het moederbord op een bepaalde manier piepen als hij geen videokaart gevonden heeft.

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

De 9800GT was inderdaad kapot, wat waarschijnlijk een fout is vanuit XFX want er waren afgelopen week al 3 van die kaarten terug gekomen naar paradigit. Maar goed. Nu de 9600GT (tegen minderprijs uiteraard), werkt goed. Alleen... omdat mijn PCI en mijn PCI-e sloten dicht tegen elkaar aanzitten moest ik mijn geluidskaart naar een slotje lager verplaatsen om mijn 9600GT goed te kunnen plaatsen. Nu doet de geluidskaart het niet, geen geluid dus. Drivers gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, nog niks. Windows herkent gewoon niet dat de kaart is verplaatst en/of er "nieuwe" hardware is geplaatst. Als ik hem in het oude slot steek doet hij het overigens wel. Iemand een oplossing? Het is trouwens een Creative Audigy SE kaart.

Verwijderd

PCI slot niet goed/kapot? Al eens iets anders in dat slot gedrukt? (niet doordenken :P )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 23:40:
PCI slot niet goed/kapot? Al eens iets anders in dat slot gedrukt? (niet doordenken :P )
Zojuist een oude ethernet kaart erin gedrukt, herkent windos ook niet!!! als ik dezelfde ethernetkaart in het slot erboven schuif werkt hij wel.

PCI poort overleden?? terwijl er nooit iets in heeft gezeten??

Verwijderd

Of er zit wat stof over de contact puntjes, maar dat lijkt me sterk. Dus waarschijnlijk kaduuk.

Verwijderd

Topicstarter
Yep, is kaduuk, Ik zie dat er een contact puntje in het PCI slot verbogen is. Ik durf niet echt te gaan porren met een schroevendraaier ofzo dus kost het me ook nog een nieuw moederbord.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 19:17:
Yep, is kaduuk, Ik zie dat er een contact puntje in het PCI slot verbogen is. Ik durf niet echt te gaan porren met een schroevendraaier ofzo dus kost het me ook nog een nieuw moederbord.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
Als je toch een nieuw mobo gaat halen, wat heb je dan te verliezen? ;) (al zou ik hem na zo'n 'reparatie' zelf niet durven testen met een goede videokaart, maar misschien wel met een oud kaartje als ik dat nog zou hebben liggen ;))

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1