Fototoestel kopen op Schiphol, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:55
Ik ga binnenkort vliegen en kan dan dus winkelen op Schiphol (na de douane). Volgens de site van Schiphol kun je er, ook als je binnen de EU vliegt, nog steeds artikelen tax-free kopen, ze beloven in ieder geval lagere prijzen dan andere winkels hanteren. Kan dus interessant zijn om daar te kijken voor een nieuwe digitale camera.

Echter. Op de site staan wel wat aanbiedingen, maar niet het totale assortiment met prijzen. Heeft iemand een idee hoe uitgebreid het assortiment is, en of de prijzen inderdaad echt lager liggen dan in andere winkels?

Ik weet dat het met drank wel echt flink scheelt, ook al betaal je daar wel gewoon tax op.

Graag jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
De prijzen op schiphol zijn vaak de standaard-retail prijzen met wat "tax-free" korting. Maar gezien de prijs die de winkels daar betalen om in dat gebied te mogen zitten kunnen ze niet tippen aan de prijzen van een webshop. Tenzij je het fototoestel niet echt nodig hebt en bijv ook niet erg vind om zonder fototoestel het vliegtuig in te stappen, zou ik het er niet op gokken...

[ Voor 25% gewijzigd door Sander op 15-05-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies. Daarnaast lijkt mij het afhandelen van de garantie ook bijzonder vervelend. Ook zul je ter plekke een keuze moeten maken voor een model. Ik weet namelijk niet welke modellen ze op voorraad hebben. Beetje jammer als je je zinnen op eea hebt gezet en ze verkopen het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:00

RnB

Ik zou zelf geen dingen op Schiphol kopen, je hebt maar bij een aantal dingetjes winst, de meeste producten zijn vaak duurder.
Zoals hierboven al gezegd wordt, koop gewoon bij een webshop of een 'normale' store in een stad. Vaak niet veel duurder en qua garantie is dat toch handiger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:50
Vergeet het maar, ik kom zo'n 2 keer per jaar op schiphol en kijk altijd even naar de prijzen die gehanteerd worden.

Wat blijkt, ze zijn altijd, maar dan ook echt altijd duurder.

Ik ben nog nooit iets goedkoper tegengekomen, de geheugenkaartjes zijn zelfs nog duurder dan die bij de dixons....

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 15:16
Heb er jaren geldeden een tijdje gewerkt en in het verleden was het echt behoorlijk goedkoop. Met het afschaffen van het taxfree-systeem was dat eigenlijk al vrij snel over. Volgens mij hebben ze best aardige aanbiedingen maar voor de overige artikelen zou ik denk ook naar de reguliere (web-)shop gaan.

De garantie-afhandeling was indertijd overigens geen probleem. Het bedrijf erachter had/heeft een aftersales afdeling buiten Schiphol waar garantiezaken werden afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Voor electronica hoef je 't niet te proberen. Het enige waar nog wel verschil in kan zitten eigenlijk is drank, parfum en sigaretten. Ook in aanbod, trouwens. Veel soorten drank verkrijgbaar die je verder niet of moeilijk kunt vinden bijvoorbeeld. Maar dan moet je buiten de EU vliegen, anders betaal je nog steeds vergelijkbare prijzen.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 19-05-2009 13:23 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:03

-d-

De aanbiedingen zijn vaak nog best redelijk, echter de rest is een stuk duurder dan normale winkels/online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs aanbiedingen liggen vaak op het prijsniveau dat je ook buiten schiphol wel kunt vinden in een brick&mortar zaak. Dan steun ik dus wel de lokale winkelier...

Tenminste dat is mijn ervaring altijd geweest als ik vanaf schiphol vloog. In Zwitserland (Geneve) heb ik dan weer wel leuke aanbiedingen gezien op de luchthaven, maar dat was zowel voor als na de douane.
Heatrow was net zoals schiphol.

