Plots geen verbinding met netwerk

Pagina: 1
Acties:

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik hoop dat iemand even kan helpen!

Ik kom netterug van een korte vakantie en kan opeens geen verbinding meer maken met mijn PC.
Configuratie: Ziggo modem, veronden met Linksys wireless router, die gaat bedraad naar mijn PC. Ook gaan er twee draden naar m'n Popcorn Hour en Squeezebox. M'n vriendin heeft een laptop, die draadloos verbinding maakt.

Voordat ik op vakantie ging werkte alles perfect. Nu wil mijn PC opeens geen verbinding meer maken: geen enkele website werkt. Er komt bij het opstarten een geel driehoekje met een uitroepteken in de taakbalk, als ik erop klik verdwijnt ie voor een seconde en komt dan weer terug. Als ik reboot krijg ik deze foutmelding: There was an IP address conflict with a device in your network (weet niet meer hoe de zin exact liep, maar iets in die trend). De onboard NVidia network controller werkt naar behoren volgens Windows.

Ik heb de modem en router allebei voor 5 mins van stroom ontdaan, dat hielp niet. Ik ben geen kei in netwerken, dus ik hoop dat iemand me wat op weg kan helpen. Wat gaat er verkeerd?

Ik heb niets veranderd voordat ik op vakantie ging. De laptop maakt trouwens wel gewoon verbinding, daar typ ik nu mee. Ook knipperen de lampjes op de router vrolijk. De lampjes op de modem branden, ze knipperen niet.

Anyone?

Overigens was de Windows firewall opeens ingeschakeld, terwijl ik dat zelf niet heb gedaan (heb hem altijd uitstaan)

[ Voor 7% gewijzigd door tbenschop2 op 15-05-2009 20:31 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 19:33
Als er een IP-conflict is moet je even (statisch) op je pc instellen dat ie een ander IP pakt, waarschijnlijk kom je dan al een stuk verder.

The devil is in the details.

Verwijderd

Ik ben ook geen kenner maar ff de kabel in een andere poort van de moden/router steken wil soms helpen.
Anders kan het zijn dat je kabel beschadigd (muisen) , kan helpen om ff windows een paar dagen terug te zetten, via de systeemherstel

• tbenschop2
@Hahn:

Je bedoelt via
Local Area Connection
-> Internet Protocol (TCP/IP)
-> Properties?
Hij staat inderdaad op 'obtain ip address automatically'. Als ik dat andere rondje aanklik moet ik zelf verschillende adressen invoeren. Ik heb geen flauw idee welke...

@Boomslang: had ik al geprobeerd: kabeltjes verwisseld in de router.
De kabel stuk? Dat gaat toch niet zomaar opeens? En dan krijg ik toch geen mel;dig dat er een IP conflict is?

Verwijderd

Als "opeens" de Windows Firewall aanstaat en er geen verkeer meer mogelijk is, zou ik hem voor het testen tijdelijk even uitschakelen. Als je via start -> uitvoeren -> "cmd" en dan "ipconfig" intikt, wat staat er dan als ip adres? (Mocht je Vista of 7 gebruiken moet je kijken voor "IPv4 address".

• tbenschop2
@Freerk: er staat :
Ip Address: 192.168.1.101.

Heel raar: af en toe doet een website het even.

Verwijderd

Linksys he ?

Je zou ffe een statische configuratie in de trant van:

IP 192.168.1.101
Netmask 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.1

DNS is provider afhankelijk, maar openDNS zijn o.a. de volgende:
DNS primary 213.193.210.250
DNS secondary 213.293.136.250

Als de rest van je netwerk wel gewoon werkt, mag je er van uitgaan dat statisch ip instellen je probleem oplost ;)

Verwijderd

Probeer dit eens: In command prompt (Start > Uitvoeren > cmd)
ipconfig /renew

• tbenschop2
@ Smarty: bedankt, maar het werkt niet. De 293 bij secondary DNS moet 193 zijn neem ik aan? Heb het zo ingevuld en gereboot, het enige verschilo was dat ik de foutmelding nu meteen al krijg ipv alleen bij het afsluiten.

@Basje: ik ga het proberen.
Edit:
"An error occurred while renewing interface Local Area Connection 3: unable to contact your DHCP server. Request has timed out

-----------
Ik heb nu de UTP kabel uit de PC gehaald en in de laptop gestoken om te kijken of dat werkt. Ik krijg alleen lokale verbinding. Als ik dus op de laptop de draadloze verinding uitschakel (zodat alleen de bedrade verinding overblijft), kom ik niet op het internet..

[ Voor 47% gewijzigd door tbenschop2 op 15-05-2009 21:19 ]

• tbenschop2
Probleem opgelost!!

Alles uitgedaan, de router gereset en alles weer een voor een aangedaan!

Iedereen bedankt voor je hulp!

Verwijderd

waarschijnlijk hadden dus twee apparaten in je netwerk door de dhcp-server van je linksys hetzelfde ip toegewezen gekregen waardoor er sprake was van een ip-conflict ...
Pagina: 1