Toon posts:

nieuwe PC, zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb problemen met mijn nieuwe PC.
Ik heb al de componenten in elkaar gestoken maar ik krijg geen enkel beeld op mijn scherm.
Dit zijn de componenten:

kast: Coolermaster Cosmos S
Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5
CPU: intel i7 940
memory: 3 x DDR3 2GB (6GB)
videokaart: Gainward GTX 295
voeding: coolermaster M1000
storage: 2 x western digital 1 TB caviar greenpower
dvd rom: sony nec optiarc dvd rom blu-ray

De speaker steekt in maar ik krijg geen enkel geluidssignaal

Het enige waar ik nu nog een connectie mee heb is de CPU en videokaart + 1 latje van 2 GB,maar ook dan krijg ik geen enkel beeld.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Heb je het hangen en opstarten topic al eens bekeken en doorgelopen ? (zo niet kijk daar eens er staat veel handige info)

Heb je de voeding kabels van je video kaart wel aangesloten ?

Start je pc eens met zo min mogelijk onderdelen : cpu, moeder bord, video kaart, 1 reepje geheugen en 1 hd.
Geen dvd speler of andere apparaten.

Test je video kaart (en andere onderdelen voor zover mogelijk) eens in een andere pc, zodat je weet dat alles wel werkt.

Wat bedoel je met geen connectie ?
Als je cpu en gpu en geheugen niet aangesloten zijn zal de pc natuurlijk nooit opstarten (of beeld geven) .

Lees het boekje van je moederbord nog eens door zodat je zeker weet dat je alles (goed) heb aangesloten

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

SUD

Ga alle kabels langs, misschien heb je vergeten ze in te pluggen, een andere videokaart proberen om te testen of je dan wel beeld krijgt.

Eigenlijk zo'n beetje alles wat de tweaker boven mij zei.

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 17:18

the mod man

iets van beeldmaker

Zijn er geen indicatie ledjes op het moederbord en op de viedeokaart?

Verder draait alles wel? fan's (ook van videokaart)
Misschien is het wel heel lullig de kabel van videokaart naar monitor (is een vriend van me overkomen, drie uur lang dik in de stress)

I can't wait to shoot!

Verwijderd

Topicstarter
hi all,

Thanks for the tips.
Ik heb het probleem ondertussen gevonden en inderdaad er was nog een kabel die ik was vergeten in te steken. (CPU kabel)