Toon posts:

Geen ftp mogelijk met Linksys WRT54G2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een draadloze router (Linksys WRT54G2) in mijn netwerk. Via deze router heb een een vaste verbinding naar mijn pc. Zonder router zijn er geen problemen maar met router gebeurt het volgende.

Wanneer ik met filezilla dmv FTP een verbinding met de server probeer te maken:
Active mode: Lijkt te verbinden maar er gebeurt niets en in het venster waar de mappen zouden moeten verschijnen staat nog steeds de tekst "Not connected to any server"
Passive mode: Hier krijg ik de foutmelding "Disconnected from server" "Failed to retrieve directory listing"

Het gekke (althans zo denk ik dan) is dat dit alleen gebeurt bij een bepaald netwerk, namelijk een netwerk van mijn werk. Dus zonder router kan ik gewoon ftp verbinding maken met dit netwerk en met router niet. Maar met andere netwerken, bijvoorbeeld met mijn eigen domein, lukt het wel met de router aangesloten.

Ik heb in de instellingen van de router al wat zitten spelen met het uitzetten van de firewall, NAT aan en uit zetten etc maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik hoop dat hier iemand is die me hier meer over kan vertellen.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-03 21:47

Matis

Rubber Rocket

Is het geen SFTP of FTP over SSH dat je naar je werk doet?

Misschien blokkeert je router dat kanaal! Hoe ziet de Firewall van je router eruit?

Kun je door de router wel pingen naar de server?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik snap het niet erg. Zit de ftp server in jouw netwerk of die op het werk? Hoe ziet jouw netwerk er verder uit? Gebruik je toevallig (onbewust) van dubbele nat?

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Hangt die FTP server op je werk toevallig achter een NAT? Want FTP word meestal niet echt heel vrolijk van een dubbele NAT.

Verwijderd

Topicstarter
Excuses als het niet helemaal duidelijk was.

Router staat bij mij thuis. Ik kan niet met het bewuste ip-adres pingen. Ik gebruik, ook zonder de router, gewoon FTP. Dus geen SFTP of SSH

Dit zijn de mogelijkheden van de firewall van mijn router
- Anonieme internetverzoeken blokkeren (staat nu aan)
- Filter Multicast (staat nu aan)
- Filter Doorsturen NAT (staat nu uit)
- Filter IDENT (poort 113) (staat nu aan)

• Xorsist
Prima maar dan nog de vraag of die FTP die je wilt bereiken op de zaak achter een NAT hangt. De mogelijkheden die je opgeeft als instelbaar op je router zijn in deze totaal irrelevant.

Het enige waar je naar zou kunnen kijken indien je custom firmware gebruikt is of je eventueel een FTP NAT helper voor iptables aan kan zetten. Maar dit is iets dat ik alleen in Tomato firmware ben tegengekomen.

[ Voor 36% gewijzigd door Xorsist op 15-05-2009 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan het zo zijn dat ik dan zonder router geen last van die NAT op mijn werk heb en met router wel?

• Xorsist
Dan hebben we het over de dubbele NAT die ik eerder meldde. FTP heeft nogal moeite om 2 NAT-ed verbindingen te doorkruissen. Vandaar ook dat je indien je je router er tussen uit haalt het wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp je. Gekke dan toch is dat ik in de instellingen van mijn firewall voor de router, de NAT aan en uit kan zetten. Als ik m hier uit zet doet ie het nog niet. Of is die NAT wat anders: zie optie - Filter Doorsturen NAT

• Xorsist
Uit de handleiding:
Filter Internet NAT Redirection

This feature uses port forwarding to block access to local servers from local networked computers. Select Filter Internet NAT Redirection to filter Internet NAT redirection. This feature is not selected by default.
Hier heb je dus niets mee te maken voor die FTP verbinding welke niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord Xorsist! Helaas weet ik zelf nog niet veel meer. Had gehoopt het dit weekend toch werkend te krijgen maar ik vraag maandag wel even op het werk wat het kan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost! Bleek dat ik apart bij de poorttriggers, poort 21 voor de applicatie moest open zetten.
Pagina: 1