Let op: Ik heb alleen gekeken naar de prijzen als je binnen Schengen vloog. Intercontinentaal ben ik niet vaak gevlogen en dan op tijden dat je echt geen zin hebt om te gaan winkelen.
(Voetjes van de vloer rond 06:30 betekent best vroeg je bed uit. Winkelen is dan met nog slapende vrouw, wel het laatste dat je wilt. Goede koffie zou leuk zijn geweest, maar zelfs die heb ik gemist)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 10:02

weebl

YARR!

Voor de prijzen hoef je het niet te doen wbt. elektronica. Vaak een stuk duurder dan in de gewone winkels. Het is echt duidelijk bedoeld voor mensen die hun camera zijn vergeten en er toch eentje nodig hebben, of het toch niks interesseert en er eentje uit impuls kopen. Parfum, drank en sigaretten zijn, zoals hierboven al genoemd, wel een stuk aantrekkelijker om op Schiphol te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 16:12

aap

Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 21:21:
Precies. Daarnaast lijkt mij het afhandelen van de garantie ook bijzonder vervelend.
Garantie is geen probleem. De winkels hebben ook wel een vestiging in het publiek toegankelijke gedeelte.

Ik heb ooit een sierraad omgeruild dat mijn vader achter de douane gekocht had. Ik kon gewoon terecht bij een winkel op Schiphol Plaza.

Verder ben ik het eens met wat hierboven al gezegd is: de prijzen zijn absoluut niet interessant in vergelijking met webshops. Misschien hoogstens een heel klein beetje goedkoper als je lokale Dixons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DE prijzen zijn WEL aantrekkelijk als je buiten EU gaat :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sigaretten etc moet je in Belgie halen niet op Schiphol. Zelfde prijzen als bij de Sligro, zit niet veel marge op. Wel in landen als Portugal als je vanuit daar hierheen vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
Buiten de EU gaat?

Bedoel je dat er op schiphol 2 prijsjes zijn, een voor EU en een voor non EU reizigers?

Of dat er op non-EU luchthavens wel koopjes te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:18
Er staan inderdaad twee prijzen. Een voor als je binnen de EU vliegt en een andere prijs voor als je bestemming buiten de EU ligt. De prijs voor buiten de EU is zonder accijns/belasting. Je loopt echter wel het risico dat te moeten betalen zodra je terugkomt.

Misschien kun je hier nog iets mee: Laagste Prijs Garantie

[ Voor 53% gewijzigd door hpt870 op 25-05-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
vegtem schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:47:
Buiten de EU gaat?

Bedoel je dat er op schiphol 2 prijsjes zijn, een voor EU en een voor non EU reizigers?

Of dat er op non-EU luchthavens wel koopjes te vinden zijn?
Niet op elektronica, wel op drank en sigaretten (e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
Dat verklaart een boel, ik vlieg 2 keer per jaar naar bangkok voor het werk namelijk, en sta altijd te neuzen bij die electronica winkels (cameraatje kijken, laptopje spotten, je kent het wel) maar zie daar altijd maar 1 prijs bij staan.

Maar het is dus alleen geldig voor sigaretten (ik rook niet) en drank (ik drink niet vlak voor het vliegen ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik moet dan altijd even aan Douglas Adams denken, quote uit zijn stukje over handheldjes enzo:
May I just say one thing about Duty Free shops before I go on to talk about the Psion? It's not that things aren't cheaper in the Duty Free shops they are. Infinitesimally. You do save a very small amount of money if you shop at them. Of course you can then lose a very hefty sum of money in fines if you fail to realise that you have to declare anything you've bought duty free to the customs when you come back into the country. The stuff is only really duty free if you intend to spend the rest of your life on an aeroplane. So what happens when you buy stuff at the Duty Free shop for very slightly less than you would in the high street? It means that most of the money saved on duty is going into the coffers of the Duty Free shops rather than helping to pay for the National Health Service (and Trident). So why did I buy my Psion at the Duty Free shop? Because I'm a complete idiot, that's why.
Dus, plan je de rest van je leven in een vliegtuig door te brengen, go for it! :P
Pagina: 1