Toon posts:

Zelfde poorten op twee pc's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

We spelen een spel waarbij je ook als client een aantal poorten geopend moet hebben om naar een hoster verbinding te maken. Het gaat om de volgende poorten:

2300 to 2400 TCP & UDP (trigger port = 6073),
28800 to 29100 TCP & UDP (trigger port = 6667)
and 47624 TCP and UDP

Nu heb ik in mijn netwerk nog twee pc's staan waarop ik ook dat spel werkend wil hebben, maar in mijn router heb ik die poorten al toegewezen aan de pc met IP 192.168.1.4. Dus in hoeverre is het mogelijk om die poorten ook voor 192.168.1.2 en 192.168.1.3 toe te wijzen?

Router: Netgear WGR614v6
Firmwire: V2.0.19_1.0.19NA
Spel: Heroes of Might and Magic 3 (8)7)

Als ik op de pc's probeer te spelen waarop die poorten niet geopend zijn in de router, krijg ik deze foutmelding: There was an error trying to connect to this session

Alvast bedankt.

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Heb je UPNP in die router? Wellicht dat dat zou kunnen helpen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet. Je kunt dezelfde poort niet twee keer forwarden. Maar sommige nat doosjes kunnen dynamisch mappen adhv een uitgaande verbinding (dat is waar die triggerpoort op slaat). Dan kin je dat evenwel niet op twee Computers tegelijk doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Uitgaand hoef je helemaal geen poorten open te zetten. Dat doet je router automatisch.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 00:41

Quindor

Switching the universe....

Ik verwacht.. let op... verwacht dat je de inkomende poorten alleen maar nodig hebt voor het hoste van een server binnen een potje en niet het joinen ervan.

Je zou dus kunnen proberen of 1 computer het spel kan opzetten en of mensen dan kunnen joinen. Wat je nu hebt, en als dat werkt. Met de andere pc's andere potjes online proberen te joinen. Of je ook gemixed lokaal + mensen van het internet kan spelen ligt helemaal aan het spel.

Maar inkomende poorten zijn meestal puur bedoelt voor het draaien van een server. Iig is dat zo bij de meeste nieuwere spellen, vroeger had je wel spellen waarbij het noodzakelijk was. Vandaar dat dit dan ook puur een tip is om het te proberen.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag dat dit spel uit 1999 is, dus al redelijk oud. Het vreemde is dus dat als ik die poorten niet open, dat ik dan die foutmelding krijg. Maar degene die het spel host, heeft ook niet z'n poorten geopend staan.

We spelen dit trouwens met Hamachi, en daarbij heb ik gelezen dat je daarvoor helemaal geen poorten voor hoeft te openen, wat ik ook raar vind dat ik dat wel moet doen.

Maar ik zal binnenkort even kijken naar dat UPNP enzo
Pagina: 1