Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

verlies op binneninstallatie?

Pagina: 1
Acties:

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Vorige week stuurde ik een mail naar mijn provider (fulladsl.be = belgische) dat mijn snelheid totaal niet beantwoordt aan de snelheden die ze op hun website aangeven.
Ik weet ook wel dat 6mbit hier het max is (vroeger toch), maar op hun website geven ze 12/20mbit aan.

Dit kreeg ik als antwoord:
Echter kan ik u wel melden volgens de algemene voorwaarden van het contract dat de snelheden onder voorbehoud zijn dat de kwaliteit van het koperpaar en de afstand van die koperpaar en de LEX binnen wel vooraf bepaalde normen blijft.

U woont dicht genoeg bij de centrale op de snelheid te verhogen, maar er is een te zwak signaal dat toekomt op uw modem.

Mogelijk is uw modem niet ideaal geinstalleerd waardoor u verlies heeft op uw binneninstallatie.

Hierdoor is het onmogelijk de snelheid voor u te verhogen, dit zou de lijn onstabiel maken.

Het 6.1Mb signaal komt goed toe maar te zwak voor verdere verhoging.
Hoe kan dit nu liggen aan mijn binnen bekabeling? Wat kan de oorzaak zijn van het kwaliteitverlies? Hoeso mijn modem verkeerd geïnstalleerd?

Is de reden in deze mail geen drogreden?

De router is een 3com officeconnect adsl wireless 54mbit (dus modem en router ineen)

Alvast bedankt.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 22:31

Harrie

NederVlaming

Misschien je bekabeling toch eens nakijken, vanaf waar de telefoonlijn binnenkomt.. Heb je een adsl splitter (voor telefoon en adsl), of heb je voip om te bellen?

[ Voor 14% gewijzigd door Harrie op 15-05-2009 21:16 ]

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 15:16

krvabo

MATERIALISE!

De binnenbekabeling heeft best veel te doen met de kwaliteit van je signaal.
Idealiter zitten zowel de splitter als de modem binnen de halve meter tot een meter bekabeling. Vanaf daar een utp-kabel naar je pc/switch.

Met een utp-kabel heb je veel minder dataverlies/scrambling dan op een (platte) telefoonkabel.

Enige nuance: het zal geen 6mbit schelen tenzij je bekabeling wel erg brak is.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hoeveel kabel heb je vanaf het isra punt naar je splitter en van je splitter naar je modem? Die afstand moet je minimaliseren en zorg ook dat je telefoonkabel die je gebruikt en de connectors in orde zijn.

• dieter87
De situatie is hier alsvolgt:

De telefoonkabel komt beneden binnen. Daarvan is rechtstreeks op de bedrading nr boven (bureau) met een gewone telefoonkabel afgetakt (bedrading is zoveel mogelijk weggewerkt). Deze telefoonkabel moet een meter of 15 zijn. In de bureau staat de 3com wireless adsl router.

Waar de telefoonkabel (beneden) toekomt is een draadloze telefoon op aangesloten + de adsl splitter.

Boven, waar de telefoonlijn dan toekomt is er weer een splitter + vaste telefoon. De draad van deze splitter tot de pc is een meter of twee.

[ Voor 27% gewijzigd door dieter87 op 15-05-2009 21:30 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
dieter87 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 21:25:

De telefoonkabel komt beneden binnen. Daarvan is rechtstreeks op de bedrading nr boven (bureau) met een gewone telefoonkabel afgetakt (bedrading is zoveel mogelijk weggewerkt). Deze telefoonkabel moet een meter of 15 zijn. In de bureau staat de 3com wireless adsl router.

Waar de telefoonkabel (beneden) toekomt is een draadloze telefoon op aangesloten + de adsl splitter.

Boven, waar de telefoonlijn dan toekomt is er weer een splitter + vaste telefoon. De draad van deze splitter tot de pc is een meter of twee.
Splitters, aftakkingen, meter of 15... mjah dat scheelt wel.

Begin met je modem op de binnenkomende aansluiting te prikken, beneden dus. Splitter in, modem uit en naar boven uit. 15m is lang, en zeker bij simpele kabel kan dat idd best voor verliezen zorgen.

Totale lengte binnenkomst-modem bij voorkeur <2m houden.

