Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een pc met daarop Windows Vista. Nu wil ik XP ernaast installeren als Dual boot (op een externe schijf).

Nu heb ik de partities opgedeeld en de Windos XP installatie gedraaid. Setup kopieert de benodigde bestanden over en gaat daarna rebooten. Na het rebooten krijg je het XP logo te zien waarna er een BSOD volgt, terwijl die dan volgens mij door zou moeten gaan met de installatie / configuratie van XP.

Hierna de installer nogmaals gedraaid, maar hetzelfde probleem.

Nu ben ik vergeten de foutmelding te noteren, zal dit later nog even noteren.

Zou het BSOD voort kunnen komen uit het feit dat het een Vista x64 versie is en ik hiernaast een XP x32 versie installeer? Ik bedoel is de hardware dan niet alleen voor x64?

Of zou het te maken kunnen hebben met het feit dat XP geinstalleerd wordt op een externe schijf (usb case)?

Heb vaker op andere machines XP geinstalleerd, maar kreeg toen bovenstaande niet. Het is de eerste keer dat ik het op deze machine probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 17:20:

Of zou het te maken kunnen hebben met het feit dat XP geinstalleerd wordt op een externe schijf (usb case)?
Not supported.
Daarvoor moet je de installatieCD bewerken zodat je USB Storage devices als Boot-time storage kunt gebruiken.
Of je dat echt wil ga ik (gezien het punt dat je dit niet van tevoren hebt uitgezocht) nogal betwijfelen. ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device