Gconf-editor instellen m.b.t. openen programma's

Pagina: 1
Acties:

• stokvis79
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
Hallo,

Ik draai momenteel Ubuntu 9.04 met 2 schermen, ik maak gebruik van een Nvidia kaart en heb separate x screens ingesteld met nvidia-settings. Dit werkt uitstekend, maar nu het volgende.

Als ik nu op mijn linker scherm een starter maak opent deze het progje op mijn rechter scherm (alles opent eigenlijk rechts), ik denk dat dit met gconf-editor vast is in te stellen. Alleen ik kan niet vinden waar........

Een ander 'kleine' ergernis is, dat als ik mijn muis tussen de beide screens beweeg mijn muis aan de rand van het scherm blijft wachten. Ik zit dus constant met 2 muis cursors op mijn schermen. Dit is vast gemakkelijk in te stellen, maar ik kom er toch niet aan uit. Ik door de bomen het bos niet meer in gconf-editor.

bvd

My girlfriend says That I need help My boyfriend says I'd be better off dead

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat heb je zelf al geprobeerd?

Verder weet ik niet precies wat je allemaal kunt instellen met gconf maar jouw laatste probleem lijkt me iets dat ik eerder in de configuratie van de Xserver zou zoeken.

Verwijderd

Hoe heb je dual screen ingesteld? Gebruikt hij twin view? Of start hij twee X servers op? Je kunt dit instellen in nvidia-settings. Hij zou op twin view moeten staan.

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
Hij heeft 2 separate X-screens geconfigureerd...

Je kunt het beste twinview aanzetten. Dat is een kwestie van een xorg.conf voor 1 scherm maken en Option "TwinView" "True" aam de device-sectie toevoegen.

Als je per se met 2 X-screens wilt werken, moet je Xinerama aanzetten. In de ServerFlags-sectie Option "Xinerama" "True" toevoegen. Dit werkt echter nog steeds minder goed als twinview.

Je kunt (in je huidige situatie en met de xinerama-situatie) applicaties op de andere monitor starten mbv "DISPLAY=:0.0 <app>" (en :0.1)

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• stokvis79
Hallo,

Ik wil eigenlijk niet met twinview gaan werken, dit vanwege het feit dat ik werk met twee verschillende formaten monitoren. Dit geeft ie dan niet mooi weer.

De optie: DISPLAY=:0.1 gedit werkt prima als ik deze vanuit een term opstart, nu moet ik alleen nog zien te achterhalen hoe ik hier een handige starter van kan maken op mijn 2de scherm.

Daar moet ik waarschijnlijk wel uitkomen, wel erg bedankt voor de hulp.

[edit]

Dat was gemakkelijker dan ik dacht....

gnome-terminal --display :0.1 in een starter.

[ Voor 10% gewijzigd door stokvis79 op 18-05-2009 21:27 ]

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Hmm, ik had geen problemen met 2 verschillende resolutie's en 2 schermen op mijn nvidia kaart (en één X sessie). Ik had de configuratie gewoon door de nvidia-settings tools aan laten maken.

Verwijderd

Op mijn werk heb ik ook twee schermen met verschillende resoluties en deze werkten ook prima met twin view. Nooit een probleem mee gehad. Config eveneens door nvida-settings laten maken.

• stokvis79
Ik moet door het stof.....

Met twinview werkt alles toch net ff wat lekkerder, thanx

Pagina: 1