Verder wat voor 3com? Is die uberhaupt wel ADSL2(+) geschikt?

[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 15-05-2009 21:33 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dieter87 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 21:25:

mmm niet goed je moet gewoon een één splitter gebruiken
een kant sluit je alle telefoons, aan en de ander kant het modem (zoals het hoort)
minder kans op storing, feitelijk zet je splitters pararlel. iets waar ze niet op berekend zijn. met alle nadelige bijeffecten van dien

met een goede kabel naar het modem mag 15 meter imho niet uitmaken. (er lichtnog 2 km buiten)
he je een rotte kabel, sja.

wat dat betreftr kun je beter je modem beneden leggen, dat werkt mischien betrouwbaarder dan

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 15-05-2009 21:39 ]

Iperf

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-11 11:27
Ik heb adsl2 van online en heb bij de deur 17,5 megabit en met kabel van 20 meter ertussen 15,5megabit dat scheelt dus al aardig....
Voor mij niet storend veel maar toch, en dan woon ik echt heel dicht bij de centrale (500meter ofzo)

• dieter87
Verder wat voor 3com? Is die uberhaupt wel ADSL2(+) geschikt?
deze:
http://www.3com.com/prod/...features&sku=3CRWER100-75

Maar als ik de router beneden zet ben ik genoodzaakt om de vaste pc ook wireless te laten werken. (wil ik liever niet, niks gaat immers boven een vaste lijn ofwel een lelijke utpkabel nr boven trekken) En dan gaat de vaste telefoon van boven ook niet meer tenzij ik, de kabel die naar boven loopt, na de adsl splitter zet, maar dan zitik met een toren van splitters in de keuken...

[ Voor 55% gewijzigd door dieter87 op 15-05-2009 21:43 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan veel beter je modem op een splitter aansluiten waarbij de kabel van modem naar splitter en van splitter naar israpunt niet langer is dan 0,5 meter. Dan gewoon een UTP kabel naar boven.
Lange kabel met aansluitingen kan meer verlies veroorzaken waardoor snelheid omlaag gaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ik222
  • Niet online
Inderdaad is 15 meter met een hele hoop splitter geen goede situatie zeker niet als die kabel niet van goede kwaliteit is (en ik ga daar even vanuit aangezien je voor jou afstand tot de centrale blijkbaar een slechte snelheid haalt).

Dus op het ISRA punt meteen een splitter aansluiten, modem daar meteen op aansluiten (dus modem ook beneden zetten. Vervolgens vanaf je modem een UTP kabel naarboven naar je pc. Telefoons kun je vervolgens allemaal aansluiten op de andere poort van die splitter.

• DJSmiley
dieter87 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 21:38:
[...]

deze:
http://www.3com.com/prod/...features&sku=3CRWER100-75

Maar als ik de router beneden zet ben ik genoodzaakt om de vaste pc ook wireless te laten werken. (wil ik liever niet, niks gaat immers boven een vaste lijn ofwel een lelijke utpkabel nr boven trekken) En dan gaat de vaste telefoon van boven ook niet meer tenzij ik, de kabel die naar boven loopt, na de adsl splitter zet, maar dan zitik met een toren van splitters in de keuken...
dat is je router. Daar zit geen modem in. Waar staat je modem en wat voor een is dat?

• dieter87
DJSmiley schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 21:47:
[...]

dat is je router. Daar zit geen modem in. Waar staat je modem en wat voor een is dat?
Daarin zit weldegelijk een modem in ;) DSL router!

Maar hoe kan ik zien of deze wel adsl2 ondersteunt?

[ Voor 10% gewijzigd door dieter87 op 15-05-2009 22:46 ]

• DJSmiley
dieter87 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:43:
[...]

Daarin zit weldegelijk de modem in ;) DSL router!
Dan heb je het verkeerde typenr gepost.
3CRWER100-75 is geen adsl modem.

• dieter87
DJSmiley schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:46:
[...]

Dan heb je het verkeerde typenr gepost.
3CRWER100-75 is geen adsl modem.
'The 3Com® OfficeConnect® Wireless 54 Mbps 11g Cable/DSL Router is a high-speed, affordable, and easy-to-use small office solution boasting eXtended range (XR) technology that enables up to 253 (64 wireless) users to securely share a single cable or DSL Internet connection'

Dus modem EN wireless router.

