• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Een paar weken geleden viel mij ineens op dat ik een dode pixel had. Probleem alleen van deze dode pixel was dat hij wat opvallend gedrag vertoonde.

Allereerst kon ik de dode pixel heen en weer slepen. Als ik in een zwart venster de dode pixel zag dan kan ik er een "streep" van dode pixels van maken door het venster te verschuiven. De dode pixel verdwijnt als ik een anti dode pixel tooltje gebruik maar komt na een kwartier weer terug.

Verder was het volgende opvallende dat ik printscreens kan maken van de dode pixel.

Ik zat eerst nog te denken aan een kapote bit in de framebuffer van mijn videokaart maar aangezien ik er printscreens van kan maken lijkt me dit sterk.Verder heb ik de dode pixel niet als ik een andere videobron op mijn scherm aansluit zoals een ps3.

Het scherm betreft een Samsung 206BW op een asus 7600GT. Windows XP is vers geinstalleerd van een format.

Mijn vraag is of andere mensen soort gelijke ervaringen hebben en of ze advies hebben om alles weer naar behoren te laten werken?

screenshot van probleem: Even inzoomen en aan de rechterhand van het scherm kan je de streep zien
Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/1423/doodc.jpg

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vaag. Lijkt me persoonlijk geen dode pixel in de zin van dat je scherm stuk is. Hang het scherm eens aan een andere pc, of probeer een andere videokaart. Update of downgrade je drivers.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 15:06
Ik zie het niet ?!

edit : toch wel, sorry

[ Voor 41% gewijzigd door MEN-O op 15-05-2009 18:13 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56
Als ik me niet vergis ligt dit meestal aan de kabel tussen monitor en pc.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Lijkt me toch iets met je videokaart, ziet eruit als opkomende artifacts. Probeer eens met een andere kaart. Of als dat nie mogelijk is, downclock je kaart eens en check de temperaturen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

lijkt me eerder luie pixels kun je op de zelfde manier fixen gewoon ff pixel excelsior.
probeer dit eens te draaien
http://www.jscreenfix.com/basic.php.
Niet gebruiken als je last hebt van epelepsie.
heb wel eerder vergelijkbaar gezien op mijn 226bw heb ik snel gefixed.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:04
Aangezien het een screenshot is ligt het niet aan de monitor/kabel, dit is namelijk onmogelijk.
Ik ben met Snake, het duid op artifacts probeer eens een scan met bijv AtiTool (ik weet voor ATI, maar artefacts zoeken werkt ook voor Nvidia)

My favorite programming language is solder.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Test anders eens met een Linux boot CD. Als je het daarmee niet hebt, dan is het vrijwel zeker een software issue met je Windows installatie. Heb je het wel, dan moet het bijna wel een hardware iets zijn met je graka ....

PS: Screenshots met artifacts duiden inderdaad meestal op een "intern" graka/software issue.

[ Voor 21% gewijzigd door SKiLLa op 15-05-2009 18:20 . Reden: de PS ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 18:17:
lijkt me eerder luie pixels kun je op de zelfde manier fixen gewoon ff pixel excelsior.
probeer dit eens te draaien
http://www.jscreenfix.com/basic.php.
Niet gebruiken als je last hebt van epelepsie.
heb wel eerder vergelijkbaar gezien op mijn 226bw heb ik snel gefixed.
Heb je de topicstart uberhaupt wel gelezen?

Ik zou zeggen, grafische kaart. Zoiets kan echt onmogelijk aan het scherm liggen. Wel vreemd dat je het lijntje kan verslepen.. :P

Ik denk dat je prima uit kan vogelen waar het aan ligt.. je zal alleen even moeten testen..

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1