Toon posts:

[Macbook] Water schade - Onderdelen bruikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 911 views

Verwijderd

Topicstarter
Zoals al eerder in mijn andere topic gemeld was, is er water over mijn macbook heen gegaan.
[Macbook Alu] Water over macbook (Hij is volledig vergoed en ik heb al een nieuwe!)

De schade is het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www4.picturepush.com/photo/a/1696322/img/Anonymous/kosten.jpg

Nu een hele simpele vraag, welke onderdelen zijn nu nog bruikbaar?

Ik heb hem open geschroefd en laat hem nu dagen lang drogen, mocht hij echt nooit meer wat doen dan gaat hij de prullenbak in en haal ik bruikbare onderdelen eruit. Ik heb het volgende wat ik denk dat bruikbaar is:

- De accu
- Scherm 13"
- Cover?
- Geheugen
- Ventilator
- Hardeschijf

Iemand nog een idee wat eventueel nog meer bruikbaar kan zijn, gezien de schade van het apple rapport?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Toetsen van het toetsenbord.. Altijd handig mochten je huidige cracken / scheuren / verkleuren...
Optische drive?
Maar of dat je 95,- waard is...

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 15-05-2009 19:54 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:49:
Toetsen van het toetsenbord.. Altijd handig mochten je huidige cracken / scheuren / verkleuren...
Maar of dat je 95,- waard is...
Die 95 euro heb ik ook vergoed gekregen :P

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-02 09:45
Ik denk het trackpad :) , en de het kleine webcammetje ? :)

gewoon nee.

Verwijderd

Topicstarter
SanderPS3 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:54:
Ik denk het trackpad :) , en de het kleine webcammetje ? :)
Zit die niet in het scherm vast? en het trackpad niet in de cover?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2009 19:56 ]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:13
Even los van je vraag: voor dat geld heb je goedkoper een nieuwe. Het lijkt me dat Interpolis daar ook wel voor open staat.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Z-Dragon schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 20:01:
Even los van je vraag: voor dat geld heb je goedkoper een nieuwe. Het lijkt me dat Interpolis daar ook wel voor open staat.
Ik heb al een nieuwe gekregen, er is 1294 euro naar mij overgemaakt, waarvan in een nieuwe Macbook Pro gekocht heb. ;)
De notebook heb ik terug gehad i.v.m. mijn gegevens die nog op de laptop staan, de kapotte onderdelen moet ik vernietigen, zoals afgesproken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2009 20:03 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:08
RemkoK, wij hebben ook geen glazen bol. Wees blij dat de waterschade door je verzekering zo goed is vergoed. Het probleem met de waterschade is dat je nooit 100% zeker kan zijn, dat de onderdelen nog werken. Het kan immers ook na verloop van tijd slechter gaan werken, als je daarbij nog eens afweegt de kosten en de moeite schiet het niet echt op.

Maar goed, terugkomend op de glazenbol, je zal toch echt zelf uitgebreid moeten testen om te kijken welke onderdelen het nog doen.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 20:02:
[...]
De notebook heb ik terug gehad i.v.m. mijn gegevens die nog op de laptop staan, de kapotte onderdelen moet ik vernietigen, zoals afgesproken.
Het is dan wel zo netjes om dat ook echt te doen. Aangezien we je niet gaan helpen om te frauderen en de bovenstaande punten meegenomen, gaat dit topic op slot :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.