• muppet99
  • Laatst online: 30-11 17:56
ik denk ook dat je het beste voor de oplossing kan gaan om de modem beneden neer te hangen. 15 meter is echt te veel. UTP verliest relatief minder signaal. Ik meen dat de max die de telefoonmaatschappij aanraad 30 cm is. dus 150/0.3=500 keer die afstand :) Het kan nooit kwaad om het even te proberen, kun je in ieder geval het een of ander uitsluiten

Carpe Diem

• DJSmiley
dieter87 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:49:
[...]

'The 3Com® OfficeConnect® Wireless 54 Mbps 11g Cable/DSL Router is a high-speed, affordable, and easy-to-use small office solution boasting eXtended range (XR) technology that enables up to 253 (64 wireless) users to securely share a single cable or DSL Internet connection'

Dus modem EN wireless router.
Naja, als jij blijft volhouden dat dat je modem is, dan houd het wat mij betreft op. Succes met je topic

en ik zou je modem inlijsten, je hebt een unieke 3com router waar de kaboutertjes een dsl modem bij in gezet hebben

Dat ding heeft een ethernet WAN poort, geen RJ11 (Wat normaal is bij DSL meestal), en in de specs staat ook niets over ADSL(1 of 2) compatibiliteit. Dat ding is een wireless router, niets meer, niets minder. En ja, je kan daar een DSL connectie mee delen, als je er wel een modem bij hebt....

Handleiding, pagina 14 op http://support.3com.com/i...RWER100-75_User-Guide.pdf
Requirements:
- A cable modem or DSL modem with an Ethernet port (RJ-45
connector).
Dus nogmaals, waar staat je modem, en WAT voor modem.....

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 15-05-2009 23:07 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ehm .... zeg , die eerste splitter is dat niet je modem ofzo ?

heb je het zelf geinstallerd of iemand anders?
kan het zijn dat je een apparaat helverwege over het hoofd hebt gezien >?
is het snoer wat uit je splitter komt kwa kleur en type hetzelfde als de kabel die in je router gaat ?

Iperf

• ik222
  • Niet online
Als je echt die router hebt waar je naar linkt dan moet je nog ergens een los modem hebben staan. Dat apparaat is namelijk enkel een router en geen modem.

Waar die router staat is dan ook niet zo van belang, we moeten weten hoe dat modem is aangesloten want dat is bepalend voor het signaal.

• dieter87
Mijn excuses, blijkbaar lijken die dingen allemaal op elkaar. Heb ff de doos erbij gehaald :)
Het is deze:

http://www.3com.com/produ...101B-75&pathtype=purchase

Hij ondersteunt dus ook adsl2. Bestaan er geen betere aansluitmethoden dan gwn die kwaliteitsverliezende stekkers?
Die telefoonlijn die bij mij toekomt (vanaf straat tot in huis) is toch ook dezelfde kabel als degene die naarboven is getrokken en eveneens een meter of twintig?

[ Voor 40% gewijzigd door dieter87 op 16-05-2009 11:07 ]

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 22:29

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Plaats anders eens een tekening van je setup. Dus hoe is het aangesloten. Als je een 15m platte telefoonkabel gebruikt dan MOET je die voor een goed ADSL resultaat vervangen voor een twisted kabel zoals een Cat5 kabel. Als je dat niet doet is je kabel a-symmetrisch omdat alle aders in een platte kabel naast elkaar liggen en hierdoor werkt de hele kabel als een soort antenne en vang je veel rottigheid op vanuit de ether (lucht). Bij een twisted kabel is de kabel wel symmetrisch omdat alle aders gedraaid in de kabel zitten. Hierdoor wordt alle rottigheid grotendeels opgeheven. (Capacitieve werking van de aders)

