Vorige week stuurde ik een mail naar mijn provider (fulladsl.be = belgische) dat mijn snelheid totaal niet beantwoordt aan de snelheden die ze op hun website aangeven.
Ik weet ook wel dat 6mbit hier het max is (vroeger toch), maar op hun website geven ze 12/20mbit aan.
Dit kreeg ik als antwoord:
Is de reden in deze mail geen drogreden?
De router is een 3com officeconnect adsl wireless 54mbit (dus modem en router ineen)
Alvast bedankt.
Ik weet ook wel dat 6mbit hier het max is (vroeger toch), maar op hun website geven ze 12/20mbit aan.
Dit kreeg ik als antwoord:
Hoe kan dit nu liggen aan mijn binnen bekabeling? Wat kan de oorzaak zijn van het kwaliteitverlies? Hoeso mijn modem verkeerd geïnstalleerd?Echter kan ik u wel melden volgens de algemene voorwaarden van het contract dat de snelheden onder voorbehoud zijn dat de kwaliteit van het koperpaar en de afstand van die koperpaar en de LEX binnen wel vooraf bepaalde normen blijft.
U woont dicht genoeg bij de centrale op de snelheid te verhogen, maar er is een te zwak signaal dat toekomt op uw modem.
Mogelijk is uw modem niet ideaal geinstalleerd waardoor u verlies heeft op uw binneninstallatie.
Hierdoor is het onmogelijk de snelheid voor u te verhogen, dit zou de lijn onstabiel maken.
Het 6.1Mb signaal komt goed toe maar te zwak voor verdere verhoging.
Is de reden in deze mail geen drogreden?
De router is een 3com officeconnect adsl wireless 54mbit (dus modem en router ineen)
Alvast bedankt.