Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[hosting] Anonieme dns records

Pagina: 1
Acties:

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Ik overweeg ook een domein met mijn naam te registeren. Echter vind ik het geen veilige gedachte dat elke idioot in de whois records mijn woonadres / telefoonnummer kan vinden :X . Ik begreep dat het vroeger mogelijk was met .nl namen om ze anoniem te maken maar dat de sidn dat niet meer toestaat tenzij je een goede reden hebt. Maar hoe zit dit met andere tld's?
Daarnaast bieden een aantal hosters services zoals dns guard e.d. Ze schrijven dan hun eigen gegevens in de whois records. Maar bezitten zij de naam dan ook? En is bijvoorbeeld ook mogelijk zelf achteraf de records leeg te maken?

[ Voor 1% gewijzigd door Mr_gadget op 15-05-2009 19:55 . Reden: whois != dns ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mr_gadget schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 17:50:
Daarnaast bieden een aantal hosters services zoals dns guard e.d. Ze schrijven dan hun eigen gegevens in de dns. Maar bezitten zij de naam dan ook?
Dat hangt van je contract met de hoster af. Zoek dus naar een dergelijke melding (of het tegenovergestelde) erover in de Algemene Voorwaarden van de hoster.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 15-05-2009 18:05 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ja zij bezitten die dan omdat voor de registar die letterlijk op hun naam staat. Dus daar moet je mee uitkijken. Ik ken er 1ntje waarbij je het op de naam van het bedrijf kan zetten. DM me ervoor.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Snake schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 18:06:
Ja zij bezitten die dan omdat voor de registar die letterlijk op hun naam staat. Dus daar moet je mee uitkijken. Ik ken er 1ntje waarbij je het op de naam van het bedrijf kan zetten. DM me ervoor.
Op zich zegt dat nog niets over het in bezit zijn van de domeinnaam. Voor de registrar is dan inderdaad de hoster de eigenaar, maar als je in je contract met de hoster heb staan, dat jij gewoon de eigenaar blijft, sta je gewoon in je recht, want beide partijen zijn daarmee akkoord gegaan.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Snake schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 18:06:
Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt: wat is het verschil tussen letterlijk op hun naam en 1ntje waar het op de naam van het bedrijf gezet wordt?

Zijn de eisen aan de .com of .net ook streng?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

GJtje schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 18:08:
[...]
Op zich zegt dat nog niets over het in bezit zijn van de domeinnaam. Voor de registrar is dan inderdaad de hoster de eigenaar, maar als je in je contract met de hoster heb staan, dat jij gewoon de eigenaar blijft, sta je gewoon in je recht, want beide partijen zijn daarmee akkoord gegaan.
Juridisch gezien heb je gelijk, maar gemakkelijk verhuizen bij een conflict kun je dan nog steeds niet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 08:02
Je kunt opt-out bij de SIDN aanvragen als het om een .nl domein gaat, de vraag is dan alleen of je dat krijgt, de regels zijn daar best streng voor, je moet er een goede reden voor hebben. De andere mogelijkheid is inderdaad dat de hoster het domein op zijn eigen naam zet. Alleen als er dan een dispuut over het eigendom onstaat ben je altijd de gebeten hond. Bij andere domeinsoorten net zo. Je hoster moet er iets invullen, als jij dat niet bent, ben jij officieel niet de eigenaar. Dan kun je een contract hebben met de hoster waarin jij als eigenaar word genoemd, maar voor de uiteindelijke registry ben je niet de eigenaar. Je telefoonnummer hoef je overigens helemaal niet op te geven. Voor je email adres kan je hoster uiteindelijk een eigen email adres neerzetten. Het is (mijns inziens) af te raden om het domein op naam van je hoster te laten zetten, tenzij je reden hebt om die webhoster te vertrouwen daarin.

Overigens, de dns records bepalen hoe het domein resolved en hebben niets met de whois gegevens (die je bedoelt) te maken. misschien handig om aan te passen in de ts.

[ Voor 8% gewijzigd door Skerekrow op 15-05-2009 19:05 ]

Verwijderd

Bij www.namecheap.com kun je een .com (en anderen, maar geen .nl helaas) registreren met WhoisGuard. De whoisgegevens zullen dan helemaal onzichtbaar zijn :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je bij een goede registrar registreert dan is het geen probleem dat zij de gegevens van hunzelf als contact persoon neerzetten. Voor .com heb je idd vaak WhoisGuard achtige oplossingen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:56

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Maar het is toch ook gewoon mogelijk om gewoon fake details te gebruiken?
Het enige wat voor de hosting belangrijk is, is jouw email waar ze de factuur kunnen versturen.

of mag dat niet?
Ik had dit namelijk volgens mij ergens gezien van een domein van iemand hier op het forum.
Daar was de naam gewoon "asdfg" en adres "blablabla" oid.

[ Voor 28% gewijzigd door DNA_Saint op 15-05-2009 22:28 ]

Huub Huub Barbatruc!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

DNA_Saint schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:24:
Maar het is toch ook gewoon mogelijk om gewoon fake details te gebruiken?
Het enige wat voor de hosting belangrijk is, is jouw email waar ze de factuur kunnen versturen.

of mag dat niet?
Ik had dit namelijk volgens mij ergens gezien van een domein van iemand hier op het forum.
Daar was de naam gewoon "asdfg" en adres "blablabla" oid.
Punt is dat je verplicht bent de juiste gegevens op te geven. Mocht je een domeinnaam ten onrechte gebruiken, dan moet er een mogelijkheid zijn om contact met je op te kunnen nemen. Mijn registrar heeft gewoon de contactgegevens naar hun gegevens omgezet. Mocht iemand contact willen zoeken, dan krijg ik dat door van hun.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 00:17
BtM909 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 23:20:
[...]

Punt is dat je verplicht bent de juiste gegevens op te geven. Mocht je een domeinnaam ten onrechte gebruiken, dan moet er een mogelijkheid zijn om contact met je op te kunnen nemen. Mijn registrar heeft gewoon de contactgegevens naar hun gegevens omgezet. Mocht iemand contact willen zoeken, dan krijg ik dat door van hun.
ik weet niet of het ook geldt voor het domein in je signature, maar als ik daar op WHOIS zie ik gewoon je naam en zie ik dat al honderden keren langs je huis ben gelopen... 8)7
Pagina: 1