• ik222
  • Niet online
dieter87 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 11:04:
Mijn excuses, blijkbaar lijken die dingen allemaal op elkaar. Heb ff de doos erbij gehaald :)
Het is deze:

http://www.3com.com/produ...101B-75&pathtype=purchase

Hij ondersteunt dus ook adsl2. Bestaan er geen betere aansluitmethoden dan gwn die kwaliteitsverliezende stekkers?
Oke dan is dat in ieder geval duidelijk ;)
Die telefoonlijn die bij mij toekomt (vanaf straat tot in huis) is toch ook dezelfde kabel als degene die naarboven is getrokken en eveneens een meter of twintig?
Nee die kabel die jij gebruikt is waarschijnlijk een platte kabel en niet getwist. Die kabel die in de straat ligt is dat wel allemaal en bovendien veel beter afgeschermd. Het beste kun je het modem benenden neerzetten. Als dat niet mogelijk is dan kun je het beste de huidige kabel vervangen voor een CAT5(E) UTP kabel. Daar dan gewoon maar 2 paren van aansluiten.

• dieter87
Plaatje van situatie

[ Voor 75% gewijzigd door dieter87 op 16-05-2009 12:00 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Sowieso is het gebruik van 2 splitters niet handig. Als je die kabel naarboven vervangt door CAT5e, kan je net zogoed je modem naarbeneden verhuizen en ethernet over die kabel sturen.

• ik222
  • Niet online
_JGC_ schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 13:06:
Sowieso is het gebruik van 2 splitters niet handig. Als je die kabel naarboven vervangt door CAT5e, kan je net zogoed je modem naarbeneden verhuizen en ethernet over die kabel sturen.
Alleen moet je wel kijken dat het AP dan nog bereik heeft ;)

Verder is twee splitters voor het modem sowieso niet goed.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Precies. Bij ethernet speelt het hele probleem van lengte en demping niet - zo lang je minder dan 100m moet overbruggen maakt het allemaal niet uit. Vuistregel is ook altijd (ongeacht of het om ADSL of kabel gaat) om de modem zo dicht mogelijk en met zo min mogelijk splitters op de ISRA/AOP te plaatsen en de rest met ethernet te doen. Hier zou ik aanraden:
code:
1
2
ISRA->Splitter->Modem->Cat5e Ethernet->evt switch boven->PC
              ->rest van je telefonie, incl verder benodigde splitters

Als je echt maar één kabel naar boven kunt trekken kun je de aders van Cat5 die niet door 100Mb Ethernet gebruikt worden benutten om ook telefonie over te sturen. Bedenk dan wel dat je nooit met die setup naar Gb Ethernet (die wel alle aderparen gebruikt) kunt upgraden.

Oslik blyat! Oslik!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als TS nou gewoon een kort stukje telefoonkabel gebruikt is er niks aan de hand, UTP kabel gaan gebruiken hoeft dan niet.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je geeft in je verhaal aan dat je 2 splitters gebruikt, ik vind er maar een terug in je tekening

bedoel je dit met splitter
Afbeeldingslocatie: http://www.netwerkproducten.com/images/telefoonstekker-ptt.jpg

of dit (of wat er op lijkt)

Afbeeldingslocatie: http://www.cable-trader.co.uk/images/adsl_splitter_premium.jpg

ik gok zo dat je leraar bent btw

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 16-05-2009 16:03 ]

Iperf

• DJSmiley
In noodgevallen kun je prima met 2 splitters werken.Je moet ze alleen niet gaan doorlussen.

Als je invoerkabel gesplits is tussen beneden en kabel naar boven, zul je een splitter beneden moeten gebruiken voor het telefoontoestel daar. De kabel naar boven moet wel parallel aan de ingang staan. De splitter gebruik je dan alleen als 'filter' voor het toestel beneden.

Boven komt de 2e splitter, hierop je telefoon en je modem.

Maar goed, alle discussies splitter enz even negeren, begin je modem beneden te plaatsen, direct op de ingang en kijk wat dan je snelheid is. Als dat goed is, ga dan je binneninstallatie debuggen, als t bij de invoer al 'brak' is, heeft je installatie binnenshuis optimaliseren natuurlijk weinig winst...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vinnienerd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 13:59:
Als TS nou gewoon een kort stukje telefoonkabel gebruikt is er niks aan de hand, UTP kabel gaan gebruiken hoeft dan niet.
OK, maar dan moet hij nog wel de boel (Ethernet + telefonie) naar boven krijgen waar hij nu nog een enkele RJ11 hebt lopen. Dan is UTP wel degelijk een mogelijkheid.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1