Toon posts:

Sitecom WL-600 DNS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb van ziggo een wireless Sitecom WL-600 router. Hoe kan ik hier mijn dns settings aanpassen? Wil graag de adressen van Opendns gaan gebruiken, maar kom der niet uit.

Wie weet dit zo te vinden? Kan wel iets vinden over DDNS maar daar moet ik inlog gevens invullen, of zijn dat juist mijn settings van opendns?

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
DDNS settings zijn DynDNS settings, een service om een statische naam aan een veranderend ip adres te hangen.

Als je open DNS wilt gebruiken moet je even kijken naar het gedeelte waar je je DHCP-server settings invult en daar kun je vaak DNS1 en DNS2 meegeven. Als je hier de ip-adressen van opendns invult krijgen je clients via DHCP netjes de dnsservers van opendns mee.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik kijk bij de dns settings, staan daar nu 2 ip adressen. Waarschijnlijk van mijn huidige clients. maar heb niet de optie om deze aan te passen.

• Xorsist
Het gaat om je settings die je in kan stellen bij je DHCP server settings .Hier kun je de settings die meegegeven worden aan je clients opzetten vaak in de vorm van DNS en WINS servers.

Edit:

Na het doorlezen van de handleiding zie ik dat het niet mogelijk is om DNS servers mee te geven binnen je DHCP server gedeelte. De enige mogelijkheid die je dan nog hebt is bij de clients hard de DNS servers op te geven.

[ Voor 38% gewijzigd door Xorsist op 17-05-2009 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Xorsist schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:05:
Het gaat om je settings die je in kan stellen bij je DHCP server settings .Hier kun je de settings die meegegeven worden aan je clients opzetten vaak in de vorm van DNS en WINS servers.

Edit:

Na het doorlezen van de handleiding zie ik dat het niet mogelijk is om DNS servers mee te geven binnen je DHCP server gedeelte. De enige mogelijkheid die je dan nog hebt is bij de clients hard de DNS servers op te geven.
Wat is beter dan? De huidige dns van ziggo erin laten, of toch bij client de dns server van opendns gebruiken?

• Xorsist
Ik zou degene gebruiken die sneller/beter werkt als de ander. Waarom je een andere DNS server zou willen gebruiken als die van je provider begrijp ik alleen niet daar als ik naar mijn provider kijk de DNS server 5 hops weg zit en die van OpenDNS 12 hops dus sneller zal het bij mij nooit wezen.
Pagina: 1